Režie:
Peter FlinthScénář:
Hans GunnarssonKamera:
Eric KressHudba:
Tuomas KantelinenHrají:
Joakim Nätterqvist, Sofia Helin, Michael Nyqvist, Mirja Turestedt, Morgan Alling, Stellan Skarsgård, Gustaf Skarsgård, Bibi Andersson, Simon Callow (více)Obsahy(3)
Zatím nejdražší švédský koprodukční film se odehrává v době křižáckých válek, kdy výkvět evropského rytířstva - ale i mocichtiví chudí šlechtici - táhnou do Svaté země, kterou chtějí osvobodit od muslimů. Děj je zasazen do poloviny 12. století a hrdinou je Arn, který kvůli nešťastné lásce k Cecilli, která je zavřena do kláštera, táhne jako mladý rytíř - templář na Jeruzalém. Velkolepé exteriéry jsou točené ve Švédsku, Skotsku a Maroku... (Film+)
(více)Recenze (268)
Docela dlouho jsem váhala, zda to budou dvě, nebo tři hvězdy... Nakonec je to nižší hodnocení. Příběh se zbytečně táhnul, některé scény mi přišly postradatelné (třeba ta s useknutou rukou - tedy pokud nebude mít nějaký hluboký význam v pokračovaní - ale to už možná nezjistím). Na druhou stranu jsem vůbec nepochopila, proč považovali Arna a Knuta za nejlepší přátele, když se viděli asi deset minut jako malé děti a pak Knut zmizel do Norska.... To byla naopak příliš velká zkratka.... ()
Film je to poutavý, hezky natočený, dostatečně akční, dostatečně romantický, prostě dostatečně všecko - shlédl jsem jej opravdu s potěšením. Jen se nemohu zbavit dojmu, že je to také film velice vypočítaný. Jako by tvůrci shlédli Království nebeské, Návrat do Cold Mountain, Statečné srdce, Pána prstenů (a nevím, co ještě dalšího) a na základě toho vyrobili švédskou verzi tohoto typu příběhů. Prostě jako bych každou scénu už někde jednou viděl. Ale jinak dobrý. ()
No tak nevím, řekl bych že něco podobného jsem videl již před 2 lety s Orlandem Bloomem. A Království nebeské na severský způsob mě teda moc neuchvátil, spíše vůbec. Přesto jde poměrně dobře udělaný film, který si vzal námět Kralovství nebeského a dal tam nějaké ty změny, aby se neřeklo. Sečteno podtrženo ** nemusím koukat na film, který jsem již viděl a navíc otřesná hudba. Prostě klasická německá tvorba. ()
Veliké překvapení a výborný historický film, který se nejspíš inspiroval Královstvím nebeským. O něco menší rozpočet vůbec nevadí, film má výborný příběh, velice slušnou výpravu a bojové scény. Větší bitvy nejsou sice tak velkolepé jako u amerických filmů, ale i ty jsou natočené na velice slušné úrovni. Zajímavý je také klášterní život Cecilie, kdy v těchto chvílích film sice nemá takové tempo, ale tyto záběry za to stojí. Takže celkově u mě v každém případě čtyři hvězdy, kdy jsem i uvažoval o pěti. ()
Fajn typ historických filmů. Obvykle se ukazuje chvíle z hrdinova mládí, kde nastíní jeho ambice, a děj poskočí do jeho budoucnosti, kde je už silný, aby mohl své cíle splnit. Tady to je sice podobné, ale mládí se věnuje nejdelší část, což mi plně vyhovuje. Žádná neustálá zběsilá velkolepá akce, ale jen pár skromných a přehledných soubojů a pěkné dialogy. Oproti ostatním takovým filmům jsem se hodně bál o hlavní hrdiny. Bylo by to ale ještě lepší, kdybych znal historii Švédska. Takhle jsem si pořád říkal, co komu může církev udělat, jestli je morální, aby člověk udělal tohle a další a další vodítka, která mi jen připomněla, jak málo toho vím o středověku. Co si ale nejvíc vybavuju je Saladin. Sice je tam jen chvilku, ale takové charisma by si zasloužilo vlastní film. Od Švédů ho ale asi očekávat nemůžu. Kéž by i blízký východ začal dělat takové filmy. Edit: Podíval jsem se podruhé a když už člověk ví, co přijde, tak už to není ono a film působí víc zdlouhavě. Proto doporučuju neopakovat. ()
Galerie (440)
Zajímavosti (13)
- Ve filmu si zahráli otec i syn Skarsgårdovi. Stellan v roli Birgera Brosy z Folkungů a mladší Gustaf se objevil jakožto právoplatný následník trůnu Knut. Oba se spolu před kamerou filmu potkali až ve své závěrečné scéně v ženském klášteře. (MyShock)
- Mníšky v opátstve, kam posielajú Cecíliu (Sofia Helin), majú na sebe Hnedý škapuliar často spájaný s karmelitánkami. Zatiaľ čo karmelitánsky rád v tomto časovom období existoval, škapuliar nie. Jeho použitie sa začalo asi v roku 1251 - 65 rokov po skončení filmu. (Weezy22)
- Vo filme sa hovorí najmenej siedmimi jazykmi: švédsky, dánsky, nórsky, anglicky, francúzsky, arabsky a latinsky. (Weezy22)
Reklama