Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 364)
i obyčejný příběh, kde si sedne scénárista, zapojí všechnu svoji fantazii a napíše strhující drama, mě dokáže silně rozhodit, ale příběh podle skutečných událostí dokáže víc.. Výměna je jeden z těch, který nenechá chladným nikoho.. pohřešovat své dítě, je nejhorší noční můra každé matky.. tady zoufalou matku stvárnila Angelina Jolie a můžu tvrdit, že to byl její nejlepší výkon, co jsem viděla.. každý moment jsem ji věřila a byla čím dál více zoufalejší, jako bych já přišla o syna.. Clint Eastwood opravdu ví, jak získat diváky... 95% ()
Pre tento snímok do bodky plati skutocnost, ze zivot sam je najlepsi namet pre film. A ked priratame uzasnu kombinaciu Clinta Eastwooda ako rezisera, Malkovicha, Jolie, Donovana a inych hercov, skveleho scenara a spacovanie, nezostava mi nic ine, ako dat plny zasah. Film splnil presne to, co som ocakavala, dokonca este viac. No proste Clint to vie. PS: Scena medzi chlapcom, policajtom a fotkami, uf uf. Najde sa vobec niekto, kto nemal zimomriavky? :) ()
Tak jsem si říkal, jak byl rok 2008 filmově chudý. A teď se najednou na počátku roku 2009 dostávám k takovým skvostům jako byl Milionář z chatrče či Výměna, která jej ještě překonala. takový pocit jsem měl naposledy snad při sledování Zodiaca, opět příběh podle skutečné události, který nechce diváka nijak ohromovat efektnostmi na citově založeného diváka, ale skutečně se snaží rekonstruovat o co tehdy šlo. A sluší tomu víc, než nějaký vykonstruovaný závěr. Eastwood má vypravovací dar, po tomto filmu už o tom nemůže nikdo pochybovat. Jako další plus je přelínání žánrů. Ten není podstatný. Poprvé mě nadchla taky Angelina Jolie, skoro bych jí uvěřil, že se narodila na počítku 20. století. Emancipovaná nezdolná žena je přesně to co jí nelze upřít. Nikdy nezačínej boj, ale vždycky ho dokonči! ()
Clint Eastwood a jeho úspěšný rok 2008. Výměna a Gran Torino jako velmi kvalitní filmy v jednom roce. Lze pouze tleskat. Dobový snímek, který pohltí atmosférou i prostředím, doplněný o "proměněnou" Angelinu Jolie a její červené rty... Vizuálně dokonalé drama o matce, jejichž syn ji jednoho dne nečeká doma, kde ho zanechala. Díky skvělému, chvílemi až ukřičenému, výkonu Angeliny Jolie hodně rychle pochopíte, že doba se mění, ale láska a city matky k dítěti ne. Síla filmu však spočívá nejen v hlavní postavě a příběhu, ale také v dobovém zachycení poměrů nejen "matka syn", ale především poměrů okolo policie a lidských práv. Výměna se tak rychle stává kritickým pohledem do dob, které Amerika dokázala vyřešit a nastolit správné a lidské poměry. Dále je to Clint Eastwood a jeho zrání (kam se hrabe víno...), i když má Výměna podobně vlažné tempo jako Gran Torino, samotné prostředí a doba vše vynahrazuje. Vizuálně je totiž Výměna nádherný film, nejen prostředím, kostýmy a drobnostmi, ale také scénami jako je např zpovídání mladého chlapce detektivem, který "kouří" cigaretu a vše je doplňováno nejen flashbacky, ale také stíny deště za okny... Precizní scéna, která nezůstává osamocena. Celkově je Výměna velmi silný snímek, který osloví příběhem, postavami, atmosférou a prakticky ničím nedokáže urazit. Jako připomenutí krutých třicátých let minulého století dokonalé. ()
Kdo by to před nějakými 40 lety řekl, že nejdrsnější pistolník divokého západu bude na stará kolena točit tak jemná emocionální dramata i se špetkou pečlivě zabaleného citového vydírání uvnitř jako je Gran Torino nebo Changeling? Zatímco Gran Torino je lineární, avšak vyzrálé a přímo rozlučkové (co se Eastwooda jako herce týče) drama, Changeling prochází skrz několik žánrů (ovšem stále zůstává čistě mainstreamové a imho ani není podvratné). Kombinuje emocionální prožitek mateřské lásky, navíc postupně obměňované za sílu odhodlání a boje za spravedlnost s historickým dramatem faktu o tristním fungováním policie a navrch s jednou "bolavou" krimi zápletkou, při jejimž rozluštění se zase vracíme zpět k těm emocím. Přechody jsou plynulé a uhlazené, ale snad díky tomu vyhýbání se extrémům není ani celkový požitek... Tolik extrémní. PS: Angelina sice onu pro sebe netypickou polohu předvedla dostatečně procíteně, ale na zlatou sošku to stačit nebude. 8/10 ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Do některých kin byl film distribuován pod názvem „Nomad“. (HellFire)
- Rozpočet filmu činil 55 milionů amerických dolarů. Natáčet se začalo 15. října 2007 a konec natáčení byl 14. prosince 2007. (Pattrick)
- Ke konci filmu se dozvíme, že šéf policie James E. Davis (Colm Feore) byl odvolán ve spojení s případem zmizelého dítěte. Dva roky nato byl nicméně znovuzvolen jako šéf policie Los Angeles, v kteréžto funkci pokračoval do roku 1939. (HellFire)
Reklama