Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 366)
Rvačku nikdy nezačínej, ale vždy ji dotáhni do konce…. Eastwood dobře ví, že v jednoduchosti je krása. Stačí mu k tomu jen výborně napsanej scénář, odvaha plynule přejít od psychologického drama k drsnému thrilleru a neustále naznačovat, že může být ještě hůř. V situacích, kdy už není co ztratit se Clint vyzná, protože nám může naservírovat svoji pravidelnou dávku emocí. A Angelina? Ano, HRAJE tu. A pomáhá zachovat pocit, že jsem viděl další ze skutečných příběhů, který působí neskutečně. PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ **** Co uvidíme (možná) příště? Scénárista M.Straczynski se zase hrabal v dobovém tisku a našel článek s jasným titulkem: STUDNA! Bude starý Brůna zase neklidný? A co na to Honza? Vstane Žitný? Nebo jen poteče žitná? ()
Clintova téměř bezchybná práce s žánrově rozvětveným vyprávěním, na němž je znát, že se nejcharismatičtější pistolník Divokého západu učil od těch nejlepších, má jen pár vad na kráse. Především Angelině tyhle role na rozdíl od lepých děv s bouchačkou věřit příliš nelze a roztahaný závěr, z něhož mám pocit, že si Clint nebyl jistý, jak celý film zakončit. Vždyť doplňující titulky "co se stalo dál" mohly přijít již o dobrých 40 minut dřív. To ovšem nic nemění na tom, že Clint umí a scény z léčebny a farmy považuji za takřka geniální. ()
Znamenité. Eastwood je opět vynikající vypravěč - jakoby nenápadný, ale přitom má každou scénu pevně v rukou, stejně jako herce, neexhibuje, "pouze" slouží příběhu. Příběhu silnému a emocionálně razantnímu. Bláboly o akademicky chladném říkání si o Oskara jsou mimo, ale budu mít upřímnou radost, jestli Clint nebo Angelina nějakého toho plešouna dostanou. ()
i obyčejný příběh, kde si sedne scénárista, zapojí všechnu svoji fantazii a napíše strhující drama, mě dokáže silně rozhodit, ale příběh podle skutečných událostí dokáže víc.. Výměna je jeden z těch, který nenechá chladným nikoho.. pohřešovat své dítě, je nejhorší noční můra každé matky.. tady zoufalou matku stvárnila Angelina Jolie a můžu tvrdit, že to byl její nejlepší výkon, co jsem viděla.. každý moment jsem ji věřila a byla čím dál více zoufalejší, jako bych já přišla o syna.. Clint Eastwood opravdu ví, jak získat diváky... 95% ()
Kdo by to před nějakými 40 lety řekl, že nejdrsnější pistolník divokého západu bude na stará kolena točit tak jemná emocionální dramata i se špetkou pečlivě zabaleného citového vydírání uvnitř jako je Gran Torino nebo Changeling? Zatímco Gran Torino je lineární, avšak vyzrálé a přímo rozlučkové (co se Eastwooda jako herce týče) drama, Changeling prochází skrz několik žánrů (ovšem stále zůstává čistě mainstreamové a imho ani není podvratné). Kombinuje emocionální prožitek mateřské lásky, navíc postupně obměňované za sílu odhodlání a boje za spravedlnost s historickým dramatem faktu o tristním fungováním policie a navrch s jednou "bolavou" krimi zápletkou, při jejimž rozluštění se zase vracíme zpět k těm emocím. Přechody jsou plynulé a uhlazené, ale snad díky tomu vyhýbání se extrémům není ani celkový požitek... Tolik extrémní. PS: Angelina sice onu pro sebe netypickou polohu předvedla dostatečně procíteně, ale na zlatou sošku to stačit nebude. 8/10 ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Hilary Swank a Reese Witherspoon usilovali o hlavní roli Christine Collins. Angelina Jolie byla vybrána díky doporučení producenta Rona Howarda, který říkal, že se svým vzhledem se nejlépe hodí do onoho časového období. (HellFire)
- Kino, které vidíme na konci filmu, uvádí film Stalo se jedné noci (1934). (zigot7)
- Ve scéně z roku 1935, kdy večer v práci poslouchá Christine (Angelina Jolie) přímý přenos z udílení Oscarů, to ve skutečnosti nebylo možné. V roce 1935 nebyl ceremoniál udílení cen Academy Awards přenášen živě. Potom se telefonem dozvídá, že se nalezl živý jeden z pohřešovaných chlapců a odchází na policii. V záběru je ale vidět, že je den a ne večer. (FilmFan24)
Reklama