Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (248)

genetique 

všechny recenze uživatele

Práve De Palma vo mne prekazil detské domnienky, že staré filmy a hlavne thrillery nemajú súčasnému divákovi čo dať. A som rád, pretože aj tento si stále udržiava veľmi slušnú pozíciu, najmä vďaka skvelej réžii a kamere. Skvelá zápletka, akoby menší predchodca filmu 'Enemy Of The State', ktorý sa tiež motá okolo politických sračičiek. Takisto aj záver je dosť neklišovitý. Travolta sa mohol poberať len týmto smerom rolí. 75%. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Vcelku zajímavý námět, vzdáleně inspirovaný (a hollywoodsky přetavený) Antonioniho "Zvětšeninou" dokázal De Palma po skvělém rozjezdu filmu coby krimithrilleru s nádechem spikleneckého dramatu rozmělnit v postupně stále více unaveném ději s až nelogicky jednajícími postavami, to celé završené v absurdních, klišoidně akčních závěrečných scénách, kde nějaká realističnost děje dostává na frak v časově nesmyslné honičce a neuvěřitelném (filmařsky až směšně zrežírovaném) >zásahu v pravou chvíli< . Do toho kvílivé zvuky smyčců - happy end jako největší možný hollywoodský kýč... A téměř pitoreskní oddechový >postzávěr< se šťastným Jackem, který konečně našel svůj křik... Ufuf... Škoda, tři a půl hvězdičky, které myslím film v podstatě zaslouží za ten závěr zaokrouhlím dolů. - - - P.S. Kdo si však z diváka opravdu vystřelil, je televize (při mém sledování konkr. Prima), která vám nabídne úvodní pasáž filmu s titulky ve formátu obrazu 2,35:1 - aby záhy ořízla obraz na formát 4:3 a vizuálně problematické pasáže (např. scéna na nádraží) naprosto stupidně obrazově zdeformovala!!! O blbém českém dabingu je pak už zbytečno hovořit... ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Výborný krimi-thriller s hereckým koncertem mého oblíbence Travolty. Skvělé ingredience v nápaditém stylu režie(kamera, světla, dělba obrazu, fantastická hudba). Brian De Palma namíchal originální koktejl, který jsem už dlouho chtěl ochutnat a krom toho ohrozil stabilitu mé režisérské topky. 80% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Konečně poznávám toho starého, pochvalovaného Briana De Palmu. Blow Out se mi již po pár minutách jevil jako unikátní film - při nejmenším na poměru raných 80. let. Skvělý charismatický John Travolta, jakožto určitý druh "sídlištního hrdiny" je mistrem ve svém nedoceněném oboru. Pracuje se zvukem filmu a režisér jeho optikou vypráví divákovi spoustu fascinujících aspektů týkajících se tehdejší tvorby a záznamu zvuku. Právě ono zaměření na detail se v případě Výstřelu vymyká příbuzným filmům točeným i dlouho let poté. Je sice pravdou, že příběhu jako celku malinko kazí dojem typicky osmdesátkově-béčkově vykreslený všehoschopný záporák, ale to je jen malá vada na kráse. Blow Out je netradiční detektivka, která zejména díky výborné režii dokáže oslovit i dnes. 8/10 ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Některé starší kousky z dějin americké kinematografie jsou tak výjimečné, že při jejich sledování ihned zapomenu na moderní vybroušená dramata a zběsilé akční filmy, které mám tak rád. Jiná starší filmová díla pak jsou i navzdory osvědčenému jménu režiséra nezáživně natočené, nudné události, které nezachrání ani zvuční herci nebo bezvadná atmosféra. Výstřel bohužel pro Briana De Palmu (od kterého jsem nedávno viděl perfektní Carlitovu cestu) spadá do druhé kategorie. Začátek se slušně rozjede, občas připomíná Travoltovo hledání pravdy nezapomenutelnou Zvětšeninu z roku 1966 - při které jsem ve scénách s vyvoláváním fotek tajil dech - ale pak nastane jakýsi podivný zlom, a zbytek filmu se zvrtne v ohromnou nudu. Je sice pěkné míchat thriller se špionážním dramatem, jenže když mě vyšetřování vedené hlavními postavami vůbec nebaví, asi je něco špatně. Od dvacáté minuty jsem na televizi koukal spíše ze setrvačnosti a zájmu o Travoltovo herectví, než aby mne opravdu zajímalo, jak to celé dopadne. 55% a perfektní konec. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)
  • John Travolta trpěl během natáčení nespavostí, což je také důvod, proč po celý film vypadá tak mrzutě. (Matty)

Reklama

Reklama