Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózní projekt britských televizních tvůrců, přibližující divákům životní i umělecké osudy skupiny francouzských impresionistů, tak jak bojovali o svobodu svého uměleckého vyjádření i o holé živobytí ve druhé polovině 19. století, pokrývá časové období téměř čtyř desítek let - od Monetova příchodu do Paříže v r. 1862 až do r. 1900. Je založen na hluboké rešerši archivních a dokumentárních materiálů a přináší ucelený, vyčerpávající pohled do dané doby i společnosti, v níž Monet, Renoir, Bazille, Manet, Degas a Cézanne bojovali o uznání. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Impresionismus, v hlavní úloze Claude Monet. Krásné! První díl voněl barvami, prostředí bylo přesně jak jej znám z obrazů, nádherná kamera, pohodové obsazení a sympaticky pojatá edukace, vhodná pro diváka neznalého, přičemž ani člověka zasvěceného by to nemuselo otrávit. Ideálně vyřešeno. BBC tyhle počiny umí dobře. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Žili jsme ve své době ... ale také trochu mimo ni." ----- Barevně zářivé, měkce pastelové i melancholicky zastřené ... pocitové ... osobní ... IMPRESIONISTICKÉ - alespoň zpočátku. Poznenáhlu je však pestrý kaleidoskop zastírán pocity hořkosti a rozčarování ... v každodenních marných bitvách - o chléb vezdejší ... a o uznání. V upřímné snaze o co nejkomplexnější zachycení vpravdě nesmrtelné skupiny francouzských umělců se koncepce vyprávění postupně rozpadá na pouhé předlohy jejich obrazů - a jen letmo se dotýká jejich osudů ... a všech ran, které museli přestát, neboť jinou práci než malování neuznávali. Z čehož vyplývá, že bych nechtěla být věrná (ani nevěrná) družka na cestě životem ... žádnému z nich. ()

Reklama

andrii

všechny recenze uživatele

Budoucnost patří impresi, plátnům stojícím v plenéru, rozkvetlým leknínovým jezírkům, vonným zážitkům... Za každým tahem individuální možnost vyjádřit sebe samu v meditační galerii. Věhlasní mistři štětců, barev, palety energie. Praví umělci krve nové generace. Velikáni, zlatým písmem do dějin malířství zapsáni. ()

hirnlego

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu trochu rozporuplné pocity - s tím, že ty pozitivní převažují. Zbytečně patetické a předramatizované některé scény a až příliš polopaticky sdělované rysy samotného impresionismu - avšak na druhou stranu, méně znalý divák dostává možnost seznámit se s konkrétními obrazy slavných malířů (vždy ukázka díla, jeho název a rok vzniku) a může vidět i pravděpodobné situace, za kterých tato díla tvořili. No a koneckonců, když se občas někdo z nich nadšeně rozpovídá o tom, jak chce malovat svět "právě tady a teď", člověka přepadne podivný pocit, že impresionismus je snad i něco víc, než jen umělecký směr... (mým nejoblíbenějším směrem vždy byl a je surrealismus, avšak teď jsem zjistila, že i dříve pro mě nijak zvlášť úchvatný impresionismus má vážně také něco do sebe) ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Ryze subjektivní hodnocení, které neodpovídá skutečné kvalitě filmu. Trochu školometské úsilí příbližit neznalému divákovi vrcholná díla impresionismu a představit mu jeho hlavní představitele. Snaha navodit situace, jak vznikaly někteé obrazy je sice úsměvná, ale na druhou stranu pochopitelná. Historické a životopisné filmy jsou nejnáročnější a nejčastěji podrobené kritice. Zdejší hodnocení nejčastěji odráží víc úctu k tématu než filmařinu, což je pochopitelné. I já tak někdy hodnotím. Co se mi na Impresionistech opravdu líbilo je kamera, povedlo se nastínění a barvy, záběry kamery často skutečně navozují atmosféru důvěrně známou z obrazů. Dalším velkým kladem je živoucí galerie - ve všech třech částech uvidíte zásadní díla impresionistů. Z trilogie se tak stává skutečně užié umění - filmařina slouží osvětě, dokonce natolik, že potlačí snahu vyniknout jako samostatné dílo. Tak to vnímám já. A oceňuji! :o) ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Děj filmu byl inspirován skutečnými archivními záznamy a dopisy. (BLANIK.)

Reklama

Reklama