Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky.

Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (213)

Happens 

všechny recenze uživatele

POMO sice čekal, že se většího uznání filmu dostane u budúcej generácie, a proto jsem si film pustil v návaznosti na přirovnání k filmu Enemy. Nicméně většího zklamání se mi dostat asi nemohlo. Smrtelně krásná Femme Fatale je žirafa větší než všichni muži ve filmu s chlapskými lícními kostmi. Závěrečných pár minut má být velkolepé propojení snu a reality, které zde vypadá naivně pohádkově a nezapadá do kontextu. Zklamání. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Už „JEN“ ten začátek! Způsob, jakým si de Palma hraje s jednotlivými záběry, ta plíživá, slídivá, místy snad až voyeurská kamera, která je naprosto dokonalá a hlavně – ta elegance. Označení „elegantní“, v tomto případě až nonšalantní, používám u filmu jen velmi zřídka, nicméně v tomto případě jej lze využít k velmi přesné charakteristice toho, jak celý snímek již od začátku působí. Úvodní scéna v Cannes je nesmírně působivá, plyne vlastně i docela pozvolna a není v ní mnoho dialogů, nicméně vše je natolik rafinovaně a velezkušeně vedeno Brianem de Palmou, že to prostě vtáhne a nepustí. Elegance, originalita, neokoukanost a celkově film, který je formálně až neskutečně bohatý. Pokud má někdo pocit, že scénář je zmatený a spousta scén se v něm nachází takzvaně pouze na efekt, měl by se zřejmě více zaměřit i na samotnou stavbu děje, která sice nedosahuje výše zmiňovaných formálních kvalit, ale je zajímavě větvená a skrývá minimálně dvě „depalmoviny“, které nemusí být napoprvé zcela snadno odhalitelné. Já si jich všiml až napotřetí a to si samozřejmě nejsem pořád jistý.)) Mimořádný zážitek, který jen tak někde jinde neuvidíte. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

FEMME FATALE je jeden z promyšleně podvratných filmů Briana De Palmy, přičemž si celý hraje s několikavrstvým vyprávěním, ženskou perspektivou a komplexním stylem. Předpokládá přitom právě ochotu přistoupit na zlomyslnou vypravěčskou hru, a tak nenaplňuje požadavek být filmem pohlcen, což by ostatně mohl být i hlavní důvod, proč jej tolik diváků odmítá. Zatímco dřív De Palma tyto svoje filmy zpravidla rouboval na schéma tří "Hitchcocků" (OKNO DO DVORA, VERTIGO, PSYCHO) či na ZVĚTŠENINU (VÝBUCH), díky čemuž to bylo čitelnější, a KAINOVA VÝCHOVA byla úplně vymknutá z kloubů a nemohl ji brát vážně vůbec nikdo, FEMME FATALE je zlomyslnější v tom, že podobně jednoduchá vodítka nedává a tváří se mnohem seriózněji než všechny zmíněné, ačkoli blbne s perspektivami, spolehlivostí a přepisováním úplně stejně. ___ Vzpomínám si, že jsem film kdysi analyzoval nejen z naratologické, nýbrž i z feministicko-psychoanalytické perspektivy... s níž si vědomě pohrává. (Následuje SPOILER.) Hned úvodní scény filmu totiž divákovi zprostředkovávají pouze ženské hledisko, zatímco žena jako objekt pohledu je mu dlouho odpírána. A když se tak stane... je to opět jen proto, aby mohla zneužít svého těla k tomu, aby obelhala mužskou postavu. FEMME FATALE přitom celý příběh pomyslného zneužívání sebe sama jako prostředku zneužívání a manipulování mužských hrdinů potměšile zarámuje do snění hlavní hrdinky, čímž vše ukazované odhalí jako bytostně introspektivní, vše narativně podléhající právě  ženskému hledisku. ___ V kontextu (z mužské pozice nazíranou) sexualitou nasycené tvorby Briana De Palmy je to pozoruhodný posun v práci s perspektivou, který je o to překvapivější, oč více jeho snímků jste viděli, stejně jako celý tento výjimečný film. Film mnohem chytřejší, než se jeví. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Velmi podivný, rozporuplný a zamotaný film těžící především z režisérova umu a dvou hereckých hvězd. Po prvních (dost dobrých) patnácti minutách si říkáte, že to bude standartní tuctový thriller, jenže na konci je to všechno jinak. Jde jen o to jestli jsme na takovýhle vývoj příběhu ochotní přistoupit nebo ne. Když ano, určitě musí být zážitek z filmu stoprocentní. Jestli ne, tak dopadne tak nějak neslaně nemastně. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

ti co ji znají, ji jinak než ,,TA MALÁ HNUSNÁ DĚVKA" neřeknou. Laura je pěkná mrcha. využívá veškerých svých předností k dosažení cílů a nakonec i k tomu, aby smazala svoji minulost. čeho je schopná, poznává i A.Banderas. jediná fotka stačí k tomu, aby vše co ,,vybudovala" bylo ztraceno. nebo je to jinak? v tomto erotickém(?) thrilleru (nebo spíš krimi?) se zápletka podivně proplétá nejen dokuď má kdo umírat. stáváme se svědky zajímavé hříčky B.D.Palmy s perfektní R.R-Stamos v hlavní roli. velmi, velmi zajímavé! ()

Galerie (41)

Zajímavosti (17)

  • Kľúčom ku kriminálne zvrátenému príbehu Briana de Palmu a výraznej film-noir atmosfére je manipulatívna, delikátne skazená femme fatale postava filmu: „Nesmierne som si užíval vytváranie postavy Laure, nášho východiskového bodu a chrbtice filmu. Chcel som hrdinku, ktorá by bola vtipná, sexy a lahodne krutá, takú, ktorá by v divákoch vzbudzovala silné pocity. Zámerne som čerpal z klasického archetypu 'femme fatale' bežného vo filmoch z 40. a 50. rokov a prispôsobil ho modernému príbehu." (Arsenal83)
  • Brian De Palma nemohl najít pravou dívku, která by hrála Veronicu. Rebecca Romijn-Stamos doporučila svoji kamarádku, dánskou modelku Rie Easmussen. Tu pak režisér potkal a obsadil, mimo jiné také proto, že se mu líbila její chůze. (don corleone)
  • Lilly si kupuje letenku u fiktivní společnosti Quinta Airlines. Jedním z producentů filmu byla firma Quinta Communications. (don corleone)

Reklama

Reklama