Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

Dale 

všechny recenze uživatele

V 70-tych rokoch bol De Palma ešte podpriemerný režisér a keď sa k tomu pridá mizerný B-čkový scenár, nemohlo to dopadnúť dobre. Nezachráni to ani Kirk. Príbeh je na hlavu, koniec je úplne dementný a tie spomalené zábery je niečo strašné. Aspoň máme v tomto filme niekoľko hereckých debutov - Daryl Hannah, James Belushi či Dennis Franz. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Brian de Palma mi opakovaně potvrzuje pověst filmaře se zvláštním talentem pro jednotlivosti kombinovaným s neschopností vidět a tvořit celek. Mám určitou fantazii o tom, jak točí své filmy: Ve scénáři ho osloví jeho jedna až tři scény a k nim jeho imaginace vyprodukuje dechberoucí realizaci. Tyto posléze obalí více či méně zdařilou rutinou a celé to pojmenuje tak, aby to znělo jako cosi od Alfreda Hitchcocka - Fury, Frenzy, whatever. Těmito centrálními scénami jsou v této Carrie na druhou vize a spontánní telekinetické ataky postavy s mimozemsky vyhlížející Amy Irving resp. dalších zvláště nadaných dorostenců uprostřed. Paul Atreides eyes. Během těchto scén na plátně konzumujeme zrna, z nichž patrně vzešel celý film. To ostatní je nať, z jejíž zeleně zbyla po letech sláma a jejímž nejfotogeničtějším stvolem povlává Kirk Douglas v roli nezdolného předchůdce taťky Liama Neesona, [who] do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. Tím "you" je v tomto případě krysa John Cassavetes, který má s przněním různých děťátek bohaté filmové zkušenosti. Arabové, kteří to odskáčou jaksi preventivně na kolotoči, výjimečně za nic nemohou... Až na jednotlivosti zábavně vyčpělé. ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

De Palmova tvorba z druhej polovice 70. rokov mi je veľmi sympatická, Brian sa vtedy totiž dosť zaoberal mysterióznymi záležitosťami a paranormálnymi ľudkými schopnosťami, čo sú pre mňa osobne témy nanajvýš interesantné. Takýmto filmom je aj Zúrivosť z roku 1978, ktorý ukazuje, že Cronenbergov o tri roky mladší Scanners nebol až tak osobitý, ako by sa na prvý pohľad možno mohlo zdať. De Palma má v The Fury navyše k dispozícii Kirka Douglasa a to bol oldschoolový herec par excellence. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

70. roky priali thrillerom s nadprirodzenými motívmi. S kľudom môžem ZÚRIVOSŤ označiť za jeden z najvydarenejších onej dekády. De Palma vynikajúco natočil priemerný príbeh s niekoľkými perfektnými scénami ( záver, spomalene snímaná pasáž Gillianinho úteku z kliniky ) zdatne doprevádzaný klasickým a klasicky výborným Williamsovým hudobným doprovodom. Nech sa páči. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Telepatičtí mutanti v 70. letech od Briana DePalmy v tehdy hvězdném obsazení? Mohla by to být zábava. Bohužel se jedná o nudnou blbost - strašně se vleče, postrádá DePalmovy tradiční vychytávky s kamerou (kromě "vize na schodech" je to konvenčně nasnímaný film), scénář je trapnej a hroznej. Kirk Douglas hraje jak o Oscara, což je v případě béčka útok na bránici, všechny postavy se chovají nesmyslně a závěr několikaminutová zpomalená scéna útěku spíš působí jako scéna z Bláznivé střely. Ke cti lze dodat jen to, že BluRay verze obsahuje nezkrácenou verzi s pěknou scannerovskou explozí ve finále - efekty od Ricka Bakera. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (5)

  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)
  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)

Reklama

Reklama