Reklama

Reklama

V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 483)

Shit 

všechny recenze uživatele

Perfektní atmosféra, dokonalá realističnost, skvělý herecký výkony a božská vizuální stránka - mě se ten dokumentární styl začíná prostě čim dál tim víc líbit a docela kvituju, že se to teď hojně rozmáhá. Ovšem výtky k tomu rozhodně mam, jednak na realističnosti dosti ubírá až moc sci-fi monstrum, je mi jasný, že cokoliv co má přes 20 metrů, žere to lidi a klátí baráky neni moc realistický, ale tohle prostě ani takovej dojem nedělalo, což je v porovnání s dokumentární kamerou docela velkej rozdíl. Druhá výtka směřuje ke konci filmu, kterej je zbytečně předvídatelně protahovanej, v podstatě člověku je celkem jasný hned od začátku jak to skončí a tvůrci ho za prvé ani trochu nepřekvapí a za druhý to ještě udělaj dost okatě a jednoduše, i když opět jako v celým filmu neskutečně působivě. Nicméně jinak sem si film fakt dokonale užil a i přes ty dva mínusy musim dát plný hodnocení, protože těch plusů je tady mnohonásobně víc. Jinak ještě nechápu, jak je možný, že v těhle dokumentárně natočených filmech jsou herci pokaždý naprosto bezchybný, že bych jim uvěřil snad cokoliv. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Reklamní kampaň jsem pro jistotu přehlížel a k atmosféře obrovského hype jsem jen lehounce přičichával, už nejednou jsem se nechal producenty napálit. Úvodní spot že jde o tajnou nalezenou nahrávku s logem Dharma Iniciative beru jako skvělý žertík. Pak se konečně něco začíná dít, seznámení s postavami, pár dobrých hlášek a zvyknutí si na netradiční práci s kamerou. Po dvaceti minutách jsem vržen spolu s protagonisty do pekla, kde absolutně nemám šajnu o tom co se děje a během toho všeho mi několikrát praští čelist o stůl (mrakodrap, televizní záběry). Následuje opatrné seznámení s romantickým subplotem a ne moc líbivá scéna na mostě (v obráceném pořadí). Vše vypadá realisticky, lidé rabují, houkačky houkají a v dáli stále něco bouchá, řve či padá. Následná první konfrontace s armádou je něco, na co budu vzpomínat ještě hodně dlouho - lépe zpracováno než ve Spielbergově Válce světů, scénu v metru už jsem však viděl nesrovnatelně lépe v Pádu do tmy. Hvězdo pěchotní broučci (mimochodem pro většinu zde komentujících - to nejsou potomci monstra) jsou pěkně hnusní, asi stejně jako samotné monstrum, ale působí spíš groteskně než strašidelně. To už se však nedá tvrdit o atmosféře, což jen dokumentuje scéna s infekcí (mrazilo mě v zádech jako už dlouho ne). Po tomto už film jen dojíždí do svého otevřeného konce a já spokojeně uděluji maximální hodnocení za nevšední a originální filmový zážitek. PS: monologu, nikde ve filmu není řečeno, že konečné řešení je použítí jaderných zbraní, slovo jaderný nebo nukleární nezaznělo ani jednou. ()

Reklama

Zeck 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavý film. Neznám jediný jemu podobný, snad jen Mlha, ve které se rovněž objevují příšery z jiné dimenze by se k němu mohla přirovnat. V Mlze je ovšem vše vysvětleno, divák se dozví odkud příšery pochází a o co jim jde,nemusí si tedy pokládat otázky typu: "co se to tam do prdele děje", co si bude pokládat až do konce filmu a po něm. Monstrum zaútočí z moře, vypadá jako obří velryba a chrlí malé "sekáče" podobné těm, proti kterým "hrdinně" bojoval Casper Van Dien v Hvězdné pěchotě. Skoro se to zdá jako naprosto příšerný mix, který si vycucal z prstu nějaký kokot. Ano, je to šílený film, ale zatraceně skvěle šílený! New York je perfektní místo pro útok monstra, které s sebou přinese nemalé ztráty na životech. Vešli by se do něj všichni obyvatelé ČR a není divu, že jen málokdo se odváží točit apokalyptické filmy zrovna v tomto extrémně přelidněném prostoru, o to více se člověku sbíhají sliny při sledování brooklynského mostu plného lidí a následného "šťouchu" do něj. Celý film je poskládaný z mini-epizodek a banálních zápletek, které ve výsledku vyflusnou naprosto crazy podívanou plnou akce a napětí. V žánru "kolosální útok na lidstvo" spolu s Mlhou, rozhodně to nejlepší, co jsem viděl. 90% ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Tunely už radšej nie.“ Ja sa priznám, že ma to nechalo chladným. Ak necháme drobnosti, ako sú scény s „malými Godzillami“ (čo to vlastne bolo?) alebo záverečné pôsobivé „stretnutie“ na trávniku. Mám rád „štýl“ J.J. Abramsa (ktorý CLOVERFIELD produkoval), ale hoci je film príjemne kratučký, ubehne i kvôli pomalému rozjazdu (to najhoršie z „Melroce Place“) pomaly. Dokonca, i keď už sa konečne „začnú diať veci“, zriedka chytí dych/tempo. Snímka je zaujímavá jednak dráždivou absenciou odpovedí (SPOILER na konci záverečných titulkov údajne zaznie veta „stále to žije“ SPOILER) a tým, že „klasický“ godzillovský útok nezachytáva očami ústredného hrdinu, ktorý monštrum zneškodní (vedca, vojaka, prezidenta USA), ale anonymného davu, ktorý chvíľu uteká, ale skôr či neskôr musí padnúť. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Abrams je pravděpodobně génius v marketingu a schopnosti trefit se do vkusu diváka, ale není to Bůh. Zde to dokazuje, když předložil v trailerech vizi New Yorku pod útokem neznámé potvory sledované z pozice několika prostých občanů s kamerou, kteří jdou napříč městem zachránit přítelkyni, jednoho z nich. Fádní zápletka, kterou jsem snad i ignoroval a očekával zábavu. To byla poměrně velká chyba, protože po prvních 20ceti minutách nudy, které z filmu dělají spíše komedii mi bylo předloženo až příliš nereálné a na efekt natočené dílo, které svou dokumentárnost má jako poslední možnost zajímavost. Kamera ušla, ale hlava sochy svobody o rozměrech dvou aut vedle sebe byla totálně k smíchu a scény, ve kterých "rádoby kameraman" raději točí než, aby přidal ruku k dílu byly naprosto k smíchu. V podobné chvíle jsme se jako divák začal ptát proč, proč drží ten člověk kameru a sleduje jak ostatní umírají? Odpověď pochopitelně nikde a ani to obrovské neskutečné monstrum mi nebylo předloženo, jak bych si přál. Jediné štěstí má snímek v tempu, které mi nedávalo prostor na příliš těchto otázek, ale po skončení se sami vynoří a otravují mojí mysl. Ani několik dobrých scén nedokáže unést celý snímek, který je na efekt příjemný, ale také směšný až stupidní. Příběh je velké klišé a už jen čekám, až bude natočen druhý díl, v kterém se snad dozvím o té potvoře trochu víc a už to nebude s rozklepanou kamerou v ruce. Nejsmutnější mi přišel fakt, že na konci vám má být líto ústřední dvojice, ale jejich romantická rovina v mých očích naprosto nefungovala. Velmi slabé 3*, po druhém shlédnutí, pokud k němu dojde, to budou jistě 2, škoda. PS: připadali ty malý potvory někomu jako zmenšená kopie "hmyzu" z Hvězdné pěchoty? Kde je originalita...Pozn.:neviděno v kině a nějak mě to nepálí. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (57)

  • Lizzy Caplan (Marlena) nevěděla, o jakou roli se uchází. Myslela si, že to bude romantický film. Až po druhém kole konkurzu se dozvěděla, že to bude film o monstru... a herci si nesměli přečíst scénář, pokud nepřistoupí na roli. (HellFire)
  • Číslo 47 je pro J.J. Abramse nějakým způsobem přitažlivé. Použil jej v seriálu Alias (od r. 2001), kde hraje důležitou roli jako stránka Rambaldiho rukopisu. V Monstru je pak Central Park označován jako oblast US-447... a nakonec při výšlapu na mrakodrap zabírá kamera mimo jiné 47. patro. (HellFire)
  • Páska začíná a končí ve stejný čas a to 6:42 ráno. 27.dubna v 6:42 film začíná a 23.května v 6:42 končí. (Kryton)

Související novinky

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

Cloverfield se oficiálně dočká pokračování

30.01.2021

Jeden z prvních velkých found-footage snímků Monstrum (Cloverfield) z roku 2008 se dočká přímého pokračování. Snímek režiséra Matta Reevese vydělal celosvětově nějakých 172 milionů a série se… (více)

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

Herci nesmí pracovat na novém filmu o nákaze

04.07.2020

Snímek Songbird od producenta Michaela Baye má potíže. Herecký odbor SAG-AFTRA (The Screen Actors Guild - American Federation of Television and Radio Artists) totiž vydal přísný zákaz všem svým… (více)

Michael Bay chystá film o pandemii

Michael Bay chystá film o pandemii

21.05.2020

Režisér Michael Bay skrze svoji produkční společnost plánuje nový film s tématikou pandemie. Snímek Songbird natočí Adam Mason a má se jedna o nízkorozpočtový thriller v duchu filmů jako Paranormal… (více)

Netflix ulovil Matta Reevese

Netflix ulovil Matta Reevese

06.01.2018

Ačkoliv se tržby z kin nijak zásadně nepropadají, diváků (alespoň v Americe) reálně ubývá. Leckdo totiž místo riskování s blockbusterem zůstane doma a zapne si Netflix, jenž se snaží vyrobit co… (více)

Reklama

Reklama