Režie:
Tomáš BařinaKamera:
Martin PreissHrají:
Kryštof Hádek, Tereza Ramba, Lukáš Langmajer, Lubomír Lipský st., Václav Postránecký, Jiří Bábek, Tomáš Matonoha, Lucie Benešová, Kamil Švejda (více)Obsahy(1)
Honza a Jirka jsou dva velkoměstem zkažení podvodníčci, kterým se příliš nedaří. Na pokusu o prodej cizího bytu sice vydělají třicet tisíc, ty však vzápětí ztratí, když se musí dát na útěk před dvojicí policistů. Začíná jim hořet půda pod nohama, protože muži zákona znají jejich totožnost a zatčení je otázkou času. Honza ještě získá podvodem letenky, a pak se oba vydají na jižní Moravu, aby se ukryli u dědy Honzy, který má rozlehlé vinice. Honza mu daruje letenku do Argentiny a slíbí, že pohlídá vinici před špačky, nehodami i zloději. Krátce nato se seznámí s místním vinařem Michalicou, otcem sympatické Kláry. Navštíví je soused Kozderka, který nabídne milion za dědův vinohrad. Klukům se nápad líbí, ale rozhodnou se nejprve zkusit štěstí u Michalici. Honza se znovu setká s Klárou, která se mu líbí čím dál víc. Má to však háček, protože dívka chodí s majitelem penzionu Kájou. Navíc se objeví pražští policisté... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (995)
Příjemné, dokonce velmi příjemné. Bařina mi se svým "Dobrým ročníkem pro teenagery" dokázal na zbytek dne zvednout náladu víc než posledních 10 českých filmů dohromady a přesvědčit mě, že český film možná ještě není v úplném hnoji. Pomohlo mu k tomu příjemné obsazení (sympaťák Hádek a půvabná (a dobře hrající) Tereza Voříšková), pár skvělých hlášek (které přebíjí ty o něco slabší) a především v českých končinách tolik opomíjený vizuál, jenž dokáže během několika chvil na vinici nahodit uvolněnou letní atmosféru, s jakou kouzlil ve Francii i samotný Ridley Scott. 8+/10 ()
Moc příjemné. Takový Dobrý ročník po česku, trochu víc komediálních scének, trochu méně vážnosti, stejná pohoda. Navíc je to konečně film, kde nevidíte ty samé obličeje počád dokola, naopak se vám snaží mladé herce, jejichž jména jste stokrát před tím pravděpodobně neslyšeli. U mě to úplně neplatí, Lukáše bych asi mohla považovat díky sestřičce za vzdálenějšího známého, o to víc si ale cením, že hlavní role nevybrala dvojice Kotek & Mádl. ()
Ovíněně o ničem. Uvolněnou atmosféru tomu nelze upírat. "Je to totiž tam", jenže až v závěrečné půlhodině. Přibližně od doby kdy se z děje vykvartíruje Lukáš Langmajer. Do té doby je to taková "hrc frc" slátanina, která neví kam míří a ani jakým způsobem tam jde. Ještě, že se tak děje vlastně docela příjemně. Obsazení je sympaticky neokoukané, hudba skvělá (většina nejlepších momentů je spojena právě s atmosférickými pasážemi založených pouze na hudbě), ale kamera to celé posílá do hnoje. To už není ani kýčovitě pěkné, to je čistá esence vlezlého kýče nejtěžšího kalibru. Navíc bez technického zázemí a vše točené z jedné vody na čisto. Přepálené omalovánky na "čisté" Moravě versus zašedlé tóny prohnilé Prahy. Kolik času tvůrcům zabralo vymyslet tak neuvěřitelně inovativní koncept? Ale proč se nad tím rozčilovat. Stačí zmínit, že kamera s úspěchem takřka zabíjí i vizuální přednosti Terezky Voříškové. Což by jeden řekl, že snad ani nejde. Přesto všechno jsou Bobule dobrým filmem. A to hlavně právě díky Voříškové, červené kačeně a Hádkovi. Bařina v tom zase tak moc nejede, ale dalšímu jeho snímku bych se nebránil. Pokud bude s jiným kameramanem. Ovšem vínko bych si po projekci přeci jen dal, ne že ne. ()
Bobule jsou naprosto typický příklad toho, že poměrně slušný film, nic zvláštního, ale přesto funkčního, je v našich končinách považován za něco veleúspěšného. Což je naprosto tragické. Namísto toho, aby byli všichni rádi, že vznikla jedna vcelku přijatelná letní záležitost, musíme útrpně sledovat, jak se původní skromný nápad mění na nepříliš zdařilou trilogii plnou nesmyslů a kýče. Je to škoda, protože Bařinova jednička byla alespoň v jednotlivostech zajímavá. Leč snaha navázat na novou tradici porevolučních letních hitů ve stylu Jízdy se zatím zdá být poněkud mimo možnosti současných tvůrců. ()
Spíše jen lehce úsměvná pohodovka, kterou nelze brát vážně ani ze 20%, tedy pokud člověk není totální vinařský zabedněnec a ignorant. Na Terezu je příjemné pokoukání, ale oba hlavní mužští hrdinové mi tam moc nesedli. Celkově vzato jde o ryzí průměr, který vám zůstane v hlavě asi stejně dlouho, jako průměrné víno... ()
Galerie (39)
Photo © Bioscop
Reklama