Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pomenší čtyřicátník Ludvík Podzimek, loutnista a flétnista pražského orchestru, nemá zvlášť atraktivní vzhled. Přesto je obecně považován za velkého donchuána. Ženy se ho ujímají spíše z jakéhosi mateřského soucitu a Ludvíkovo měkké srdce nedovolí, aby se s kteroukoliv rozešel. Milenky se mu proto kupí a působí mu potíže. Tak stráví noc v bedně na peřiny, když se nenadále vrátí domů manžel bývalé spolužačky Blaženy. Manželka Zdena ho za to hodí na krk rodinné přítelkyni Heleně, na kterou žárlí. Ludvík se odstěhuje raději k příteli Břetislavovi. Pohledná konferenciérka Bohunka doprovází orchestr na zájezdu a zamiluje se právě do Ludvíka, což mu dá najevo v Praze při náhodném setkání ve vinárně. Intelektuálka Dáša nazve Ludvíka pasivním erotickým nádeníkem. Ludvík se Bohunčině lásce podá. Jejich první milostná noc skončí příchodem rodičů. Bohunka si hrdě odvede Ludvíka z domu a oba skončí na VB. Muž v pyžamu a dívka v noční košili vzbudí totiž na noční ulici srocení davu. Vztah pokračuje, ale Ludvík se nemá k rozvodu. Bohunka se natruc rozhodne vdát za jiného. Nakonec však přímo od radnice ženichovi uteče. Pronásleduje Ludvíka a k ní se připojí i jeho další milenky. Nešťastný muž uprchne. Inzerátem v novinách pak hledá další ženu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (45)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Vlastimil Brodský v roli "donchuána proti své vůli" je doslova k popukání, a ve scénáři je jinak řada velmi vtipných hlášek, takže jsem to na dlouhou dobu viděl na plný počet hvězdiček. Leč ten závěr, kdy i v tom vztahu Ludvíka Podzimka s mladičkou Janou Brejchovou se opakují typově pořád ty samé situace jako s jeho předchozími ženami/milenkami, mi už připadal maličko jako nastavovaná kaše.  A najednou ty jednotlivé výlevy z jejich společného vztahu byly až moc zkratkovité. Stejně tak mi v závěru už trochu lezla na nervy jinak ze začátku výborně svěží a chytlavá vokálová hudba Evžena Illína. Ono když se něco furt opakuje, tak se i to nejlepší "jídlo" přejí...Co jinak ale jako milovník vážné hudby oceňuji, byly všechny ty scény ze zkoušek i koncertů komorního orchestru. ()

Gavin87 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mám strašně rád. Nekladl si žádné velké umělecké ambice, ale je to podle mě parádní oddechovka na víkendový večer. Trojka pana Podskalského "Ženu ani květinou neuhodíš, Bílá paní, Světáci" je podle mě v žánru komedie to nejlepší, co tady v 60 letech vzniklo. A hudební složka tohoto filmu je parádní. Holt další film, na který se mohu dívat pořád a neomrzí mě. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tento Podskalského film je skutečnou komedií, určitým zahájením společných filmů dnes nepředstavitelného dua Brejchová-Brodský. Skutečnost, že tato pražská rodačka patřila a patří nejen k nejpůvabnějším, ale i nejnadanějším českým herečkám, tady vystupuje do popředí zvlášť markantně. Samotný příběh nepostrádá aní vtip, ani úsměv, ani nadhled a o obou pohlavích opravdu sděluje to nejpodstatnější. Mimo jiné i proto, že Brodský je Brejchové rovnocenným partnerem, který ze svého lidského typu ostýchavého smolaře, vláčeného zlomyslným osudem, dostává maximum. Komedie, která nic nepředstírá, zejména ne úsilí o vrcholné dílo za každou cenu, má i dnes co nabídnout. Je to solidní dílo velké, dnes odcházející generace naší Thálie. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Monogamista tenhle film nepochopí. Nebo nevychutná. Jako hlubokou sondu do fenoménu děvkařství tohle konzumovat sice nelze (tvůrci prý nechtěli ani v nejmenším poučit, nýbrž výhradně bavit), ale k "nastavení zrcadla" celkem fajn. Velmi osvěžující ukázka vypravěčství z doby, kdy přes totalitu některé -ismy (hádejte, který mám nyní na mysli) neměly na to, co a jak se slušelo vypravovat, prakticky žádný vliv. Některé scény a postřehy skvělé - úvodní nakvartýrovávání se Brodského k milence, podkreslená jen frivolní ironickou hudbou a všechny, kde si Brejchová vychutnává svůj charakter (těžko říci, jak autobiograficky) iracionální pí*i. Opakující se hláška v Brodského postavě zainteresovaných žen, vyčítajících zmoženému nešťastníkovi sobectví, je hodně, no, autentická, ale je to možná jen můj dojem založený na velmi úzkém úhrnu velmi osobních zkušeností, ch-ch. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Podskalský byl asi bezvadnej chlap, ale co točil jde dost mimo mě.. Pikantní je, že ani on z toho nebyl nadšený... Květa Fialová naprosto mimo svoji šablonu-já ji dlouho nemohl poznat ! A Líbíčka je vždy radost sledovat, je to hraní s takovou lehkostí a noblesou,chybí tu... Maličkou roli policisty ztvárnil textař Eduard Pergner-otec Terezy. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Režisér Zdeněk Podskalský st. se ve snímku objevil v roli řidiče automobilu. (M.B)
  • Herci Jana Brejchová a Vlastimil Brodský reprezentovali snímku na filmovom festivale v Utrechte a Amsterdame. Pripojiť sa k nim mal i režisér Zdeněk Podskalský, no nakoniec pre tému zobrazenú vo filme necestoval, lebo to malo paralelu s jeho osobným životom. (dyfur)
  • Květa Fialová, jelikož neměla správný francouzský přízvuk, byla předabovaná herečkou Alenou Kreuzmanovou. (kosticka7)

Reklama

Reklama