Reklama

Reklama

VOD (1)

Život novináře Stevea Lopeze se ocitl ve slepé uličce. Novinový průmysl je vzhůru nohama a jeho manželství je v troskách. Nedokáže si vybavit, co že to vlastně miloval na své práci. Jednoho dne se prochází po losangeleských ulicích, když vtom spatří muže, který podmanivě hraje na housle. Muž se jmenuje Nathaniel Ayers a je evidentní, že trpí psychickou poruchou. Během rozhovoru se Lopez od něj dozvídá, že studoval na slavné hudební škole Juilliard. Stevea zajímá, proč student prestižní školy skončil na ulici. Zjistí, že Ayers po dvou letech studia zanechal, protože u něj v raném věku propukla schizofrenie a sen o velkých koncertních síních se brzy rozplynul. Další den Steve Ayerse vyhledá a znovu mu řekne, že by o něm chtěl napsat sérii článků. Rozhodne se, že se pokusí změnit hudebníkův život, a vydává se do boje s větrnými mlýny. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (250)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Hezké, ale takové... impotentní. Navíc "hezké" přesně tím nešťastným způsobem, který mi spolehlivě otevírá kudlu v kapse: ukážeme ti, diváku, postiženého černého bezdomovce se skrytým, promrhaným talentem a ty se teď, milý diváku, dojmi. Vzhledem k hereckému obsazení jsem se moc těšil a Downeyho nezaměnitelnou, frackovitě ležérní body language si nakonec užil i tady, ale to je málo. Škoda, že si Robert Jr. nevzpomněl na Kirka Lazaruse a Foxxovi neporadil "Never go full retard". Tesklivé tóny violoncella jaksi nedolehly až do mého obýváku. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Joe Wright je vynikající řemeslník - technický um musí ale jít ruku v ruce s duší a fištrónem, a ty jsem zde postrádal. Hezky se na to kouká, ale v polovině filmu mi už bylo naprosto jedno, jak to celé dopadne, děj vrávoral od jednoho zbytečného bodu k dalšímu a neskýtal žádně větší vzrušení. Bez kulminace, bez pointy, nuda, nuda, šeď, šeď. ()

Reklama

Wysch 

všechny recenze uživatele

Průměrnej film. To mě napadá, když bych měl shrnout svoje dojmy po jeho shlédnutí. Průměrnej ve všem, kromě herců a hudby. Průměrnej příběh (já vím, fakticky je založenej na opravdovejch událostech) si křičí o Oscara (anebo jiný sošky), průměrná pointa (která se navíc ztrácí v anti-homeless agitce), průměrné tempo (třicet minut to jede, jak namazaná mašina, dalších třicet minut to ztrácí, zbytek už vyloženě skřípe, než to dojede do toho finále); průměrnej scénář, resp. průměrná logika chování postav, průměrná kamera (to jsem od Wrighta nečekal, kde je ta scéna v Normandii z Atonement?), a tak dál a tak dál. Skřípe to prvoplánem a kýčem a nejhorší na tom je, že se to bere strašlivě vážně, resp. se to snaží hrát tak moc na ty plešouny, až to hezký není. Podobnej dojem jsem měl vlastně z The Hurt Locker, akorát, že tady jsou aspoň ti skvělí herci. Jamie Foxx sice místama hodně přehrává a nenasadí takovej ten tupej pohled (on za to nemůže, prostě je asi moc chytrej) a Robert Downey má prostě tak blbě napsanou postavu, že taky to místama skřípe, ale oba drží film hodně hodně nad vodou. No a pro fandy vážný hudby, tedy L. van B. určitě hezká muzika. [DVD] ()

Parlay 

všechny recenze uživatele

Joe Wright = úchvatná "Pýcha a přesudek" + famózní a mému srdci nesmírně blízké "Pokání". Co jiného jsem tedy mohl očekávat nežli další nezapomenutelný filmový zážitek? Inu... Nestalo se. Vývoj snímku jsem průběžně sledoval již od oznámení jeho vzniku a samotná zápletka mně dávala tušit, že tentokráte to nemusí dopadnout dobře. Poté se ovšem objevil skvělý a mnohé slibující trailer, který mě patřičně namlsal... Dlouho jsem se rozhodoval mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, avšak díky skvělému Downeymu Jr. a z úcty k Joeovi Wrightovi jsem zamhouřil obě oči. Jeho režisérské práce si velmi vážím, vždyť i zde by se našlo pár scén hodných zapamatování (sekvence, kdy Nathaniel hraje své první violoncellové sólo) a problém snímku tak spíše vidím ve zvoleném námětu, který Joeovi neumožnil popusit uzdu jeho filmové poetice, díky které mě tak oslnil v jeho předchozích snímcích, a také ve slabším scénaři. Ale příště, Joe, čekám mnohem více :-) ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Na sólistu som sa tešil od prvého momentu ako som sa dozvedel že Joe Wright natáča ďalší film. Hneď na úvod treba skonštatovať dve veci - prvá z nich - film je skvelo natočený, skvelo zahraný a každá jedna zložka je absolútne vyšťavená na maximum. Herecké duo Foxx a Downey Jr. sú jednoducho skvelý a celý ich vzájomný vzťah, na ktorom je postavená celá zápletka - je uveriteľný, nenudiaci a krásny. Wright jednoducho vycítil potrebu ukázať emócie bez emočného vydierania a za to mu ďakujem, pretože som si film užil a určite si ho pozriem ešte raz. Druhá vec, ktorú musím skonštatovať je - že Joe Wright natočil dva omnoho lepšie filmy ako tento. Dôvod je jasný. Tam kde v Pokáni a Pýche a predsudku vytvoril ľahší ale o to krajší ekvivalent literárnych diel - v Sólistovi mi prišlo, že aj napriek niektorým neskutočne vydareným scénam väčšinou tápal, či už v scenári, alebo v réžií. V niektorých scénach je až nechutne vydieť, že Wright skrátka nevie, čo nám má tou scénou vlastne povedať. Ale aj napriek tomu sa jedná o kvalitný film, ktorý by v rukách niekoho menej skúseného dopadol omnoho horšie. Downey jr. koniec koncov v každej svojej úlohe dokazuje, že sa narodil práve pre ňu a to je aj dôvod prečo v tomto filme zatieňuje aj oscarového Foxxa. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Väčšina bezdomovcov vo filme sú aj v skutočnosti bezdomovci. (Skleni)
  • Skutočný Nathaniel Ayers je vo filme na konci filmu v scéne s koncertom. (Skleni)

Související novinky

Režisér Pokání a indická móda

Režisér Pokání a indická móda

15.03.2009

Indie je v kurzu. Kdo by se tomu po diváckém i oscarovém úspěchu Milionáře z chatrče divil, že? V šlépějích Dannyho Boylea se vydá Joe Wright, který se po „současněji laděném“ Sólistovi vrátí ke svým… (více)

Reklama

Reklama