Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Rozhodně lepší než větší půlka české novodobé kinematografie. Občas zasmrádlé předvídavostí, stereotypním kýčem a zbytečnou rádobydramatičností, ale místy se na to příjemně kouká, je to o normálních lidech tak nějak ze sousedství (dost věcí jsem dokázal identifikovat ze svého života). Tereza se navíc dost posestřila (a pomamila), její herecký výkon se mi strašně líbil. 3,5* ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Obstojné sociálně kritické drama. Ale Tycův pokus o Loachovskou atmosféru a poetiku, který bohužel vychází tak napůl. S tím scénářem, kde dialogy šustí papírem jako tady, se toho nedá moc dělat. Herecky to táhne nečekaně civilní Polívka a Tereza Nvotová (fakt jí bylo v té době už 20?), zbytek holt nenadchne ani neurazí (což mě, pravda, u Šiškové docela překvapilo). ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOC PLNÁ FILMŮ. Ve zkratce: MALÉ OSLAVY jsou lepší než UŽ, ale horší než SMRADI. Pokud bych to měl rozvést, s posledně jmenovaným je pojí zájem o sociální problematiku lidí žijících na okraji a sázka na civilní herecké výkony (překvapivě umírněný Bolek Polívka!) s uvěřitelnými dialogy i zachycení genia loci konkrétního místa (v tomto případě Bratislavy); bohužel ale také celková televiznost obrazu, uchylování se k žánrovým postupům, aby byl film patřičně dramatický, a zkratkovitost jednání postav a s tím spojená psychologická nevěrohodnost v určitých momentech. Zdeněk Tyc ale není Ken Loach, i když by také chtěl točit sociální dramata, a svým filmem nijak neburcuje a problémy neukazuje, spíše od nich utíká. Nedosahuje bulvarizace a banalizace, jaké se dopouštějí Hřebejk s Jarchovským, ale ideologie jejich filmů je totožná: vysvobození ze svrabu a naději pro lepší budoucnost umožní i/emigrant. Abych to shrnul: MALÉ OSLAVY nejsou ničím víc než morálně pochybným mravním imperativem slovenského vtipu končícího pointou "odjebat sa odsud, odjebat sa do piči". ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

V reálu asi příjemná Terezka Novotná v absolutně neradostném pohledu na realitu .. ovšem dost přikreslenou. Chtěl bych vědět, pro koho je tenhle film vlastně určen, protože sledovat tuhle depresivní nudu hodinu a půl, nedejbože za současné nekřesťanské vstupné, je mi záhadou. Díky jménu režiséra jsem udiven dvojnásob (Smradi se mi líbili, Vojtěch byl úžasný a Žiletky byli můj generační film). ()

venison 

všechny recenze uživatele

Relativně uvěřitelný obyčejný příběh z Bratislavy pohledem slabší vrstvy z pozice pubertální slečny.. Nekvalitní scénář, kvalitní herci.. Anna Šišková a Tereza Nvotová se hezky sešly v roli matky a dcery.. Film jsem si pustila hlavně kvůli Bolku Polívkovi, který dostal bohužel jen malý prostor.. :-( ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • V scéne, v ktorej Magda (Anna Šišková) vystupuje z električky, si môžeme všimnúť, že električka má na priečelí ako konečnú zastávku napísanú mestskú časť Dúbravka. Z hlásenia vnútri električky však počuť ako konečnú zastávku Komisárky, nachádzajúcu sa v mestskej časti Rača. (GTS_PUNK)
  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)
  • V scéne, keď si Magda (Anna Šišková) hľadá prácu v kaderníctvach, sa nachádza na Dunajskej ulici v Bratislave, pričom do jedného z nich vstupuje. Hneď v ďalšej scéne však vidíme, že vošla do úplne iných dverí, navyše na úplne inej ulici. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama