Režie:
Guillermo ArriagaScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Robert ElswitHrají:
Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer Lawrence, José María Yazpik, Joaquim de Almeida, Tessa Ia, Danny Pino, John Corbett, Brett Cullen, Martin Papazian (více)Obsahy(2)
V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav. Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
CITÁT - Šoustali až při tom uhořeli........... Tak to zatím sleduju asi čtyřicet minut a vůbec to není optimistické. Začíná to ohněm a smrtí, krajina ve filmu je šedá nevýrazná, žádné veselé barvy. I prostředí, ve kterém hlavní postavy žijí, je deprimující. Je to divná planina. Film se pak vydává cestou právě k tomu původnímu požáru. CITÁT - Tam nesahej, tuhle část svého těla nemám ráda.......... Scéna " pálení kaktusů " a jizva na památku je důkazem pocitů, jaký maj lidé v tomto snímku. Po této scéně už mi bylo skoro jasné, kdo si úvodní oheň asi užil nejvíc. Další důkaz ponurosti je scéna v 56 minutě. Silvie a kuchař se baví o lásce a ..... ale nejde o to, co chtějí, jde o prostředí ve kterém se ocitají - tak tedy baví se o lásce mezi popelnicema, určitě romantické. Chápete co jsem myslel pojmem ( dojmem ) depresivní ? V tomto případě je to jasná symbolika Láska a Popelnice. CITÁT - Santago, to jsem já Miriam, ty tady nezemřeš........... Osoby, osudy a příběhy dostávají ke konci filmu své časové údaje a divák procitá. Perfektně natočený smutný životní příběh z ještě smutnějším koncem ( záleží na úhlu pohledu ). Toto není film pro pěkné nedělní odpoledne, spíš pro vyčerpávající škaredý čtvrtek. Po příchodu z práce nebo po perném dni - to aby každý věděl, že na tom zase není tak špatně, jak si myslí. A že někde existují lidé, co jsou na tom hůř. CITÁT - Já mám taky jizvu.......... ()
V podstatě když si vzpomenu, co bylo v tomhle filmu, tak mě napadá jedině nahá Charlize. Jo, krásná je, dokonce překrásná, ale jinak je to film dost o mexickém hovnu. Žádná postava tam není vyloženě sympatická, protože je to buď nevěrná kurva nebo dávačka kurva, nebo osmahlej mexikánec evokující české cigánstvo (až na to, že mexikánci pracovali). No a jinak jsem horlivě čekal na konec... Jo a herci v mládí a pak v další životní etapě na sebe nebyli vůbec podobní... ()
Spálený přívěs, pouštní krajina, vyprahlá srdce a imunita vůči bolesti - první dojmy s náznaky kvalitní podívané, z které se však vyklubala hra na slepou bábu s průhledným šátkem. Mladší sourozenec Babelu - ač nezapře podobu, dobrá polovina dědičných vloh staršího bratra mu není dána a tak k jeho příběhu lásky, zrady a odpuštění zůstávám zcela rezistentní. K příznivějšímu hodnocení by čistě teoreticky mohlo dojít přeobsazením Kim Basinger, která svým prázdným obličejem nemá šanci dobře zahrát, k snaze Jennifer Lawrence nemám námitek a přítomnost standardně výborné Charlize Theron tak zůstává jediným důvodem, proč Spálené životy vidět. ()
Arriaga je skvělý scenárista, tím to nebude. Takže evidentně není příliš dobrý režisér. To by mohlo vysvětlit, proč jsem se příliš nebavila, tedy přesněji řečeno, proč jsem se docela nudila. Za největší nešvar považuji totální splývání postav, ve filmu vystupovaly vlastně pouhé čtyři typy: fádní muž mladší, fádní muž starší, fádní žena mladší a fádní žena starší. Po první půl hodině jsem z té jednotné vizáže měla takový zmatek, že jsem začala toužit po nějakém mentálním osvěžení v podobě maďarsky dabovaných reklam. ()
Časový rozdíl 12 nebo 13 let není zas tak moc a tak mě dost vadilo, že se nepodařilo najít na obě hlavní postavy podobné typy herců a taky mi přišlo dost nevěrohodné, že by se dala tak hladce vypátrat máma, která zmizela těsně po porodu někde ve Spojených státech a změnila si tam identitu... Ale jinak opravdu skvělé drama, zabývající se především otázkou viny za neuvážený čin z mládí a následnou nešťastnou osudovou láskou. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (3)
- Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
- Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
- Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
Reklama