Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Javier AguirresarobeHrají:
Javier Bardem, Scarlett Johansson, Christopher Evan Welch, Rebecca Hall, Penélope Cruz, Chris Messina, Patricia Clarkson, Carrie Preston, Kevin Dunn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Horkým sluncem provoněné letní dny, zbavené všech starostí a spěchu chtějí v Barceloně společně prožít dvě mladé Američanky. Jsou to poněkud volnomyšlenkářská Cristina a její na první pohled příkrá, zásadová kamarádka Vicky, která má před svatbou. Jejich plány se „lehce zkomplikují“, na cestě potkávají spontánního malíře Juana Antonia, s jeho krásnou a nepříčetně žárlivou bývalou manželkou, Marií Elenou. Je pochopitelné, že srážka tak temperamentních charakterů na malém prostoru nemůže skončit jinak než žhavým dobrodružstvím… Známý americký režisér Woody Allen se rozhodl natočit především oddechový romantický příběh točící se kolem lásky a citů, a nutno říci, že se mu to úspěšně podařilo. V hereckém obsazení se také spolehl na „hereckou chemii“ představitelek Scarlett Johanssonové, Penélope Cruzové, Rebeccy Hallové a jejich mužského protějšku, Javiera Bardema (známého z filmů Goya, Tahle země není pro starý). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (990)
I když jsem s W.Allenem stále na špičkách a jeho filmy jsou pro mě hodně protikladné, na Vicky Cristina Barcelona jsem se těšil. Hereckému obsazení se nedá nic vytknout, tak samo prostředí, které je malebné a hned byste si to s herci vyměnili. Vyzdvihl bych i hudbu, kytarově melodickou, která výrazně dokresluje tu španělskou radost ze života. Láska je těžko definovatelná a těžko pochopitelná, ale hlavně se musí žít plnými doušky o tom vás tento film přesvědčí ;-) ()
Milostný několika úhelník slavného režiséra. Krásné ženy, charismatický Španěl a psychologický rozbor ženských tužeb a zákonitostí (ženy nevědí, co chtějí a když vědí, dělají opak). Člověka po shlédnutí napadne, že autor buď vtipně škatulkuje ženy do "šílená ženská, která bude navždy běhat okolo chlapa", "praštěná holka, co jde s každým do postele, ale po pár měsících zjistí, že to takhle nechce" a nakonec "miluji tebe, vezmu si Tebe a budu nešťastná", ale věří v ženy jako takové, nebo to takhle opravdu vidí. To ví asi jen Woody... Být na místě Javiera Bardena v náručí Scarlett a Penélope by bylo určitě příjemné, ale ten Oscar pro španělskou krásku mi trochu uniká (i když je z trojice žen nejzajímavější postavou...). Velký plus snímku je však příjemné tempo a svěží nádech, i když humor není zase tolik zábavný, jak bych si přál. Příjemný film, stejně jako zapomenutelný... PS: po delší době úprava na 4*, protože to téma i vyznění ve mě překvapivě vyrostlo. ()
NOC PLNÁ FILMŮ. Výborné. Nejde o to, kdo ztvárňuje ony ústřední postavy a jaký přitom podává herecký výkon, ale co ony postavy představují. Po Cronenbergovi, Romerovi, Verhoevenovi a Spielbergovi svou tvorbu a jednotlivé tvůrčí přístupy a inspirace bilancuje i Woody Allen, přičemž opětovně nejzajímavější jsou střety jednotlivých hledisek a vyjednání mezi nimi._____ Zatímco Cristina je iracionální neurotička a zneuznaná umělkyně utíkající do Evropy, kde je lépe přijímána (viz Allenova ambiciózní "umělecká" tvorba odkazující ke klasikům jako Bergman či Fellini, která se dočkala uznání v Evropě), Vicky je racionální newyorčanka s dopředu nalajnovaným životem (viz Allenovy manhattanské a ceněné, komediálněji laďené vztahové počiny s Diane Keatonovou). Americký pohled představující dva odlišné druhy filmů obrýleného intelektuála je konfrontován s evropským temperamentem, přinášející do odlehčené podívané prvky tragiky (filmy natočené mimo Manhattan, v nichž je Woody nesmlouvavý ke svým postavám)._____ A komu myslíte, že může patřit onen hlas vyprávějící příběh? Něco mi říká (vzhledem ke konci filmu), že další Woodyho film už nebude evropský, nýbrž americký. ()
Španělská atmosféra vlastně film jednoznačně zachránila. Scénář je sice docela zajímavý, ale na druhou stranu "italský vztah" také není žádná novinka. O mnoho originálnější je, že se jim do toho zamotá krásná blondýna. A namísto, aby se jejich vztah rozpadl, vyváží ho to. Ta krásná blondýnka je mimochodem skvělá herečka! No a aby tomu nebylo málo, máme tu obyčejnou Vicky, která po celou dobu filmu vlastně neudělá nic. Film, který stačí vidět jednou. 3,5 * ()
Allen se ani tentokrát nevyhnul morálním dilematům a řešením vztahům, jen vše tentokrát pojal trochu volněji a výsledek tak působí o mnoho svěžeji než většina jeho počinů z posledních let. Zpočátku otravný hlas vypravěče zajišťuje, že nemusíme na nic čekat a jsou nám předkládány jen důležité momenty (i když by mi nevadilo strávit u filmu více času a některé zmíněné myšlenkové pochody dvou hlavních postav si raději zažít), ale nejdůležitější je, že se celým filmem táhne pohodová atmosféra Barcelony, výborné herecké výkony a Allen bezchybně přepíná z humorného módu do dramatičtějšího. Po Bokovce druhý film, který mi přivodil chuť po víně a navodil mi tu správnou letní atmosféru i na podzim. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (21)
- Jedná se o jeden z pouhých tří filmů Woodyho Allena, který získal nominaci na Oscara, aniž by byl nominován sám Allen. Dalšími jsou Zelig (1983) a Sladký ničema (1999). Vicky Cristina Barcelona je jediným z těchto tří filmů, který Oscara vyhrál (Nejlepší herečka ve vedlejší roli – Penélope Cruz). (peeteno78)
- Film je jedním z mnoha Allenových filmů, který má ve svém názvu dívčí jméno – Hana a její sestry (1986), Alice (1990), Melinda a Melinda (2004), Kasandřin sen (2007), Co je nového, kotě? (1966) a Annie Hall (1977). Jako jediný z nich má ve svém názvu hned dvě dívčí jména. (peeteno78)
- Všechny scény, ve kterých spolu Juan Antonio (Javier Bardem) a Maria Elena (Penélope Cruz) mluví španělsky, byly improvizované. (peeteno78)
Reklama