Režie:
Martin ScorseseScénář:
Laeta KalogridisKamera:
Robert RichardsonHrají:
Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley, Max von Sydow, Michelle Williams, Emily Mortimer, Patricia Clarkson, Jackie Earle Haley, Ted Levine (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Mrazivý thriller, ze kterého podle kritiků "sálá napětí tak, že je přímo horký na dotek", je výsledkem opětovné spolupráce oscarového režiséra Martina Scorseseho a Leonarda DiCapria.
Když federální agent Teddy Daniels dorazí do věznice pro psychicky narušené zločince na ostrově Shutter Island, zdá se, že půjde jen o rutinní vyšetřování. Jenže atmosféra na ostrově brzy zhoustne. Jak Teddy postupuje kupředu, odhaluje stále otřesnější a temnější skutečnosti. Nakonec zjistí, že existují místa, která člověku už nikdy nedovolí odejít.
(Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 603)
Tak spojení Scorsese a Caprio funguje i u mysteriózního hororu, což se tak úplně čekat nedalo, ale bylo to fakt hutně tajemný a atmosférický, nicméně závěrečná pointa nepatří zrovna k těm nejoriginálnějším a pár scén, rekrutujících se převážně z flashbacků DiCapria, je dost nepřesvědčivě zahraných, ale všechno to vynahrazuje perfektní temnej nádech celýho filmu a prostředí psycho léčebny pro vrahy, který je pro tyhle mysteriózní horory jak dělaný. ()
"Veľkú pointu" som vedel vopred, ale napriek tomu (alebo práve preto?) som celý čas chrochtal blahom a uvažoval, kedy som naposledy videl taký perfektne premyslený, tematicky vrstevnatý, žánrovo hravý, výborne napísaný, bravúrne zahraný (Oscara pre Lea, prosím, je najvyšší čas) a skvele natočený film. Marty strikes back. Vo veľkom štýle. Pri scéne s jazierkom som plakal ako dážď - parádny výbuch postupne gradovaných emócií. Zatiaľ jasný film roka. ()
Myslela jsem si, že pro mě bude Leonardo vždycky ten kluk z Titaniku, který mi i přes herecké nadání dokáže svou sladkou tvářičkou, vyvolat žaludeční problémy. Jenže on už je z něho pořádný chlap, který do svých rolí dává vše a já mu to žeru. Tak jako v Prokletém ostrově. Celý děj, před strhující pointou, odvádí práci hodnou zlaté sošky :o) Příběh o tolika neznámých se Vám snaží pomalu dávat čísla k vypočtení výsledku, který stejně spočítáte špatně. Proto tleskám, hercům a panu režisérovi, že mi dali takhle zabrat :o) Ještěže existují na konci učebnice výsledky :o) ()
Skvělá atmosféra, výborní herci a to nejen ti hlavní představitelé, v čele samozřejmě vede DiCaprio - ten zraje jako víno a hraje tu dost komplexní postavu, dále mě nadchlo velmi lahodné prostředí psychiatrického léčebného ústavu na odlehlém ostrově a to vše navíc diriguje taktovka jednoho z nejlepších režisérů minulosti, současnosti a snad i budoucnosti, pana Scorseseho. První co vás jistě zaujme je kupodivu Teddyho kravata, ta je opravdu strašná a nejeden módní návrhář by se obracel v hrobě. Říkáte si, proč proboha takovou výstřednost, kterou byste čekali spíše na někom jako je Joker z Batmana, vůbec má na sobě. Samozřejmě to má svůj důvod, ale ten se dozvíte až mnohem později. Jak už jsme zvyklí, příběh se zdá být zprvu zdánlivě banální a pátrání po pohřešované pacientce jako jednoduchá rutina, ale vyšetřování se (ne)očekávaně začne komplikovat. Obdivoval jsem vymazlenou kameru, vizuální zpracování a krásy nehostinného prostředí ostrova. Teddyho halucinace, sny a válečné flashbacky také nadmíru zdařilé a hned po hereckých výkonech, jsou asi tím nejlepším, co může film nabídnout. Vizuální stránka je navíc doprovázena patřičným ambientním hudebním doprovodem, takže souhra obrazu se zvukem je místy skoro dokonalá. V tomto směru ale exceluje hlavně Max Richter, kterého jsem objevil teprve až s příchodem filmu Waltz with Bashir a i když tu má v podstatě jen jedinou skladbu - "On the nature of daylight", dokázala mě zkrátka dojmout i božsky ukolébat současně a hned jsem se naladil na tu správnou strunu. Drobné výtky mám spíše jen k samotnému zakončení. Kdyby se Teddy třeba probudil na operačním sále, stačila by už jen jedna šokující věta na dovysvětlenou a bylo by vymalováno. Takhle mi ta závěrečná 1/3 snímku připadala až moc natahovaná a zároveň i zbytečně detailně dovysvětlená. Shutter Island není bezchybný, nemám však mnoho, co bych mu mohl vytknout. (9/10) ()
Klíčové otázky zní: nabídne Prokletý ostrov něco víc než jen dobře vystavěnou, ale pozoruhodně nevyrovnanou žánrovou historku? Není pocit zmatenosti, který nastupuje po jeho shlédnutí, vlastně jen odrazem vnitřní prázdnoty vyprávěného? Dokáže šokující pointa nejen vysvětlit, ale i ospravedlnit všechny podivuhodnosti (logické, časoprostorové i ideové) předchozího děje? Nemohu říci, že bych byl blíže odpovědi ANO... Což je v případě filmu M. Scorseseho dosti tristní výsledek. Navzdory absorbující atmosféře, navzdory DiCapriovi, navzdory pár opravdu skvělým momentům jsem dalek toho, abych tvůrčí hru, jakkoli ji dokážu přijmout, též ocenil. Spíše bezradně kroutím hlavou nad dílem, které je mnohem více efektním trikem než promyšlenou manipulací. Možná kdyby se film zdržel zbloudilých pokusů o přesah a bez mučení si přiznal, že je POUZE čístou a v jádru tupoučkou žánrovkou, odcházel bych z kina spokojenější. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (45)
- Martin Scorsese použil před natáčením specifickou metodu, jak inspirovat svůj štáb, když pro jeho členy připravil sérii nočních promítání filmů, které nějakým způsobem evokovaly chystaný snímek. Patřily mezi ně například filmy Laura (1944), Pryč od minulosti (1947), Proces (1962), Titicut Follies (1967) nebo Křížový výslech (1947). (Olík)
- Celosvětová premiéra proběhla 13. února 2010 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu v Německu. (Varan)
- Martin Scorsese prohlásil, že k natočení tohoto snímku jej inspiroval film Proces (1962) režiséra Orsona Wellese. (Chatterer)
Reklama