Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V neklidných časech po smrti cara Borise Godunova se odehrává tento velkolepý historický příběh. Rusové jsou ve válce s Polskem a v Moskvě právě probíhá povstání proti polskému vojsku. Působivé zpodobnění historických událostí Vás ohromí dokonalou vizuální podobou a strhne svými napětím nabitými scénami. (oficiální text distributora)

Recenze (124)

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Aspirace, které film od první chvíle naznačuje z výtvarného hlediska, jsou neustále rozmělňovány tu stylovými zcizeními, tu odbytými vedlejšími rolemi provedenými v detailu nebo okatými kulisami. Scénáristicky obratně vypracované prolínání osudů mnoha jednotlivců v bouřlivé době je "upgradováno" úmorně ostinátním omíláním už tak triviální symboliky na sto způsobů, uměřeně pojatá neutrální hudba film příliš nepozdvihuje, ale chvalbohu mu hlavně neubírá, střih si s natočenými záběry pohrává překvapivě kreativně. Nade vším ovšem vysoko trůní aktualizující národní duch, snažící se mobilizovat čisté domácí zdroje proti vnějšímu (světskému i církevnímu) a vnitřnímu nepříteli v dobách národního úpadku. Wolodyjowski, Vojna a mír, Piráti z Karibiku, Černý Tulipán + Velká vlastenecká. Snad to dnešní Rus opravdu potřebovala. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Ako sa z jedného nebojácneho nevoľníka v 17. storočí, takmer ruský cár stal, alebo zložité poľsko - ruské vzťahy, ktorí sa medzi sebou klbčia, ako malé deti, ale dá sa povedať, že ľudstvo to má v povahe ubližovať jeden druhému. Celkom dobrý historický, nazvem to veľkofilm, v zaujímavých bitkách, ktoré brutalitou šetriť nikdy nemienia. Sú tu dve, jedna kratšia, ale o to surovejšia, krutejšia, neústupná, krvavá, druhá je dlhá, o pár minút ešte dlhšia, dobíja sa tu pevnosť, kde som takmer odvracal zrak, v niektorých hustých filmových scénach, kde hlavy lietajú a črevá vypadávajú... Možno, aj preto, že produkuje skúsený „ruský Spielberg” , alias Nikita Michalkov, je pozeranie filmu, celkou dobrou náplasťou, ale žeby som si snímok vyslovene užíval, sa povedať nedá. Na záver roku 2016, sa rok 1612... v centre filmového diania, zaraďuje k 232. filmu v poradí, ktorý som takto, v pohode strávil, myslel som, že to bude chujovina, ale našťastie tie brutálne sekvencie s bitkami, ako vystrihnutými zo snímkov, typu Pán Prsteňov, či Kráľovstvo nebeské, zachraňujú a vylepšujú celkové dojmy, ktoré nie sú, až tak katastrofálne, ako som si spočiatku myslel... Občas ma prekvapí vec, od ktorej to absolútne neočakávam... O to lepšie, no, nie ?! ()

Reklama

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Ano, v tomhle "historickém" filmu učí hrdinu šermovat duch, po lekci na vykotlaném kmeni umí dotyčný výborně střílet z děla, s nulovými zkušenostmi velí vojsku a div že to nedotáhne na cara, no haluz. Mimo to tu mají berušky, modré digitální hady a už zase někdo na nějakého chudáka koníka nalepil dlouhou hřívu a roh. Ale celé je to dobře natočené, atmosféra vtáhne do děje a Źebrowski neuvěřitelně válí. Tož tady máš filme čtyři hvězdičky. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Historie krizového ruského "truchla" (smuty) po vymření Rurikovců (1598-1613) je sama o sobě neurovnaná, přerývaná, obtížně popisatelná, až chaoticky zmatečná. Zhruba stejná je i matérie filmu 1612 ruského režiséra střední generace Vladimira Chotiněnka. Skutečnost, že pádem sovětského režimu došlo k v ruské společnosti i v "blízkém pohraničí" k diskontinuitnímu zlomu, se projevila i v hraném filmu. Zavedené charakteristiky, na něž jsme si zvykli, jakoby přestaly platit nebo se viditelně posunuly. Časově tomuto filmu předchází jedno z posledních Bondarčukových děl - BORIS GODUNOV. Pokusím-li se srovnat poetiky těchto děl, lze zde konstatovat značnou paralelu, blížící se shodě, ve využití literárních předloh. V Chotinenkově případě se bude podle všeho jednat o směs kronik a lidových podání té doby. Hodnotu filmu značně snižuje poměrně klopotně se rozvíjející úvod, ale také řada nejasných míst v dalším ději. Zřejmá je i nevyváženost ve ztvárnění hlavních postav. To je asi hlavním důvodem jednoznačné dominance polského herce Zebrowského; nezdá se totiž, že by talent jeho ruských kolegů byl viditelně nižší; spíše mají méně ke hraní. I tak se však dá říci, že film představuje v soudobé produkci hraného filmu nejen ruský vysoký nadprůměr a nabízí zajímavé téma ve slušně, místy i dobře zvládnutém zpracování. Tvůrčí dílna Nikity Michalkova-Končalovského se za tento historický záběr určitě nemusí stydět. Naopak. ()

Dannysek4U 

všechny recenze uživatele

Uaaa, tak tady to Polaci v cele se zaklinacem dostali ve velkym stylu:o))))) Kazdopadne dejove velmi prumernej, vypravnej a neprijemne dlouhej a rozvlacnej historickej bijak s klasickou ruskou poetikou michajici realitu s mytologii. Historickou hodnovernost se hodnotit neodvazim, bo na to nemam nacteno, ale romantickej zavoj z tohohle filmu vlaje na vsechny strany. Nebylo zle, ale rozhodne neni nejmensi duvod videt tenhle film podruhy. A ta propaganda je fakt zbytecne okata. Carsky podrucenstvi proste nerad. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (2)

  • Nevoľníci sa v Rusku skutočne používali k ťahaniu lodí proti prúdu. Toto "povolanie" sa nazývalo "burlak" (milhouse86)
  • Historické obdobie Ruska, ktoré je zobrazené vo filme sa označuje aj ako "Obdobie smuty" (čiže bezvládia) a trvalo v rozmedzí rokov 1598 -1613. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama