Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skupina deseti turistů se vydává z přístavu Rejkjavíku na výpravu za pozorováním velryb. Vinou jednoho z nesourodé směsi cizinců je vážně zraněn kapitán lodi a umírá. Celou výpravu odváží z nepohyblivé lodi velrybář z podivné rodiny bydlící na palubě jiné, ještě podivnější, zchátralé bárky. Když se všichni turisté ocitají na její palubě, téměř okamžitě jim dojde, že nebyli zachráněni, ale uneseni. Tříčlenná rodina šílených velrybářů v čele z bláznivou matkou na nic nečeká a ihned zahájí vražedný a krvavý hon na všechny živé na palubě. Začíná boj o život v uzavřeném prostoru lodi s krvežíznivými psychopaty. Kdo z celé skupiny turistů přežije? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

Listeroman 

všechny recenze uživatele

Kdyby tohle komedie tak je moje hodnoceni mnohem vyšší, protože takhle jsem se nenasmál už dlouho. Téměř žádný příběh, který je doplněn naprosto dementním scénářem z telenovel např. honí je banda bláznů a oni mají čas na to aby si mohli říct líbíš se mi, a on jsem gay... To je taková hovadina... Jediné co se mi snad líbilo byla hudba která sem tam udělala alespoň nějakou atmosféru. Jasných 15%. A to jsem hodný. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Horký kandidát na krvavý opruz roku. Debilní zápletka je postupně rozvíjena ještě blbějšími kličkami a postavy se předhánějí v tom, kdo se bude chovat jako větší kretén. Tolik nesympatických lidí jsem v jednom filmu neviděl léta. ALE, kulisa rezavějící rybářské lodi je vynikající a i mordy mají něco do sebe. Sice je vždy provází nějaká hovadina, přesto se na ně dobře kouká. Na videu s možností rychloposuvu? Možná. Za 150 Kč v kině? Ani omylem. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Úlet z Islandu, který rozhodně nenadchne samozvaného náročnějšího diváka. A něčím výjimečným patrně nebude ani pro rozmlsaného vševiděla. Nenáročný věčný hororový panic jako já však bude naprosto spokojen. Klasický slasher okořeněný černým humorem mi poskytl hodinku a půl dokonalého oddechu a pohodové zábavy. Ani na minutu se nebere vážně, a přitom nepůsobí jako křečovitá komedie za každou cenu. Už do očí bijící multikulturní obsazení hrající všemi barvami, zase však chyběl Eskymák, je jasnou známkou toho, že Rejkjavík se vydá cestou muhehe a nikoliv new age slasheru ve stylu Tarkovského, který tak stále zůstává neobjeven. Tahle vybíjená je přes všechna rozpoznaná klišé přesně tím, proč tenhle žánr miluju. Pětková pohoda. Viděno během Challenge tour 2015: 30 dnů se světovou kinematografií ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

film působí značně nesourodým dojmem, nicméně rád bych se pokusil tady nastínit představu, že ačkoliv tento dojem obvykle následují negativní hodnotící posudky, v případě Reykjavik Whale Watching Massacre se nabízí i relativně pozitivní interpretace. některé situace jsou zřetelně velmi dobře promyšlené, totiž zejména ty, které se k předchozím událostem vztahují neočekávaně a ironicky. jiné působí naopak jako naprostá faux pas a to tak zřetelná a do očí bijící, až neuvěříte, že by mohla uniknout samotným tvůrcům. diváci, kteří jsou sledování slasherů uvyklí, nebo kteří tento subžánr vedle jemu podobného hixploatation vysloveně vyhledávají, si nemohou nepovšimnout několika obvyklých schémat, jako ani typických prvků, které je doprovázejí. s jistou zkušeností jde ruku v ruce také oprávněné sebevědomí, s nímž si dovolují do značné míry trefně předjímat budoucí vývoj událostí a přede vším ostatním osud postav. stačí několik skromných indicií. je rovněž obvyklé hodnotit takto předvídatelné snímky negativně, a oceňovat oproti nim nepředvídatelné, u nichž i pro zkušeného diváka fungují efekty napětí a překvapení (jindy eliminované rozpoznáním vzorců). fascinující na Reykjavik Whale Watchcing Massacre je potom skutečnost, že vykazuje známky obojího, jak jsem se už ostatně pokusil lehce naznačit výše. zcela jednoznačně rozehrává některá z obvyklých schémat. například na samotném začátku vedle sebe klade dvě kamarádky, které se rozhodly vyjet na Island a domluvily si na druhý den vyhlídkovou plavbu s pozorováním velryb. stejně jako u početné řady dalších charakterů jsou i osobnosti a životní přístupy obou mladých žen velmi efektivně (rychle a výmluvně) a pochopitelně i zjednodušeně naexponovány. už z toho by bylo bývalo možno odhalit, jak to s tou kterou z obou žen na konci dopadne, kdyby scénáristé pracovali se schématy důsledně. nicméně bude tomu právě naopak. v případě jiné postavy, opileckého francouzského turisty, ovšem indicie povedou právě k osudu zřetelně nastíněnému už v okamžiku, kdy se objeví na scéně. to byly jen příklady, ostatní postavy přispívají svými osudy spíše obojímu a stvrzují ambivalentní vztah filmu k obvyklým scénáristickým konvencím. výsledek je vyvážením obou přístupů a tedy ani přizpůsobivý divák, schopný uvyknout na alternativní přístup, nemůže nabýt žádných jistot dříve než krátce před vyústěním samým. v tomto ohledu přiznávám filmu velký kredit, nicméně z toho musím záhy slevit. tvůrci svou metodu - ať už je výsledkem důmyslné práce, nebo naopak nedůsledného amatérismu - radikalizují a vnášejí značný zmatek i do chování postav. zde nastávají ty neodpustitelné přešlapy, které jsem už zmínil. i do těch z principu nejméně realistických žánrových filmů je potřeba vnést realismus alespoň v podobě adekvátních reakcích postav, přejí-li si tvůrci, aby jejich snímky působily po dobu jejich sledování uvěřitelně a fungovaly v něm efekty napětí a překvapení. nezdaří-li se tvůrcům, aby jednak charaktery postav nepůsobily uměle a repliky “nešustily papírem” a za další aby chování a jednání postav nebylo nepřiměřené (čehož je mimochodem nesmírně obtížné dosáhnout, zejména v těch nejméně realistických žánrech, a vyžaduje to velké scénáristické nadání a neméně i řadu zkušeností), upadá spolu s tím na uvěřitelnosti celá dramaturgická výstavba filmu. slashery (i když RWWM slasherem tak úplně není, přejímá odtud několik prvků v druhých dvou třetinách) jsou na tom založené. nevzbuzují-li napětí, nedrásají-li nervy a nepřekvapují-li diváka, neplní svou hlavní a snad i jedinou funkci a nebudou mít úspěch. žánrová tvorba je zkrátka založena na obchodních principech a nezbývá, než se striktně snažit naplnit základní požadavky. v opačném případě filmy propadnou a pozitivně je ocení jen nahodilí nezkušení, či nenároční diváci, popřípadě poučení recenzenti, kteří v nich objeví osvěžující výjimky. () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

Naturalistické gore, temná atmosféra a pôsobivá veľrybárska islandská loď uprostred sychravého, ponurého mora, ale tiež banda nesympatických kreténov, čudných magorov a v druhej polovici, kedy sa z toho definitívne stanú priamočiare jatky, i rutinná réžia a stereotypný, monotónny, ubíjajúci, nudný dej a zvláštny koniec nekoniec, ktorým mi asi niekto niečo chcel povedať, ale ja dodnes neviem čo. Najviac ma ale dostalo vrcholne blbé správanie postáv typu „mám signál a mobil, ale nepoužijem ho“, „kamoške poviem, že sa ma pokúsili znásilniť a na lodi došlo k pár vraždám a ona mi neverí“ alebo „sorry bejby, som gay“. No akože pardon, ale čo je moc, to je príliš. Tento film som chcel vidieť od roku 2009, ale omylom, so sa dostal k snímke Z Reykjavíku do Rotterdamu (v ktorej remaku neskôr hral Mark Wahlberg) a potom ma prešla chuť zháňať ho a tak som si ho prvý raz pozrel až v roku 2017. Nedá sa povedať, že by toľké čakanie stálo za to, čakal som o dosť viac. Nedôležitý bod k dobru za to, že harpúnou omylom zabitého kapitána si zahral Leatherface z Hooperovho krváku z roku 1974. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Gunnar Hansen ztvárnil postavu kapitána Pétura, ale během post-produkce byl jeho hlas předabován. (Cheeker)
  • Ve scéně, kdy je jeden z věznitelů střelen světlicí do oka, padá do vody. Po několika následujících scénách je ale zpět na lodi a suchý. (Listeroman)
  • Na Islandu byl film představen jako zástupce žánru "Tryllir", což je něco mezi thrillerem a hororem. (Cheeker)

Reklama

Reklama