Reklama

Reklama

Mladá televizní reportérka Angela (Jennifer Carpenter) se svým kameramanem natáčí noční pořad o hasičích, a když zazní poplach, dvojice spolu s nimi vyjíždí na místo, odkud přišlo volání pomoc. Hrůzu, jež tam na ně čeká, však nikdo nemohl předvídat…  Když se televizní reportérka Angela Vidalová (Jennifer Carpenter) a její kameraman vydají natočit akci odvážného týmu hasičů v Los Angeles, nikdy by je nenapadlo, že první noční volání o pomoc může být i poslední. Právě díky němu se ocitají v pasti obytného komplexu, který je bez varování zapečetěn a neprodyšně uzavřen. Je vyhlášena karanténa, telefony, internet, televize i mobilní telefony přestanou fungovat a zachránce bez možnosti úniku obklopí vystrašení obyvatelé budovy, kteří jsou zřejmě infikováni jakýmsi smrtelným mutujícím virem. Co se za zdmi budovy dělo dál, je známo jen díky později nalezenému natočenému materiálu... Karanténa je americký remake úspěšného španělského hororu, který měl premiéru v listopadu 2007. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (469)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Jsme právě u domu, odkud nás volali, je tu i policie !! Možná to bude vážnější, než jsme mysleli.." Karanténa začíná jako tuctový televizní dokument, reportérka Angela, kterou si s chutí zahrála moje oblíbená herečka překrásná Jennifer Carpenter, a její kameraman Scott, toho zde samozřejmě oproti španělskému originálu nahradil dle očekávání černoch, Steve Harris, jsou na noční návštěvě u newyorských hasičů, kde natáčejí reportáž o jejich práci !! Angela je zprvu zklamaná a jen čeká, nebudou-li hasiči přivoláni do akce, na což však nakonec po asi čtvrthodinové nezáživné pasáži dojde, štáb s hasiči vyráží do nedalekého domu, kde se cosi stalo.. V domě brzy zjišťují, že je zde něco v zásadním nepořádku !! Jeden by ještě pochopil, že nějaká starší žena očividně něčím neznámým nakažená by všechny kolem chtěla kousat, větší problém však nastává, když bez varování dorazí strašidelně vyhlížející vládní jednotky, které brzy dům neprodyšně uzavřou a reportérka, kameraman, hasiči ani nájemníci se nemohou dostat ven !! V naprosté nejistotě a stupňujícím se strachu postupně zjišťují, že tohle prostě nemůže dopadnout dobře !! Celá Karanténa je od začátku do konce vyprávěna pouze z pohledu kameramana, bez hudby, bez vypravěče, bez stativu i bez střihů, s výjimkou těch, kdy kameraman na chvíli musí vypnout kameru, a tak tento found footage mocně připomíná Záhadu Blair Witch, ale ještě více to připomíná španělský horor [REC], o jehož oficiální remake se vlastně jedná a nutno podotknout, že remake velmi věrný, což ovšem všichni diváci předem ví, proto mi nějak uniká to rozhořčení znějící ze všech stran.. Nemám rozhodně nic proti remakům, se souslovími zbytečný film a zbytečný remake si vytírám prdel, navíc soudný, nezaujatý a průměrně pozorný divák si všímá detailů, které Karanténu přeci jen posouvají maličko jiným směrem a od původního snímku ji odlišují..V několika scénách si Američané mohli dovolit krátký digitální trik, na který by Španělé zřejmě neměli dostatek finančních prostředků, ačkoliv film rozhodně s triky nestojí a nepadá, v jiných okamžicích mi důvod změny nebyl příliš jasný, minimálně však scéna s útočící krysou mi rozhodně nevadila, nicméně samotné finále snímek posouvá právě do vod jiných než v případě [REC], kdy se dostáváme k exorcismu !! Otázka zní, zda jde o změnu k lepšímu či nikoliv !! Samotný film však bez diskuze lepší originálu rozhodně není, pokud však původní španělskou verzi neznáte, pak si při Karanténě užijete jeden z nejlepších hororů posledních let, s dokonalou děsivou atmosférou, přičemž jistě také oceníte veskrze sympatický fakt, že děj se neustále posunuje kupředu, hrdinové se nezdržují nějakým filozofováním a nikdo se tu s ničím moc nesere, sledujete totiž jen skupinu obyčejných lidí, kterým jde o kejhák.. Dalším viditelným rozdílem je snad ještě roztřesenější kamera než v případě [REC], což se mně osobně už opravdu začíná přejídat.. Je však naprosto jisté, že John Erick Dowdle, který později přišel s další výbornou žánrovkou Ďábel, bohužel ani coby nesmírně schopný a talentovaný rutinér Balagueróvých kvalit ani zdaleka nedosahuje, tam kde Dowdle slušně děsí si totiž španělský špílmachr dovoluje do diváka ještě provokativně šťouchnout, a na tom nemůže nic změnit ani pořadí, v jakém oba dva kousky zhlédnete.. () (méně) (více)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Úplne chápem, prečo tento remake niektorých už len z princípu rozčuľuje ale odhliadnúc od toho, že ide z nášho pohľadu o maximálne zbytočný film, (to ako rýchlo vznikol vyvoláva úsmev, snáď nejde o nový trend v USA), ide aj o jeden z vydarenejších remakov a na americké pomery poslednej doby vlastne o nečakane kvalitný horor. Že John Erick Dowdle nemenil drvivú časť scén originálu a pohrával sa viacmenej len s detailami bolo v tomto prípade asi rozumným ťahom, aj vďaka jeho remeselnej zručnosti vznikla rýchlokvaška, ktorá nezaujatému divákovi či divákovi ktorý neprišiel do kontaktu s REC, rýchlokvašku pripomínať ani nebude. A to je spolu s Jennifer Carpenter v hlavnej roli malé plus. 70% ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Remake úspěšného španělského hororu [Rec], který je proti originálu doslovnější a méně poutavý. Přidávalo se především na brutalitě (zlomená noha - !) a jasnosti děje, přičemž to druhé je spíše na škodu. Neustálé řečnění o jakési zrychlené formě vztekliny nic nepřináší, naopak utlumení "církevního" závěru je zbraní dvojsečnou. Na jednu stranu totiž ve své nakousnutosti zanechává v povětří zápach apokalyptického průšvihu, na tu druhou ale není zdaleka tak působivé, jako rozvinutější finále původního filmu. Dalo by se říct, že zatímco originál ponechával nejasno v celém svém průběhu a náznaky pravdy odhaloval až na konci, remake to dělá přesně naopak. Více vidět je bohužel i občasný souboj s logikou (jakto, že ta malá holka odolávala nákaze tak dlouho?). Pokud vezmeme v potaz, že nic nového remake nepřinesl, má identickou dějovou linii a všechny použité rekvizity byly v originále lepší, vychází mi slabé 4/10. ()

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Nielenže je Quarantine totálne drzí xerox skvelého originálu, ale aj to pôvodné čo robilo REC originálnym a výnimočným sa úplne vytratilo. Všetkci sme vedeli, že toto nemôže dopadnúť dobre. Po trailery sme všetci vedeli, že to dopadne ešte horšie než sme čakali. Ale po vzhliadnutí filmu som i tak zostal šokovaný a neveril vlastným očiam(a v školách sa zakazujú kopírovať referáty z jazyku). Quarantine je pre mňa najzbytočnojsí film, najhorší remake a opäť potvrzuje, že amíci sú banda debilov(česť vynimkám). Rec bol preto jeden z najlepších hororov minulého roku, pretože šokoval svojou neuveritelnom autentitou. Tu sa Jennifer Carpenter len snažila hrat, tak ako hrala herečka v originále. Proste všetká tá chuť, že to čo vidíme sa ozaj deje sa vytratila a pozeráme sa stupídnu kopiu. ()

petero 

všechny recenze uživatele

Najrýchlejší remake, rýchlokvaška QUARANTINE prehráva s vyšperkovanosťou [REC]u. Vierohodnosť autenticity je úbohá, čomu nepomáhajú ani známi herci ktorí to proste hrajú, výnimkou je jedine Rade Šerbedžija. Remake nič nové neprináša ale čo je smutné ani sa mu nevyrovná, ani tempom, ani atmosférou a posledným klincom do rakvy je jeho okamžité zrealizovanie, pričom [REC] a adrenalínový pocit z jeho sledovania mám ešte čerstvo v pamäti, čo sa mi pri QUARANTINE ani zďaleka nestalo. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (11)

  • Film nemá vlastní soundtrack, což je v hollywoodské produkci dost nezvyklé. (-bad-mad-wolf-)
  • Nakrúcalo sa v 3-poschodovom dome, ktorý si Američania postavili v ateliéri, zatiaľ čo pôvodná španielska verzia hororu [Rec] bola nakrútená v skutočnom činžiaku. (Tolf)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno