Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (564)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Princezna plavat umí, princ ne. Jako děti se pošťuchují, čímž vůči sobě získají nepřekonatelnou averzi, ač si kloudně nepamatují, kdo že to ten druhý je. Když se po letech poznají, sice se nepoznají, ve smyslu - nespojí si ksicht před sebou s ksichtem z těch dávno zajímavějšími zážitky v hlubinách paměti zasypaných vzpomínek, stejně jako že by jeden o druhém něco věděli, či spolu něco zažili, za to přes vzájemnou opět prvotní (není to nedostatek v mém počítání, nepoznali se, tedy před sebou měli neznámého člověka) averzi přijde láska jako páska. Princ bez jehly a nitě navleče korále z jeřabin, princezna by ho za to v tu ránu dovlekla k oltáři, ale zrovna do toho vlítne čert a byť nemá žádné hříchy, odnese si ji do pekla. To se nelíbí jeho snoubence, pročež zmíněná začne řádit jako čert. Luciferovi v důsledku všeho nastalého chaosu a pošťuchování zhase ocas, což je pro něj maximální potupa. Pak už, během pár minut, nastane svatba, před níž musí nastat nezbytné symbolické trucování princezny (obšlehnuto z Pyšné že jo? A to hádání drahého, byť tady princezny a ne milého je z ze Zatoulané princezny, no o co? A ten nedomrlý princ, kterému otec pořád chce dávat lekce je z Prince a Večernice, vsaďte boty). Samozřejmě, že vymyslet něco úplně nového na klasické motivy nejde, vždycky to bude něco připomínat, ale tedy je to převzaté poslepované opravdu divně. Něco se děje až v překotných závěrečných dvaceti minutách, což by bylo v pořádku, pokud by děj gradoval nějak smysluplně a ne k nepřehledné rvačce, zmatku, troše ženského křiku (z úst prince) a zdřevěnělému kováři. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

"Princi, najdi správný pytel s princeznou. Poznáš ho tak, že smrdí po rybách." Peklo s českou pohádkou. Už dlouho mi připadá, že jejich úroveň klesá někam k uchichaným a achichaným teletubbies, což se mi nedávno částečně potvrdilo v novinovém článku o princeznách, kde kterýsi režisér vysvětloval, proč se hledají stále mladší princezny. Je to prý proto, že jim píšou stále mladší děti, dokonce osmileté. Mno, na takové s Čerty nejsou žerty se taky mohou koukat osmileté děti, přesto u nich dospělý nemusí odpojit většinu mozkové kapacity. Slovy Varla Frištejnského, byly tam inteligentní dialogy, vtipný narážky, rozpoznávání dobra a zla. Co bylo tady? Prd. To co se zde odehrává, to není děj ve smyslu vývoje situace, lidských charakterů, rozplétání událostí. Jenom sled scén, jejichž autorovi někdo řekl "hele, na začátku se nechtěj vidět a pak se vemou, musí tam bejt vtipný žvatlání a padání, Voříšková tam bude hladit ocasy a musí to trvat 90 minut." Žádný vývoj, již tradiční absence morálního ponaučení. Co se týče hereckého nasazení, Nárožný už má zenit za sebou, nicméně se slušným scénářem by ještě něco odehrál, Postránecký je na tom o něco lépe, ale zoufale nemá co hrát. A ústřední pár? Princezna mluví hlubším hlasem než princ a její hlavní kvalifikací na roli jsou nohy a Mádl jen vrhá kolem sebe pubertální ksichty a kastrátským hlasem se špatnou artikulací pronáší špatně napsané repliky. Absolutně nepohádkové. Jo, málem bych zapomněl na čertovskou učitelku, která měla své kouzlo, ale je na pohádku až moc stylizovaná do Heleny Bonham Carter z jejích novějších filmů. Eto vsjo. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Spolu s Andělem páně jde o nejkvalitnější českou filmovou pohádku posledního desetiletí. Což vzhledem k mizerné pohádkové produkci naší filmové tvorby není zas až taková výhra. Anděl páně má poněkud lepší dialogy, ale Peklo s princeznou vypadá filmověji než jeho konkurent, který se hodí spíš na televizní obrazovky. Chybí sice ten trapně uslintaný a užvatlaný rozměr Troškových filmů, ale Šmídmajerův snímek trpí celkovou nedotažností. Chtělo to víc zapracovat na dialozích i na scénáři, chtělo to o pár milionů vyšší rozpočet, který by umožnil obsadit kvalitní herce i do štěků, zlepšil výpravu a nabídl divákovi pár kvalitních triků. Osobně jsem měl problém i s Jirkou Mádlem. Uznávám, že má nesporné přednosti pro určitou věkovou skupinu a jisté pohlaví, ale v roli prince mi neseděl. Honzu Skopečka a Petra Nárožného uznávám jako vynikající herce, ale oba jsou bohužel už za zenitem a pokud např. Nárožný před dvaceti lety pohádku táhl, dnes se spíše veze. Celkový dojem: 60 %. Na Pekle s princeznou se projevuje i tradiční neduh českých pohádek, tzn. absence skutečného zla, což oslabuje dramatický náboj. ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Není to úplně špatný. Je to za poslední roky (řekl bych od Anděla páně) jedna z nejlepších pohádek, resp. možná ta úplně nejlepší (hlavně scéna, kdy Muribana vlítne na Lucifera a z poza zavřenejch dveří jenom lítaj jiskry, to je geniální), ale má to své mouchy. A není jich málo. Jednou velkou mouchou je herecký styl Jirky Mádla. On se v pohádkách vážně hodí spíš na blbý čerty než na prince. Protože to jakým způsobem říká Ježišmarja, nebo tak, na tom je trošku vidět, že se od Snowboarďáků herecky nijak nezlepšil a nikam se neposunul.... A další takovou mouchou je vlastně i Tereza Voříšková, ačkoliv ta ne až v té míře. A nevím proč, ale i Petr Nárožný tady hrál hoooodně mizerně, což bych od něho nečekal. A poslední mouchou budiž to, že se věcio dějí velice nahodile, ale tím myslím o dost nahodileji, než v jiných pohádkách / komediích. Ale jinak to byla docela příjemná pohádka a měla řadu kladů. Například obsazení Martina Stránského, který podle mě potřeboval už dávno aby diváci věděli taky jak vypadá, obsazení Betky Stankové, která je fakt moc krásná (což je sice Terezka taky, ale Betku Staňkovou člověk nevídá zas tak často) a na drsnou čertici se hodí, kladnou roli Miroslava Táborského a v neposlední řadě na poměry českých pohádek příjemně jinou, resp. celkem nabušenou muziku. Konečný výsledek bych viděl někde mezi 60 a 70%, ale spíš se přikláním k té vyšší hranici... ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Druhá z naprůměrných pohádek posledního desetiletí. Má nečekaně chytrý scénář, matadory české pohádky Nárožného a Postráneckého, sympatickou hlavní dvojici, která se sice do pohádkových rolí nevžila, ale sedí si a jiskří to mezi nimi. Sice je mi neskutečnou záhadou, jakou funkci tam plnila postava vodníka a proč je finálová bitka ve mlýně tak nechutně infantilní, ale bavila jsem se. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (29)

  • V pekle mají čerti kotle, na kterých je nápis Geminox. Geminox je výrobce plynových kotlů. (Sam_Hawkens)
  • Jiří Mádl musel kvůli natáčení navštěvovat hodiny šermu. Pohádku označuje jako jeden ze svých fyzicky nejnáročnějších filmů. (hippyman)

Reklama

Reklama