Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (713)
Aniž bych chtěl nějak úmyslně plavat proti proudu, Pelham jsem všem spolknul i s navijákem a dávám čtyři. Film mě pobavil, i když je pravda, že překvapivých zvratů nebo logického jednání některých postav by se v něm člověk nedořezal, ale co. Pro Scottův styl mám slabost, Travolta (hlavně jeho proslov o psím spřežení mě dostal) válel, Washington spíš takový standard, Gandolfini jako starosta dost dobrý a Turturro, pravda, takřka zbytečný. Čekal jsem zábavu, ne oscarové drama, a dostal jsem ji. Spokojenost. ()
Nejslabší a nejobyčejnější Scottův film od doby, kdy na plátnech zářil reklamní úsměv Toma Cruise v ocelovém ptáku. Přehršel různých náhod, nehod, nedopatření, nesmyslů (neochvějné tvrzení, že v tunelu nemůže fungovat internet následuje poté, co všichni vidí záběry z webkamery) a minimum napětí. Občas to tak nějak funguje, občas je to sebeparodické (převoz peněz), ale nikdy to není hodno tvůrce Muže v ohni či Spy Game. ()
Filmu dominuje sympatický Travolta s bandou kumpánov, medzi ktorými je aj L.Guzmán, ktorého som premenoval na Pačangu. To meno mal ako bodyguard vo filme Carlitova cesta. Vo filme nedostal veľa priestoru, ale to málo čo má, ma utvrdilo v tom, že prezývka Pačanga mu sedí. D. Washington spolupracuje s T. Scottom až príliš často, ale chcelo by to lepšie prezerať scenáre. Rozhovory medzi Travoltom a Washingtonom sú zaujímavé a miestami aj vtipné, strašne ma pobavila hláška: " Pomyslel by si si ráno, keď si si naťahoval ponožky, že budeš....". Všetko funguje ako má až do záveru, kde Washington vezme do ruky zbrať a berie na seba to, čo by mal prenechať polícii. Celý čas je divák v tom, že keď má Travolta takú dobrú náladu, tak má určite všetko premyslené do posledného detailu.... a on si vykračuje pešo! s vozíkom po moste. Záver je skutočne nepodarený, stokrát prevarený a zhadzuje celkom dobré rozbehnutý thriller do priemerných hodnotení. Film 60%. ()
Tony Scott v nenapravitelné škatulce videoklipového exhibicionisty letí s nešetrným remakem po kolejích rychlostí, která si koleduje o pořádnou srážku. Denzel Washington hraje zbytečně velkého dobráka, Travolta příliš fuckuje a ve většině scén by se samoúčelnost dala ždímat a na pokračování prodávat českým filmům. Kouká se na to celkem dobře, zapomíná ještě líp. Než přijede další metro, zapomenete, že si tu James Gandolfini střihnul starostu a John Torturro federála. Povrchnější akčňák, abychom letos pohledali (při ohlížení zpátky se ovšem velmi rychle vynoří jeho jednovaječné dvojče - Swordfish: Operace Hacker). ()
Nudný "thriller", který se Scottovi fakt nevyvedl. Akce se nekoná, napětí neexistuje. Mnoho nechtěných vtipů, příšerně rozklepaná kamera... já nevim, asi jsem nějakej staromilec, ale fakt mám rád a dokážu ocenit, když se tempo filmu a atmosféra buduje i jinak, než jen rychlým střihem! Takle to vypadá, jako kdyby Tony Scott prostě nevěděl jak na to, jak filmu dodat požadované napětí a švih. Tak prostě zrychlil střih, dodal blbou hudbu a točil to s hnusnym vizuálem, jakoby digitálně. A to nemluvím o tom, že jsou do děje poněkud násilně vloženy automobilové honičky / bouračky, jen aby tam byla nějaká akce. Jinak tam není nic! V zásadě je to konverzační thriller, který mohl mít pekelně hustou atmosféru, kdyby si s tím režisér uměl poradit. Asi nemá cenu fantazírovat o tom, jak by to zmákl třeba Hitchcock:) A Travolta příšerně přehrává (vzpomněl jsem si na Operaci Hacker:), ale asi je to chyba i těch debilních dialogů, no a Washington to má v podstatě stejné. Hloupé motivace postav, blbé dialogy plné nevtipných vtipů a patosu. Asi to není dokonalé srovnání, ale vzpomněl jsem si na nadprůměrnou Telefonní budku, která má některé momenty skoro totožné, ale celkově je prostě...kdyby nic jiného, tak zábavnější. Což je možná dané i tím, že není od prvních minut naprosto předvídatelná, jako tento snímek, a také je výrazně kratší. Tady to vypadá, jako by se lidi báli tomu dát nízké hodnocení, protože to bylo řemeslně docela zvládnuté, ale tohle byl skutečně nepovedený film, na který divák velmi rychle zapomene. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
![Únos vlaku 1 2 3 - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/176/166176010_2429bd.jpg)
Zajímavosti (24)
- Podzemní vlaky R-142 a R-142A jsou permanentně spojeny do pětidílné soupravy a není možné, aby jezdily samostatně. Pro tuto potřebu byl upraven model R-62A 2079, který je jako jediný shcopný samostatné jízdy. (TomikZlesa)
- Ve filmu je zmíněno, že je postavě Luise Guzmána 39 let. Ve skutečnosti bylo hercovi v době natáčení už 52 let. (Stanley619)
- Nakrúcanie v metre trvalo štyri týždne. Jedná sa o rekord v dĺžke nakrúcania v newyorskom metre za celé obdobie jeho existencie. (drake31)
Reklama