Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (713)
*** a půl. Tony Scott očividně vlaky a metra zbožňuje:) Únos vlaku 123 mohl být parádní nářez ve "Scottovském" stylu. Tomu však docela úspěšně bránilo hned několik faktorů. Což o to, snímek je poměrně napínavý, vizuálně podmanivý, patřičně dynamický se zběsilými střihy, takže mistr střihač si také užil své:) Jenže... a těch "jenže" je tu poměrně hodně. Je tu natolik velké množství nelogičností, nevěrohodných situací i chování postav, stejně jako podivných dialogů či proslovů, že toto vše dokáže zdatně přebít onen vybroušený vizuál, který se tak postupem děje a kupením se těchto "nonsenses" stává docela nepodstatným a divák jej začne téměř přehlížet či nevnímat. Tím pádem postupně z příběhu nezůstává téměř nic, co by jej dokázalo zachránit před pádem do hlubin, do nichž jej tvůrci sami uvrhli. Ať (ne)úmyslně. Travolta je drsňák, jak se patří, Washington v roli (ne tak úplně:) poctivého pracovníka, James Gandolfini coby docela slušná osoba politicky činná. Film má velký potenciál k tomu, aby z něj byl parádní snímek, který by patřil ke špičce žánru. Bohužel scénáristická zahálčivost vykonala své dílo a rozhodla tak, že Únos vlaku 123 nebude příliš precizním a promyšleným kouskem. ()
Nudný "thriller", který se Scottovi fakt nevyvedl. Akce se nekoná, napětí neexistuje. Mnoho nechtěných vtipů, příšerně rozklepaná kamera... já nevim, asi jsem nějakej staromilec, ale fakt mám rád a dokážu ocenit, když se tempo filmu a atmosféra buduje i jinak, než jen rychlým střihem! Takle to vypadá, jako kdyby Tony Scott prostě nevěděl jak na to, jak filmu dodat požadované napětí a švih. Tak prostě zrychlil střih, dodal blbou hudbu a točil to s hnusnym vizuálem, jakoby digitálně. A to nemluvím o tom, že jsou do děje poněkud násilně vloženy automobilové honičky / bouračky, jen aby tam byla nějaká akce. Jinak tam není nic! V zásadě je to konverzační thriller, který mohl mít pekelně hustou atmosféru, kdyby si s tím režisér uměl poradit. Asi nemá cenu fantazírovat o tom, jak by to zmákl třeba Hitchcock:) A Travolta příšerně přehrává (vzpomněl jsem si na Operaci Hacker:), ale asi je to chyba i těch debilních dialogů, no a Washington to má v podstatě stejné. Hloupé motivace postav, blbé dialogy plné nevtipných vtipů a patosu. Asi to není dokonalé srovnání, ale vzpomněl jsem si na nadprůměrnou Telefonní budku, která má některé momenty skoro totožné, ale celkově je prostě...kdyby nic jiného, tak zábavnější. Což je možná dané i tím, že není od prvních minut naprosto předvídatelná, jako tento snímek, a také je výrazně kratší. Tady to vypadá, jako by se lidi báli tomu dát nízké hodnocení, protože to bylo řemeslně docela zvládnuté, ale tohle byl skutečně nepovedený film, na který divák velmi rychle zapomene. ()
Filmy Tonyho Scotta pro mě většinou představují velmi slušnou zábavu, někdy až zběsilé tempo a různé technické vychytávky. Tentokrát mě až zaskočilo, s jakou nudou jsem se setkal. Dva nezajímaví protihráči, dvě hodiny nijak zvlášť zajímavě napsaných dialogů a sem tam se zrychlí / zpomalí záběr na přijíždějící / odjíždějící vlak. ()
Soundtrack Harry Gregson-Williams: 1. Something on the Track ,2. It's Me, Man! ,3. Rigged Contracts ,4. An Ass Model Named Lavitka ,5. Money Run ,6. Garber Meets Ryder ,7. All Others Pay Cash ,8. The Train Leaves the Station ,9. The Lights Are All Green! ,10. Manhattan Bridge ,11. You a Yankees Fan?, ()
Jak si myslíte, že skončí váš den, když si ráno oblíkáte ponožky?.…. Zběsilý střih a žlutý filtr. Nepřipomíná vám to někoho? Ano, Tony se vrátil. S filmem, který má dobrou atmosféru, stojí na konverzační dokonalosti a Travoltových šílených nápadech. A také na umírněnosti a civilnosti D.Washingtona. Pro oddychnutí nám Scott naservíruje akci, která vlastně akcí vůbec není. Ale on ji z toho udělá. Uvěřitelní herci a odsýpající příběh posouvají film do nadprůměru, přesto myslím, že jedna produkce stačila, protože na podruhé nemá čím překvapit. Leda, že by stoupnul kurz na jedno rukojmí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
![Únos vlaku 1 2 3 - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/176/166176010_2429bd.jpg)
Zajímavosti (24)
- Denzel Washington musel kvůli své roli výrazně přibrat. Nabral zhruba 16 kilo díky nočnímu pojídání hamburgerů a dalších pamlsků. (don corleone)
- Postava Denzela Washingtona – Garber - je obviněn z úplatku od japonského výrobce vlakových souprav. V původní verzi provádí poručík Garber (Walter Matthau) skupinu vedoucích pracovníků japonské firmy na výrobu souprav metra. (CrypzzXD)
- Během filmu si můžeme všimnout, že Blue má na ruce hodinky se třemi malými bílými ciferníky v hlavním černém ciferníku. Když se ale Blue na hodinky dívá, tak v detailních záběrech místo těchto vidíme hodinky Breitling s celým bílým ciferníkem, takže jiné, než má ve skutečnosti na ruce. (MrAldridge)
Reklama