Reklama

Reklama

Fimfárum – Do třetice všeho dobrého 3D

  • Slovensko Fimfárum (více)
Trailer 2

Stručně o nových pohádkách: V pohádce Jak na Šumavě obři vyhynuli se štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“.
V pohádce O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny, zavolá si ale pouze dva, neboť syna Honzu nikdo nebere vážně. Vysoko v horách si zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího Honzy? A může se královský syn stát absolutním mistrem světa všech závodů a všech kategorií?
Nejdelší pohádka Rozum a Štěsti řeší kardinální otázku, zda se dá žít bez Rozumu nebo bez Štěstí. Když pak spolu pan Rozum a pánisko Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák prasat Ludvík.

V novém Fimfáru jsou vedle tradičních fimfárovských tvůrců (tandem Vlasty Pospíšilové a Petra Poše) úplně mladí, začínající tvůrci, pro které je to příležitost prokázat svůj talent a ukázat poprvé svoje nadání divákům ve všech českých kinech i v zahraničí. Nejkratší pohádku natočilo mladé dámské duo Kristina Dufková a Denisa Grimmová Abrhámová. V nejdelší pohádce se pak režisér David Súkup spojil se španělskou výtvarnicí Patricií Ortiz Martinéz. Je to první Fimfárum, ve kterém jsou ženy v přesile. Vedle Jana Wericha tentokrát tvůrci vyzvali ke spolupráci např. Otu Jiráka, Jiřího Macháčka, Miroslava Krobota, Romana Říčaře nebo Miroslava Vladyku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (132)

Historik 

všechny recenze uživatele

Ty nejlepší příběhy pohltilo Fimfárum 1 a pak Fimfárum 2, z toho pak logicky plyne, co můžeme čekat od trojky. První příběh je slabý, druhý dobrý a až třetí opravdu stojí zato. Po řemeslné stránce je to ovšem velmi povedená práce a nápady jsou někdy přímo rozkošné. Ale co dělat, když chybí dobrý základ. Každopádně nechci nikoho odrazovat od návštěvy kina. Zvláště pokud ještě neviděl a chtěl by vidět 3D. Jedná se každopádně o dílo nadprůměrné. Jen varuju před velkým očekáváním. ()

LencaN 

všechny recenze uživatele

Z trilogie Fimfárum možná to nejlepší. Příběhy se mi líbily všechny tři. Loutky vypadali přívětivěji, tvůrci si víc vyhráli se střídáním různých kreseb, reálných záběrů a koláží. Sice se tady objevovalo až příliš moderních věcí, např. www.buďtekrálem.com už bylo trochu moc, ale na druhou stranu to víc zaujme mladší ročníky. Werichovo vyprávění bylo klasicky výborné. Hudba byla žánrově podle potřeby vkusná, hezky podkreslovala děj. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Jan Werich byl renesančně přemýšlivým člověkem. Zajímal se o člověka a svým uměním se stále snažil na něj zapůsobit po stránce lidskosti. Snad ho při počínání přepadala marnost, ale nikdy se neodmlčel na delší dobu. Jeho kniha Fimfárum se vyznačuje důvtipem, hravostí a dobrosrdečně výchovným důrazem. U třetího animovaného výběru Werichových příběhů se nezajímám o technické vymoženosti, nýbrž o ducha sdělení a rozvernou náladu. S výsledkem jsem spokojen. Film neoslní a neuchvátí tak, jako jeho předchůdci, přesto je Werich zachován a hravé provedení potěší. Kristina Dufková s výtvarnicí Denisou Grimmovou Abrhámovou si důstojně poradili s méně atraktivním kusem Jak na Šumavě obři vyhynuli. Výchovný rys je zde nejpřímější a předem neodsuzujícího diváka překvapí neustálým mumrajem. Vlasta Pospíšilová s výtvarníkem Petrem Pošem neslevili ze svého standardu v díle O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny. Ilustrační záběry přináší vůni Radoka a uvědoměním si zbytečné uhoněnosti reflektuje i současnost. Největší prostor dostal David Súkup s výtvarnicí Patricií Ortiz Martínez. Rozum a Štěstí se zdá být nejpropracovanější. Sarkasmus nepálí, nýbrž rozveseluje. Rozum je pedantský poctivec bez možnosti odpočinku. Štěstí je bezstarostnost lennonovského šíření lásky. Humorný nadhled je všudypřítomný, pointy úderně laskavé a osvobozující. Zdánlivá obyčejnost modernímu divákovi vadí a přemítat nad věcí se mu nechce. Třetí Fimfárum si dokázalo udržet svou charakteristickou tvář. Pobaví a potěší, nic více od Fimfára neočekávám. ()

Parisée 

všechny recenze uživatele

Mísí se ve mně rozporuplné pocity. Na jedné straně mám moc rád a ctím Werichovu moudrost a vtip, které propůjčil i svým pohádkám, na straně druhé se při sledování nemohu ubránit dojmu, že se tvůrci spoléhali právě a jen na kouzlo Werichovy osobnosti. Animace mi přijde zbytečně jednoduchá, v některých místech až odfláknutá. ()

ZHODNOTITEL 

všechny recenze uživatele

To třetice všeho dobrého přišlo trochu brzy po druhém díle. A tak je to možná na tom i trochu znát. Nevím podle čeho se vybíraly pohádky do dalšího pokračování, ale už to není ono. Navíc už jsou jen tři a ta třetí zabere půlku celé stopáže. Oproti předchozím dílům je tento docela rozbitý a pohádky tu nejsou spojený předchozím motivem knihy, která každou pohádku začínala a zakončila. Tentokrát jak jedna pohádka skončí, začíná další nezávisle na sobě. Trochu mě zarazilo, že ve filmu není název Fimfárum, ale FiLmfárum. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Je to první Fimfárum, ve kterém jsou ženy v přesile. [Zdroj: MAUR Film] (Bart)
  • Jeden animátor natočil denně průměrně jeden cca 5vteřinový záběr. Natáčelo se současně se 3 až 4 animátory, celkem se na filmu podílelo 10 animátorů (ovšem bez počítačových animací a triků). Točilo se na 3 scénách současně. (POMO)
  • První Fimfárum, kde pohádky spojuje doba, ve které se odehrávají. Jedná se o polovinu 20. století. (Dodmund)

Reklama

Reklama