Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Životopisný film HOFFA zachycuje kariéru legendárního odborářského vůdce, který byl ve třicátých až šedesátých letech výraznou osobností americké politické scény. Vzpurný, nápaditý a charismatický James R. Hoffa vybudoval nesmírně silný odborový svaz, jehož základ tvořili řidiči kamiónů. Politický a společenský vzestup Hoffy byl ovšem provázen i temnými, neobjasněnými stránkami, především spojením s podsvětím. Proto byl Hoffa také odsouzen do vězení. Po předčasném návratu z výkonu trestu se pokoušel získat zpět ztracenou moc. 30. července 1975 zmizel za dosud neobjasněných okolností...

Scénárista D. Mamet se výrazně odchýlil od reality jednak vytvořením fiktivních postav Hoffova pobočníka Ciara a Carola DX Allesandra, jednak "domýšlením" konce Hoffova života - to znamená předvedeným atentátem. Vše ostatní je údajně autentické. DeVito se pokusil natočit realistické drama, inspirující se formálními postupy kinematografie 40. a 50. let. Příběh se odvíjí ve velkém časovém rozmezí v rozsáhlých retrospektivách. Jednotlivým sekvencím chybí jasné časové i místní určení, takže se v nich český divák jen těžko orientuje. Obdiv si nesporně zaslouží herecký výkon Jacka Nicholsona v titulní roli, i když nese určité známky přílišné sebestřednosti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (63)

Matty 

všechny recenze uživatele

FAIR PAY Jeden z těch průměrných životopisných filmů, kdy po dvaceti minutách litujete, že jste si o dané osobě raději nepřečetli pár řádků na Wikipedii. Velice americký (pro neAmeričana tudíž nepříliš pohlcující) příběh o šéfovi odborů a jeho pletkách s mafií nevyniká v žádném ohledu. Nicholson umí uhrát postavy vyznačující se méně předvídatelným chováním. DeVito zase umí šetřit patosem a netočit dle pevně daných šablon (viz předcházející Válka Roseových). Pár scén lze při nejlepší vůli přizdobit slůvkem „pěkné“ (třeba ta poslední, přebírající si realitu po svém), ke zbytku lépe sedí „nudné“. 60% ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Toť zvláštní film. Střízlivou - až divadelní - formou natočený životopis pro našince nepříliš známé postavy amerických politických dějin, mafiánského odborářského vůdce, kontroverzní osobnosti s prapodivným koncem... Čtyři a půl zaokrouhleno tentokrát nahoru. Kde se to jen v tom malém chlapíkovi bere... - - - P.S. Jen tak mimochodem - přemýšlejme o těch našich vůdcích pracujících - bez legrace... ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Táto časť americkej politickej scény, ktorú predstavoval Hoffa so svojimi odbormi je mi ďaleko vzdialená, takže film beriem aj ako minihodinku dejepisu. Čo je v tomto prípade pozitívne. Pozitívnych je ale viac vecí. Cez veľmi podarené double DeVita s majstrovskou podporou Nicholsona, veľmi efektné paralelné rozprávanie a strih až po pomerne nenudiace tempo. Film ale nie je žiadnym psychologickým rozborom, nenechá diváka načrieť do osobnosti ani jednej z hlavných predstaviteľov, čo je mimoriadna škoda. Opiera sa viac-menej len o vecné fakty, čo uberá aj na možnom vyústení, ktoré ponúka záver. 75%. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Každý minutý dolár na túto veľkolepú produkciu, z filmu doslova kvapká. A je to v prvom rade jeho veľkolepá technická stránka, ktorá filmových fanúšikov zaujme. Natočený v štýle starého Hollywoodu, keď sa točili veľké snímky pre veľké plátno. Ak neobľubujete odborársku tématiku, alebo vôbec neviete kto bol Jimmy Hoffa, zrejme vás to až tak nepohltí, ponúkne vám však veľkolepý pohľad na jedno obdobie amerických dejín 20. storočia. ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Hoci sa režírujúci DeVito snaží urvať čo najviac obrazu pre svoju (v realite) neexistujúcu postavu, toto je Jackova show. Rozprávačská štruktúra je odvážne ne-divácka: séria flashbackov odsýpa bez vysvetliviek, časového rámca alebo voice-overu. Zďaleka nejde o kvázi-dokumentárny exkurz či konšpiračnú exhibíciu v štýle Olivera Stonea. Rejža si honí triko najmä ako herec (malý tvrďák, ktorý fakuje všetkých a prcá najkrajšie ženy) a v prípade Hoffu akcentuje generálny "feel" jeho osobnosti (cholerické gestá, buldočia povaha, anti-Kennedyovský mámvpičizmus) na úkor faktografie. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • Jako soudní síň posloužila budova státního soudu v Detroitu. Většina komparzistů byli zaměstnanci soudu. (don corleone)

Reklama

Reklama