Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (83)
Hitchcockovu tvorbu nemám zatím nakoukanou natolik, abych byl schopen rozpoznat všechny odkazy a posoudit, jak moc se Scorsesemu podařilo jeho styl napodobit.. každopádně je to ale moc povedené vzdání pocty jednomu z největších filmařů historie, které je navíc zakončené skvělou závěrečnou scénou.. silné 4* ()
Martin Scorsese našel několik stránek Hitchcockova nerealizovaného scénáře k filmu "The Key to Reserva" a rozhodl se, že je natočí a ještě nám k tomu něco řekne. Je na něm vidět, jak moc nadšený z toho bal a jak si to užíval, což je patrné i na samotném kraťasu, který podle scénáře skutečně natočil. Výborná atmosféra Hitchcockových filmů na vás dýchne s dokonalou atmosférou a narážkami na mistra, navíc ta kamera je naprosto úchvatná. Scorsese přesně věděl, jak má tenhle filmeček natočit, aby tak vzdal hold Mistrovi. ()
Martin Scorsese realizuje fragment z Hitchcockova ztraceného scénáře, který mistr napětí nestihl natočit (spíše si ale ten scénář napsal až sám Scorsese;) ). Vznikla z toho tříminutová lahůdka plná tradičních Hitchových trademarků (kamerové nájezdy, využití hudební složky, stupňované napětí, záběry,...). Je vidět, že Scorsese má Hitchcockův rukopis dokonale nastudovaný a projevil se zde jako dokonalý řemeslník. Navíc díky upravené škále barev, kdy dílo vypadá jako kolorovaný film z 50. let, by člověk řekl, že The Key to Reserva natočil sám Hitchcock. Bravo Marty! ()
Absolutně nechápu ta přehnaně vysoká hodnocení!!! Uznávám, že je to dobře natočená a fajn podívaná, ale zas tak světoborný to taky rozhodně není! A to jsem velkej obdivovatel Hitchcocka i Scorseseho a mám na kontě spoustu jejich filmů. Ke všemu tenhle "desetiminutovej" kraťas vlastně vůbec není desetiminutovej. Ten vámi tak nastřeleně opěvovaný film ve stylu Alfreda trvá jen čtyři a půl minuty. Ve zbytku času tam jen Scorsese něco kecá, nebo jsou pak závěrečné titulky. (proti titulkům samozřejmě nic nemám, ale ten film jako takový netrvá ani pět minut!) A teď se dostávám k tak šíleně vysokému hodnocení tady na ČSFD, ze kterého mě málem trefil šlak. Uvědomte si laskavě, že tenhle snímek tu má teď 82%, čímž drtí spoustu slavných Scorseseho celovečeráků! Například takové klasiky, jako Letec (74%), Gangy New Yorku (74%), nebo Mys hrůzy (80%)! No takže podle tohohle hodnocení by byl tenhle snímek pasován na jeden z nejlepších Martinových filmů?! Jako really? Nechápu... HODNOCENÍ: 60% ()
skvělá mystifikace od Scorseseho, jež je zároveň solidní poctou režisérovi Hitchcockovi a jeho filmům. Klidně bych dal i 4 hvězdičky, kdyby tam bylo něco víc než poctivá thrillerová atmosféra, která vyústí v reklamu ... dobrý režijní úlet. Odkazů je tady hafl, tak si nějaký vyberte. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama