Režie:
Jan HřebejkKamera:
Jan MalířHrají:
Jiří Macháček, Simona Babčáková, Pavel Liška, Emília Vášáryová, Nina Divíšková, Pavel Landovský, Vica Kerekes, Vojta Husa, Roman Luknár, Ady Hajdu (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (711)
Chudák korytnačka, chudák kapr. Ale tak to dopadne, když Hřebejk točí dva filmy během jednoho roku a chce tak trumfnout sebestředného Mistra Viewegha (naprosto zbytečně vystupuje hned v prvním obraze), který se snaží rok co rok vydávat nové a nové knihy. Příběh z cyklu Povídky o manželství a sexu je ještě z těch povedenějších, ale celkově spolupráce Hřebejk - Viewegh není ani ryba, ani rak. Trochu k smíchu (převažují jednodušší vtípky), víc k pláči (Karel Gott). Škoda, že scénář víc nerozvinul vztah Oskara a Nory. ()
Ja asi nie som fanúšikom Jana Hřebejka. Myslím si, že jeho najlepším filmom bolo "Musíme Si Pomáhat" a zvyšok kamsi potom padal. V Pelíškoch mám rád humor, ale nie celkový príbeh, Pupendo ma tiež až na pár scénok moc nebralo a keď prišlo Horem Pádem, to bol jeden z najhorších filmov, čo som kedy videl. Nestyda padá do kategórie asi ako bolo Pupendo. Párkrát som sa zasmial a film mal dva tri momenty, kde som sa pousmial, no vždy mám z týchto filmov pocit, že hoci chcú hovoriť o živote, tak je jeho ponímanie tak negatívne a nepríjemné, že niektoré scénky (ako divadlo, smrť korytnačky alebo večera s milenkou) ma skôr štvú, než fascinujú. A to je Hřebejkov najväčší problem. Aspoň v mojich očiach. Keby to radšej poňal štýlom ako Sláma alebo Vejdělek, myslím, že by jeho filmy pozerateľnejšie. Takto sú pre moje oči maximálne nepríjemné a ja sa pri sledovaní filmu nechcem nudiť alebo cítiť zle. A plus ešte musím pridať Cameo Karla Gotta? VÁŽNE??? Načo? Čomu to pomohlo? Plus je to asi to najzbytočnejšie cameo aké som kedy videl. Hodnotenie: D+ ()
Na naše poměry to zas až tak špatné nebylo:-) Trochu ze života-určitě všichni znáte, trocha tej srandy (vtipné scénky-hlášky) i špetka erotiky alá france. Macháček překvapil, Liška dojal, Vašáryová výborná ale i ostatní nebyli špatní. Štěky Gota, Pawlovské, Fasterové aj. neberu. Hřebejk šel zas trochu nahoru. Suma-sumárum žádná převratná změna (ale i tak lepší průměr z naší produkce (ten potenciál tam je)..Za 2* o jednu hvězdu jsem snížil, a to jen za ten z mého pohledu odfláknutý a nevypointovaný konec. ()
I řekl Bůhh v tomto filmu: "Hele, já bych to nedoporučoval," a měl docela pravdu. Lidé se v životě jistě opouští i spouští, stárnou a někdy i "mládnou". Jsou trapní, když se snaží být směšní a směšní, když se snaží nebýt trapní. No, budiž - to tu všechno je. Tak, jak by mi řekla kdejaká citlivější pavlačová drbna, ona však s větším nasazením a účastí a bez pitomých vtípků s korytnačkou, vlaječkou a předpovídáním počasí. Bez chtěně zajímavých, ale nic neříkajících absurdních příhod jako je chlastání "taxikáře" a setkání s žačkou-kurvičkou? Pokud tedy nepovažujeme za sdělení, že jistý Oskar by rád obtáhl každou hezčí bábu (ale proč ta nostalgická láska ke staré zpěvačce?) a neumí se ovládat. A nemá ani trochu empatie. To je ovšem pouhé sdělení, které pak již k ničemu nedoplyne... a já už taky nikam plynout nebudu. Proč taky? Slabé **. ()
Šok a příjemné překvapení. Přestože to v podstatě o ničem není, spousta děje tam navíc jako by chybí a z historického hlediska se tomu bude vyčítat i absence pointy (i povídky mají vyvrcholení, ne?), kouká se na Nestydu příjemně (=neměl jsem tendence sledovat časomíru). Přes všechny zveřejněné fotografie s falickými rohlíky, přehrávané excesy z trailerů a růžové plakáty se Macháčkovi s Hřebejkem omlouvám. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (22)
- Povídky o manželství a o sexu jsou volně inspirovány Vieweghovým porozvodovým obdobím. (hippyman)
- Nejen autor literární předlohy, ale i režisér a hlavní představitel se nechali inspirovat reálnými situacemi. Pro scénu, kdy Oskar odváží klienta a dojde ke konfliktu s policií, využili vyprávění producenta Ondřeje Trojana, který byl podobné situace účasten; „Ve filmu je scéna, kdy se Oskar rozpláče u sledování televizní inscenace Nezralé maliny. Honza se mě ptal: kdy ses naposledy rozplakal? A já jsem řekl: Dopoledne, když jsem doma sledoval Nezralé maliny… Tak jsme to tam dali!“ vypráví Macháček. (hippyman)
- Ve scéně, kdy se Pavel Liška rozhlíží po Oskarově pokoji, můžeme na jednom z plakátů vidět Jacka Nicholsona coby Jacka Torrance z Osvícení. (D3VIL)
Reklama