Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 3
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 3

Recenze (1 509)

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

All hail Heisenberg. Původně jsem byl na 5*, ale 4. série už prostě netáhne. Zdlouhavé, natahované dialogy, nula děje, nepravděpodobné zvraty vycucané z prstu (zakopnutí o koberec = lol/wtf). Plus přepálené finále, totálně shazující celou dosavadní "serióznost" do pekel (Two-Face huh?). Do té doby ale vážně nejlepší seriál, co je teď k mání. Berte všemi deseti. EDIT: 5. sezóna je po 2. sezóně Aliasu to nejlepší, co se na seriálovém poli urodilo. Zpátky na 5* s klidným svědomím. Will miss you Heisenberg. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Science, bitch! Cítím se trochu jako feták, kterému první dávka příliš nechutnala, po další si řekl, že je to není tak úplně špatné a znenadání si uvědomil, že je v tom až po uši. Hlášky a celkově dějová linie ohledně Jesseho Pinkmana mi natolik utkvěla v hlavě, že to nejde jinak, seriál musí do mé topky. Hlavní postava je ovšem postupem času čím dál víc na přes držku a připadá mi, že jeho představitele zastínil výkonem právě Aaron Paul (Jesse), který narozdíl od Cranstona nepředvádí jen dvě emoce (zlomyslnost a nasranost). Že je každá jeho věta snůškou lží, by poznalo i pětileté dítě. První série mimo to (karavan) byly daleko záživnější a lepší než ty poslední. Kromě toho mám u páté série nutkání přetáčet scény s hlavním hrdinou. V jiném případě by to byl hřebíček do rakve, ale v Breaking Bad jsou natolik vymakané další postavy, že jen napjatě sleduji dál. Mimochodem - když už je BB tolik srovnáváno s (tak moc "chybujícím") Dexterem - kdyby v Dexterovi někomu uletěla půlka obličeje a dotyčný si pak ještě v klidu vyšel ze dveří a rovnal kravatu, tak tuším, že se z toho všichni zblázní a navalí tomu odpad. Tady je to naprostá pecka, přestože se to do děje absolutně nehodilo.. A měla bych ještě jednu poznámku k postavám: Nechápu hate na Skyler. Je to jediná postava, která se chová realisticky, opravdově a uvěřitelně - a přestože je kvůli tomu mnohým trnem z oku, já si ji asi při druhém sledování moc oblíbila. Anne Gunn bych se klanila mnohem hloub, než Cranstonovi. Už jsem párkrát zaslechla, že "Walt je frajer" a "Skyler hysterka, která to přehání". Tenhle názor osobně přičítám minimu empatie nebo až moc velkému pohroužení do seriálové akce a moc ráda bych takové rýpaly viděla v podobné situaci. Zjistit, že můj milovaný manžel vaří perník, poslední rok bylo každé jeho slovo lež a onen člověk neumí nic jiného než manipulovat lidmi kolem sebe (a nebojí se ani trávení dětí!) a vraždit, tak... nu ano, určitě bych mu o jeho narozeninách připravovala číslice ze slaniny a pekla mu dort. Ne, dávno bych jeho prdel vykopla a práskla ho. Samozřejmě, to by asi pro příběh nebylo úplně košér, navíc Skyler je až moc oddaná dětem a to ji naopak šlechtí. Každopádně musím ještě vyzdvihnout Saula Goodmana a Juniora, jsou to sympatáci :) Seriálu si ještě více cením po druhém shlédnutí, konečně finále zapůsobilo jak mělo! The special love I had for you, my baby blue... ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Od dob Odpočívej v pokoji jsem neviděl nový seriál, který by mě dokázal tak strhnout. Zejména proměna hlavní postavy (nebudu psát hrdiny) je něco neskutečného, no a jak krutě si scenáristé pohrávají s divákovými sympatiemi a je jim to úplně fuk, to je obdivuhodné. Ze všech epizod se mi ani jedna nezdála zbytečná, v žádné se prázdně neplkalo, ačkoliv se mluvilo pořád - precizně napsané dialogy jsem si užíval stejně jako když se na sebe postavy jen dívaly a napětí houstlo. Bylo to vynikajících padesát hodin. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Ať už je kvalita sebelepší, pokud o nějakém seriálu ze všech stran slyšíte Komiksákovské "Best show/episode/finale ever," může to znechutit, nebo dokonce úplně odradit od sledování. Jestli je v současné době vyjma Game Of Thrones jeden seriál, který se může "pyšnit" podobným hypem, je to právě Breaking Bad. Walt, uťáplý tatík od rodiny s podhodnoceným místem učitele chemie na střední škole se dovídá, že má rakovinu plic, a pod vlivem onoho zjištění a po setkání s bývalým studentem, problémovým Jessem Pinkmanem, se rozhodne rodinu finančně zabezpečit vařením drog. Od začátku do konce jsem viděl paralelu s několika dalšími seriály, minimálně s The Big C, Weeds a Dexterem. Zatímco The Big C se věnovala realitě vyrovnávání se s nemocí a efektu, jaký má na vývoj charakteru, Weeds se věnovala tomu, jak jedna lež a překročení společenských pravidel a norem se nabalují na další jako lavina, až nabydou komicky absurdních rozměrů, a Dexter se věnoval skloubení dvojího života titulního antihrdiny mezi jeho rodinou a jeho koníčkem, Breaking Bad se rovným dílem věnuje všemu. Proto možná může působit překombinovaně, díky inteligentnímu scénáři, který se věnuje především proměně charakterů (relativně nízkého počtu) hlavních postav je ale opak pravdou. Vůbec nejvýraznější změnou prochází samozřejmě středobod seriálu Walt, který se jak patrno z názvu z dobráka postupem času stává zlem. Walter White je dokonale nesympatický, ovšem většinu času bohužel ne kvůli jeho vývoji (který je napsaný kvalitně, byť zdaleka ne tak, jak je mnohdy zmiňováno, už jen proto, že proběhne poměrně rychle a zkratkovitě, a finálního Heisenberga vidíme už cca koncem druhé sezóny a jeho charakter se dál nijak výrazně nemění). Během sledování mě nejednou napadalo, že Breaking Annoying by byl trefnější název, upřímně si nevybavím, kdy naposledy jsem viděl seriál s tak nesnesitelně otravnou a hloupě se chovající ústřední postavou. K tomu taky směřuje moje největší výtka. Walt MÁ působit jako inteligentní člověk, dokonce génius a zločinný manipulátor, přitom ale od zhruba poloviny druhé až do poloviny páté série dělá jedno extrémně hloupé a úplně zbytečné rozhodnutí za druhým (např. MINISPOILER hádka s policistou/zatčení v díle 3x02 KONEC SPOILERU). Přesto jeho představitel Bryan Cranston svým vynikajícím herectvím dokáže v klíčových momentech z diváka vyždímat potřebné sympatie. Vliv Waltovy proměny na vývoj ostatních postav je potom zřejmě vůbec nejlepším prvkem BB, kdy se z amorálního podvodníčka Jesseho (výborný Aaron Paul) nebo nevědoucí manželky Skyler (úžasná Anna Gunn) s postupem času stávají nejzajímavější ze současných seriálových postav. V mém osobním žebříčku Breaking Bad určitě nedostál svojí pověsti nejlepšího seriálu ever, až do poslední sezóny jsem dokonce neustále balancoval na hranici tří a čtyř hvězd, s uspokojivým zakončením se ale dostavilo i uvědomění o nepopiratelně kvalitním seriálu. 75% ()

Galerie (941)

Zajímavosti (304)

  • Americký výrobce modelů aut Greenlight připravil k tomuto seriálu dvě licencované kolekce sběratelských lakovaných kovových autíček v rámci série Greenlight Collectibles Hollywood v měřítkách 1:43 a 1:64. Obě obsahují legendární "vařičský" karavan Fleetwood Bounder RV, červený lowrider Chevrolet Monte Carlo z 1. série, patřící Jesse Pinkmanovi (Aaron Paul), Jeep Grand Wagoneer, s nímž jezdila Skyler (Anna Gunn), a hlavně Waltův (Bryan Cranston) zelený Pontiac Aztec (i s černým plecháčem místo levého zadního kola). Kolekce v měřítku 1:64 oproti těmto čtyřem vozům obsahuje navíc i oranžový Dodge Challenger SRT-8, který dostal Walter Jr. (RJ Mitte) k narozeninám, dále slavný drogový náklaďák Durastar s potiskem Los Pollos Hermanos a Waltův černý Chrysler 300C SRT-8. Modely lze zakoupit například na Amazonu nebo eBay. (Rudy_742)
  • V originálním scénáři se Jesse Pinkman (Aaron Paul) jmenoval Marion Alan Dupree. (Polinecka)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama