Reklama

Reklama

Anne Hathawayová tentokrát nikoli v roli princezny, nýbrž coby těžkými traumaty postižená dívka, která po letech izolace přijíždí na svatbu své sestry. Za vynikající výkon v tomto snímku byla herečka nominována na Oscara. Režie se ujal Jonathan Demme (Mlčení jehňátek, Filadelfie).
Byť by název tohoto snímku mohl evokovat některé sladkobolné romantické komedie, tento film nemá s nevěstami a ženichy na útěku nic společného. Spíše naopak. Ačkoli se jeho děj točí kolem svatby, jedná se především o silné psychologické drama, dávající nahlédnout do temných zákoutí lidské duše. Hlavní hrdinkou je dívka Kym, která sice svým vzezřením připomíná princeznu, ale hluboko v sobě skrývá bolesti a vnitřní démony, jež cupují její srdce na kousky. Proto se také chová tak, jak se chová. Rodina ji nemůže vystát, poslední léta strávila v léčebně, ale nyní se vrací domů, protože se vdává její sestra Rachel. A právě napjaté prostředí, jež kolem sňatku panuje, se stává arénou velké bitvy citů a traumat, během níž možná konečně bude vyřčeno vše, o čem se tak dlouhou mlčelo. V hlavní, pro ni velmi netradiční roli exceluje hollywoodská hvězda Anne Hathawayová, jež byla za tento herecký výkon nominována na Oscara. Tvůrcem snímku pak není nikdo jiný než oscarový Jonathan Demme, režisér nezapomenutelných klenotů Mlčení jehňátek a Filadelfie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (132)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Americká reakcia na DOGMU. Čiže je vtom niečo európske a je to aj americký indie film. Prečo sa po smrti Demmeho spomínajú iba jeho komerčne najúspešnejšie filmy z prvej polovice 90. rokov a na odvážnejšiu Rachel sa zabúda? Film, kde prehodnocujete svoje vzťahy k postavám, kde sa všetko postupom času vyjasňuje a kde začnete chápať motivácie každého zúčastneného. Zabudnite na čiernobielosť charakterov. Je to ako život, pretože v jednej scéne po sebe postavy kričia, ubližujú si a v následnej sa tvária, že sa nič nestalo. A potom zase môže kľudne nasledovať hádka a len tak vyhodené výčitky na svetlo. Mne to proste pripomína život a nie scenáristicky a dramaturgicky ošetrené dialógy. I keď samozrejme tento výsledok je docielený práve premyslenou prípravou scenára. ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Příliš dlouhé a místy roztahané. Zajímavá kamera dokázala navodit domáckou atmosféru, takže jste byli rodince trošku blíže a na vlastní kůži jste cítili napětí a stres. Postavy byly realistické, ale svou realističností možná až příliš nudné. Díky za postavu Kym. Anne Hathaway konečně ukázala, že umí hrát a hodí se na víc než jen druhé housle. ()

Reklama

Streeper 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem přemýšlela jestli dát tomuhle snímku 3 nebo čtyři hvězdičky. Nakonec jsem se rozhodla pro vyšší počet. Snímek nám ukazuje veselou rodinu, která se těší na svatbu, ale všechnu tu "radost" zdá se naruší Anne Hathaway s temnou minulostí. Scéna kdy je Kym u své matky a ta se na ní vrhne mi vyrazila dech a považuji ji za nejlepší scénu z filmu. Bylo to pro mě opravdu dost psychicky náročné, dost často jsem brečela už jen z toho psychického vypětí. Navíc se mi líbilo pojetí "home videa". ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Stále, a asi nikdy si nezvyknu na " reálnou " kameru. Strašně mi to vadí, bolí z toho oči. Žádný snímek natočený sitkamerou si pořádně nevychutnám. Tady je dokonce kamera Declana Quinna tak vlezlá a stále v pohybu, že se pohybuje, i když nemusí. Naštěstí je snímek tak jednoduchá záležitost, že to člověk ani nemusí sledovat. Někdy stačí jenom poslouchat. Je to film o dialogu. CITÁT - Ráchel se nám vdává.......... ** ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jeden z posledních filmů režiséra Jonathana Demmea, který vynesl Anne Hathaway první nominaci na Oscara s názvem Rachel se vdává předvádí neobvyklý pohled na svatební veselí, které tentokrát není čistě zdrojem veselí a nadšení. Naopak se sestra nevěsty kvůli veselce po dlouhé době dostane se svojí rodinou do kontaktu a tahle černá ovce rodiny je tak postupně konfrontována s pohrdavými reakcemi okolí. Samotný počet hlavní hrdinky Kym přitom spočívá v tom, že si stojí za tím, že její omluvy minulost nevymažou a to především proto, že se Kym skutečně dopustila především jednoho zásadního problému. Jonathan Demme společně s kameramanem Declanem Quinnem pracuje s třesavými pohyby kamery, které v některých momentech působí jako z dokumentárního filmu, někdy zase naopak působí jako autentické domácí video. Tenhle tvůrčí záměr ale bohužel nemá ten správný účinek a především Demme tolik nebere důraz na jeho pověstnou práci s detaily obličeje jako ve Philadelphii nebo Mlčení jehňátek. Tenhle Demmeův trademark byste v Rachel se vdává hledali těžce a zamrzí to, protože právě touhle metodou Demme naprosto bravurně zvládal se do postav ponořit. To Demme chtěl zcela určitě docílit i u Rachel se vdává, úplně se to ale nedaří. Ruční kamera se možná hodí ke klasickému dokumentu nebo akčního filmu, rozhodnutí ohledně tohoto řemeslného zpracování v rámci psychologického dramatu je ovšem opravdu zvláštní. A i když by se dalo snadno namítnout, že se možná Demme pokouší o autentičnost, spousta ostatních aspektů zcela jakýkoliv nádech autentičnosti podkopává a divák především tuší, že Anne Hathaway nehraje Anne Hathaway. A především se přesně takhle nádech autentičnosti nevyvolává. Právě výkon Anne Hathaway je opravdu výtečný. V roli bývalé feťačky je naprosto uvěřitelná a šlo pro ní jednu z prvních rolí, kde ukázala, že jí vážná role nedělá problém. Hathaway do svého výkonu dala naprosto všechno a pro nominaci na Oscara si došla zcela právem. Stejně tak se nedá říct vyloženě nic špatného o dalších hercích jako Rosemarii DeWitt v roli titulní Rachel, Billu Irwinovi v roli otce nebo Debře Winger v roli matky. V hereckých momentech skutečně není sebemenší problém, především i proto, že jim veškeré ty konfrontace ohledně dávné minulosti divák věří. Jenomže pořád Rachel se vdává k dokonalosti chybí mnoho věcí a především je vidět, že si nikdo není pořádně jistý, jak vlastně tu konfrontaci černé ovce s rodinou pojmout. Celé to prostě celou dobu působí tak, že se vůbec nepodařilo skloubit svatební obřad a zároveň rodinná traumata. Je velmi bizardní vidět, jak se momenty, kdy na sebe lidé navzájem křičí a vyčítají si různé momenty z minulosti kříží s klasickými momenty na svatbě plné srdcervoucích proslovů a především té klasické svatby, kde se všichni veselí, tancují a pijí. Háček je též v tom, že film trvá pouhých 110 minut a přesto působí příliš zdlouhavě, což je navíc potvrzeno i tím, že mohlo mnoho momentů v pořádku skončit na podlaze střižny. A především si mohla scenáristka Jenny Lumet dát větší práci se scénářem, který ta rodinná traumata, komplikovaný vztah dvou sester a status černé ovce hlavní hrdinky mohl vytěžit o poznání víc. Rachel se vdává je po obsahové stránce strašně nevýrazný film a má štěstí jenom v tom, že díky své ´´ dokumentární´´ formě je v rámci žánru snadno zapamatovatelná. Jenomže zároveň nebude existovat důvod si někdy tento film pustit znova. Protože nejen není kdovíjak výborný, ale zároveň je v mnoha ohledech skutečně velmi prostoduchý. Snaha o hluboký příběh ve finále u Rachel se vdává vypadá jako nepovedená mise, protože ty samotné velmi dobré herecké výkony nestačí s tak prostým scénářem. V případě, že by šlo o televizní produkci bych možná byl o poznání spokojenější, představa, že tohle skutečně natočil Jonathan Demme mě ale naplňuje velmi smutnými pocity a proto i přes některé kvalitní aspekty vlastně na tenhle film budu vzpomínat opravdu nerad. A radši si pustím záznam ze svatby svojí sestry a dám si k tomu víno. Rachel se vdává skutečně není pohromou, Demme tam přece jen v některých ohledech poznat je, neexistují ale žádné důvody, proč by se zrovna tohle mělo stát významnou filmovou záležitostí, která bude v příštích letech obhajovat pozice na seznamu nejlepších nebo nejdůležitějších filmů všech dob. Takové filmy totiž vypadají zcela jinak...... () (méně) (více)

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Anne Hathaway byla nominována na Oscara za nejlepší herečku v hlavní roli. (ČSFD)
  • Fotky malého Ethana jsou ve skutečnosti fotky z dětství mladšího bratra Anne Hathaway. (HappySmile)
  • Jenny Lumet již napsala 4 scénáře, ale toto je její první scénář filmový. Jeho sepisováním strávila 7 týdnů. (HellFire)

Reklama

Reklama