Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Lehce experimentální úlet na pomezí divadla a filmu fungující jako zběsilá videohra, a zároveň jako přehlídka těch nejklišoidnějších hlášek v dějinách (ne)vážně brané filozofie. Nic takového jsem ještě nikdy neviděl (a ani nic podobného nečekal, což je vlastně zázrak - většinou si člověk o filmu udělá obrázek po prvním shlédnutí plakátu/fotky v galerii) a doufám, že ani dlouho neuvidím. Jakkoliv je totiž Bunraku v mnoha směrech inovativní a kouzelné, je to bohužel paradoxně absolutně nezajímavý a nudný film. Stylizace a novátorství za pět (hvězd), příběh a všechno ostatní spíše podprůměr. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Jasné, paráda! Hned', ako som zbadal Woodyho, vedel som, že sa tam bude tlapkať po pleciach, budú padať uznanlivé pohľady, tajomné kecy a frajerské gestá. A tak to má byť! Akurát že, ked' som videl Yoshiho, nemohol som sa zbaviť pocitu, že sa pozerám na nemanželského syna Sandry Bullock a Michaela Jacksona! ()

Reklama

Aknah 

všechny recenze uživatele

Velice překvapivý kousek... nutno dodat, že tady nejde zrovna o příběh. Co je hlavní, že tady ja palba vizuálních efektů, barev a atmosféry, která rozhodně zaujme. Co je možná mínusem, tak někdy mdlé rozhovory a zbytečně dlouhá stopáž, ale i přesto se mi film moc líbil. Hlavně střihy, které byly nápadité, hudba a zvukové efekty, po vizuální stránce opravdu vymyšlené, změny barev a prostředí tvořily atmosféru a já si užívala i boje, které byly vždy zvláštně podány a zahrány. Každopádně na mě film působil tak, že si s tím někdo vyhrál a ten styl se mi líbil. K originalitě také přispívaly komiksové části nebo skvělý Woody Harrelson. Dokonalé to nebylo, ale Josh Hartnett s uhrančivýma očima často udělal dost. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Takto to dopadne, keď sa Američania snažia napodobniť japonský štýl. Nevkusná komixová štylizácia s kulisami na horšej úrovni ako ochotnícke divadlo by mi až tak nevadila, aj napriek do očí bijúcim kolapsom ako napr. pri jednom z bojov začne pršať, osvetlenie sa zmení z červeného na modré, ale v pozadí je stále jasne červené slnečné zore. Miestami síce pôsobí osviežujúco v záplave všetkých „real“ filmov, ale tento rádoby „cool“ dizajn ubíja absolútne nefungujúci príbeh bez akejkoľvek rozumnej motivácie postáv, nudný scenár bez akýchkoľvek zapamätania hodných hlášok (čo komiks priam vyžaduje), prevažne amatérska choreografia súbojov, kde v pozadí vidieť komparz čakajúci kým sa skončí jeden súboj. Slávnejší herci sa vo svojich úlohách evidentne stratili – Demi Moore zabudla, že už nie je sexy dvadsiatka, inokedy celkom sympatický Josh Hartnett očividne prehráva a pri deväťdesiatom siedmom uchytení klobúka som myslel, že to je naozaj len zlý vtip, Ron Perlman s lookom ala bezdomovec takmer nepostrehnuteľný, navyše Japonec s otrasnou angličtinou. Prehnaná dvojhodinová dĺžka, pri ktorej som mal pocit, že polovica scén je zbytočne naťahovaná, niekedy priam až zbytočná tomu taktiež príliš nepomáha. Avšak vyzdvihol by som celkom efektnú hudbu, ktorá viacerým scénam vliala zaujímavejšiu atmosféru aká v nich v skutočnosti bola, taktiež kamera sa v rámci týchto „kartónových kulís“ slušne pohrávala so zábermi, a animované vsuvky, ktoré mi neraz prišli zábavnejšie ako celý hraný film. Bunraku nezaprie inšpiráciu v takom Sin City a Kill Bill, avšak ich kvalít ani zďaleka počas stopáže nedosiahne. Hviezdičky prevažne za ten celkový nápad, občas zaujímavú štylizáciu, hudbu a spomínané animované vsuvky. Inak však určite nie film pre každého (vrátane mňa), ale uznám, že určitá skupina zainteresovaných ho môže oceniť. CELKOVO: 2* ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • V průběhu celého filmu ani jednou nezazní jméno postavy Joshe Hartnetta. (Illuminare)
  • Celosvětová premiéra proběhla 11. září 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (pornogrind)
  • První návrhy scénáře byly do značné míry inspirovány westerny a filmy s bojovým uměním, jejichž je Moshe obrovským fanouškem. (Zdroj: Wikipedia.cz)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama