Režie:
Stephen FrearsScénář:
Christopher HamptonKamera:
Darius KhondjiHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Michelle Pfeiffer, Rupert Friend, Kathy Bates, Felicity Jones, Tom Burke, Anita Pallenberg, Harriet Walter, Iben Hjejle, Toby Kebbell, Stephen Frears (více)Obsahy(2)
Paříž dvacatých let. Mladý syn bohaté kurtizány se učí lásce díky postarší přítelkyni své matky. Když je po šesti letech nucen vztah ukončit a oženit se s někým jiným, nedokáže zapomenout a stahuje se do světa fantazie… Paříž dvacátých let, tzv. Belle Époque… Léa de Lonval (Michelle Pfeifferová), postarší svůdnice se sblíží s bývalou konkurentkou Madame Pelouxovou (Kathy Batesová) a rozhodne se jí pomoci - Léa jí slíbí, že stráví několik týdnů s jejím synem, devatenáctiletým Fredem (Rupert Friend), bonvivánem přezdívaným Chéri a naučí ho pár věcí o ženách. Neškodný flirt se však rozvine do vážného romantického vztahu, což překvapí každého včetně dvojice samotné. Šest let téměř manželské blaženosti uběhne a machiavelistická Madame Pelouxová ujedná pro Chériho sňatek s dcerou jiné své známé. Mladík se však s odtržením od Léy nemůže vyrovnat, což vede k vášnivé konfrontaci… (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Absolutní GUILTY PLEASURE. Co záběr, to slast, co nápad a věta, to radost a uspokojení. Neuvěřím, že předchozí verze byly lepší. Michelle Pfeiffer udělala velice dobře, že neodešla před padesátkou do předčasného hereckého důchodu. Po příjemné komedii, muzikálu a blockbusteru, se její životní rolí na prahu nového věku stala Lea de Lonval, zamilovaná kurtizána a já jí fandím jako nikdy dřív. A na Ruperta Frienda si musím dát pozor, zdá se, že je to nový korunní princ historických velkofilmů. ()
Michelle Pfeiffer i Rupert Friend, oba dva jsou úžasní. Konec filmu se mi zdál tak náhlý, ale vlastně přišel v nejvhodnější okamžik. Happy end jsem nečekala, takové příběhy šťastně nikdy neskončí. Líbil se mi občasný vstup vypravěče, hudba, a barevnost filmu - ta zahrada a vůbec všechno v domě. Neomrzel mě ani po čtvrtém zhlédnutí (během hodně krátké doby). ()
Třetí film od režiséra Frearse, který jsem zkouknul, a zase ten samý problém. Rychle vyšumí. Nádherná výprava, Desplatův soundtrack par excellence, výborné herecké výkony – Michelle Pfeiffer a Kathy Bates bez výhrad, režie slušně řemeslná, ale prostě to nejde moc do hloubky. Příběh kurtizány na odpočinku Léy a jejího výrazně mladšího milence Chériho, kteří jsou po šestiletém soužití odloučeni a nakonec zjišťují, že k sobě cítili mnohem více než si sami mysleli, nevypoví nic víc, než že je to všechno vlastně komplikované a konec. No need to cry. Čekal jsem trochu víc. 60% ()
Michelle Pfeiffer v roli stárnoucí kurtizány je opravdu skvělá, Ruperd Freind a Kathy Bates ji zdatně sekundují, ale to je asi tak vše. Film nic jiného, než dobré herecké výkony, nenabízí. Děj je prostý a celkově film působí prázdným dojmem. Nic neříkající hluchá místa střídají rádoby vyhrocené scény, které ale ve mě nevzbudily žádné emoce. Bohužel. ()
Tak prázdný film jsem už dlouho neviděl. Motají se tam tam dvě, tři postavy, předříkávají naučené fráze a hážou do kamery naučené fotogenické ksichtíky a pod tím vším není ani kousek něčeho smysluplného. A ten konec tomu dal korunu, byl spíš k smíchu než k pláči. Vůbec jsem nepobral, čím ten snímek chtěl být, působilo to na mě jako nějaký zoufalý výkřik do tmy. Nechápu, jak tohle historicko-romantické béčko mohlo soutěžit o Zlatého medvěda. Dvě hvězdy snad jenom za kostýmy a slušnou hudbu. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (2)
- Lea (Michelle Pfeiffer) má v pokoji obraz od Alfonse Muchy. Je to pěkně vidět v závěru filmu, kdy se Chéri (Rupert Friend) vrací a je zde záběr při dialogu na Chériho a za ním je tento obraz. (Lukrecie)
Reklama