Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tímhle filmem jsem si po čase jen potvrdil, jak mi ta současná dánská dramata (asi tak již od Rodinné oslavy) obvykle vůbec nesednou a často mi přijdou nelogické a přehnané do neuvěřitelna, byť jsem tady vzhledem k žánrům, plakátu a snad i komentářům čekal úplně jiného zážitku (daleko víc žánrového), než jsem se dočkal. Ona je Tak trochu jiná love story skutečně tak trochu jiná a svá, tedy především mozaikovým podáním děje, což by mi vůbec nevadilo, kdyby pro mě celý film neplynul v tak neskutečně divném „konceptu“ dojmů na velké sinusoidě. Už během prvních scén se zřejmě divokými podobami lásky před úvodními titulky jsem tušil, že to půjde dost mimo mě, jenže pak mě zaujala další scéna, s níž se mi chvíli zdálo, že by tady vzešel zajímavý film, který se jen potřeboval rozjet... tedy než ho zase vystřídaly nějaké ty nonkomformní podivnosti ve věci citových vztahů a někdy i otravné sexuální řeči... a tak to šlo, s někdy kratším, jindy delším trváním obou fáz ("jde to úplně mimo mě" vs. "je to zase zajímavé, už se tady konečně něco naplno rozjede") opravdu až do konce. Jako úplně nejzdařilejší mi přišla sekvence s nečekanou návštěvou Nikolaje Lie Kaase na chatě, občas mě chytl skrytý hořký a černý humor, ke konci mě „probudila“ i jedna horrorová lekačka, ale jinak jsem se do filmu většinou nedostal naplno, rádoby cinefilní rámec s pár moudry o filmu-noir to nezachrání a přes ty nadějné záblesky, za něž dávám plné 2*, zůstalo u toho míjení až do (nepřekvapivě) divného závěru. [50%] ()

rcorp 

všechny recenze uživatele

Úžasný mix černé/tragi- komedie, romantického filmu a thrilleru/filmu noir. Jednotlivé žánry se spojují a prolínají naprosto hladce a přirozeně, ani na okamžik to nepůsobí nuceně. Kamera je dynamická a rázná, příležitostným násilím ani sexem se neopájí, ale ani zbaběle neuhýbá. Herci bez problému zvládají jak vážné, tak humorné polohy, a stejně tak hudba a zvukové efekty (ty jsou někdy až bolestivě znělé, myšleno kladně) s přehledem vytváří momentálně zamýšlenou atmosféru. A přestože je film v podstatě tragický, tak i na konci vyvolává pozitivní pocit, podle reakcí diváků bych řekl, že většina odcházela z kina s dobrou náladou. Život sice dokáže být opravdu neuspokojivý a drsný, ale co nám zbývá, než se tomu zasmát, protloukat se dál a až dojde na nejhorší, zemřít s cynickou poznámkou na rtech. :) ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Menu - Výborný vyprávěcí gulášek a skvěle namíchaný žánrový koktejl. Pohodlně jsem se usadil a vychutnal si každé jednotlivé sousto. Ole Bornedal jako šéfkuchař, pokrm předložili s bravurou vrchní Berthelsen, servírka Fichová a číšník Lie Kaas, ostatní personál se také choval velmi slušně a vlastně nic nenarušovalo příjemnou atmosféru konzumace této temné a jemně úchylné specialitky, k tomu ještě to severské osvětlení a mrazivá atmosféra a já odcházel naprosto spokojen. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

„Krásna, tajuplná žena. Nezačínajú tak snáď všetky filmy noir?“ pýta sa jedna z vedľajších postáv. Áno, v tejto modernej dánskej variácii na film noir je tých čiernych komponentov dosť: nelineárny dej, komentár hlavnej postavy (cynické intro nemôže nepripomenúť Sunset Blvd.), typický noirový antihrdina (utekajúci od tepla domova... k nejakému vzrušeniu) a zápletka s amnéziou a ukradnutou/zamenenou identitou. Festivalový noirík. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Rozhodně je to , tak trochu jiný film...Hlavně začátek je mimořádně zajímavý jak kamerou, tak střihem i scénářem...Mimochodem příběh sám o sobě překvapivý není, ale tím jak je film poskládán a natočen jej činí pro mě velmi uhrančivým...Děj je zcela jasným příkladem, že "cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly" a "člověče, važ si dobrého bydla", protože i když to všechno myslíš dobře, nakonec se to obrátí proti všem a zůstane pouze nicota resp. jedno velké NIC...Za mě 90% ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama