Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
No kde začít. Tohle je přesně to, co očekávám od filmu, když se chci pobavit. Film, který má tempo, humor, akci i notnou dávku překvapení. Konečně také role Audrey Hepburn, kde si mě získala. K tomu abyste každou chvilku mysleli na Hitche nepotřebujete jen úvodní titulky. Hitchcockův závan na vás čeká totiž na každém rohu. A že je jich dost. Vždy, když si myslíte, že se situace trochu vyjasnila, za dalším rohem na vás čeká obrat o 180 stupňů. Šaráda je přesně ten film, na který bych chtěl jít do kina, nebo ho večer náhodně zapnout v televizi a nechat se jím samovolně vtáhnout do děje. I love you, Adam, Alex, Peter, Brian, Charade what ever your name is... 9/10 ()
Šaráda mi přinesla mix příjemných i nepříjemných pocitů. Za ty nepříjemné mohla občasná absence logiky i to, že jsem měl u některých scén pocit, že režisér nenašel způsob, jak z nich vybruslit, a tak je nechal zajít příliš daleko. Zamilovaná Reggie byla naprosto roztomilá, jenže se zamilovávala příliš lehce a příliš často, což hodně kazilo výsledný dojem. Ale i přes tento negativní úvod bez boje přiznávám, že jsem si film i přes jeho nedostatky užil, použité humory mi z větší části seděly a fakt mě bavilo sledovat všechny ty mlaďochy v akci. Ke svému překvapení jsem zjistil, že už jsem musel snímek kdysi vidět; sice jsem si ho nepamatoval, ale některé scény mi byly krajně povědomé. / "Miluju tě, Adame." "Já vím, už jsi mi to řekla." "Ne, minule jsem řekla: ’Miluju tě, Alexi.’" "Aha. Jo." / Poučení: Pokud se žena nechce stát opravdu mnohonásobnou matkou, měla by si vybírat partnera s jedním, maximálně dvěma křestními jmény. 4*- ()
Hodně rozutíkaná věc, u které vás nejvíce zarazí často zvláštně formulované repliky (překlad Jana Jiráka, vyrobila Česká televize Praha 1992). Viděno tedy v dabingu, a nutno říct, že Bohumil Švarc a Veronika Freimanová v hlavních rolích mohutně podporovaní Petrem Kostkou, Lexou Pyškem a Josefem Vinklářem pozvedli tenhle film ještě o stupínek výš. Cary Grant působí mimořádně slizce. ()
Američanka Regina Lambert se při odpočinku na horách rozhodne, že se dá rozvést. Po návratu do Paříže zjišťuje, že ji někdo sice ušetřil papírování s rozvodem a manžela zabil, ale ta horší zpráva je, že nebožtík jí po sobě zanechal jen prázdný byt a na policii ji předali ještě poloprázdnou tašku a v ní pár drobností, např. hřeben, kartáček na zuby a několik jeho pasů. „Ještě před dvěma dny jsem si byla u Charlieho jistá jedině jeho jménem. Teď si nejsem jistá ani tím.“ Ještě ke všemu se kolem ní začíná motat skupinka mužů a přitom ona o společnost vůbec nestojí. „Znám už tak dost lidí a dokud některý z nic neumře, nemůžu se seznamovat s nikým dalším“ (a přesně při téhle větě jsem si vzpomněla, že Charade jsem už kdysi dávno viděla). I když u jednoho by snad mohla udělat výjimku, ačkoliv . „Vy jste podvodník a mě by zajímalo proč. - Tak, to je jednoduché. Líbí se mi to co dělám. Baví mě moje práce. Není mnoho lidí, kteří svoji práci milují jako já.“ Skvělé a ještě jednou skvělé dialogy v zapeklité špionážní „Šarádě“ hemžící se hledači pokladu, CIA, mužem mnoha identit, ale hlavně vtipem, trochou napětí , špetkou té romantiky, báječnými herci a především okouzlující Andrey Hepburn. ()
Příznačnější název už opravdu nemohli najít, chvilkami jsem si říkala, jestli to myslí vážně, jestli si dělají legraci jen ze sebe nebo i z nás, ale moc času na tyhle úvahy nebylo, protože buďto jste byli uneseni kukučem Audrey Hepburn, nebo krísmem Caryho Granta, u jehož postavy přemýšlíte, KDO to vlastně je. Kvůli ztraceným penězům z války zde sice dochází k vraždám, ale jsou podány tak, že vám to ani nepřijde, snad i díky úžasnému francouzskému policistovi ("Už třetí mrtvý v pyžamu. Já být vámi, nepřevlíkám se do pyžama"). Celý snímek je plný úžasných hlášek, které byly psány na tělo ústřední dvojici a vypsat je tu by zabralo spoustu prostoru, tudíž, pokud máte chuť na starší film a nejste si jisti, zda se chcete bavit, bát, řešit záhadu nebo se nechat unést romantikou, není lepší volby. Všeříkající vynikající komentář: TheRoller ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Jean-Louis (Thomas Chelimsky) sa pýta zlodeja menom Tex (James Coburn), či je kovboj. Tex prikývne a v kovbojskom štýle tasí zbraň. James Coburn hral pištoľníka - kovboja vo filme Sedem statočných (1960). (TheRoller)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
- Cary Grant nejprve film odmítl a tak se zvažovala dvojice Warren Beatty a Natalie Wood. (Kulmon)
Reklama