Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Slabší čtyři hvězdy. Je zajímavé srovnávat Šarádu s filmy, kde je partnerkou Grantovi Katharine Hepburn (Leopardí žena, Příběh z Philadelphie). Kupodivu nejméně se to odráží na dialozích. Jiskřivé, vtipné a jadrné jsou v obou případech. Ovšem dvě věci se změnily. Cary už je přeci jen starší pán a přesto, že je stále sekáč, jeho koketování už zavání gerontofilií v kontrastu s mladou krásou Audrey. U ní je druhý problém (už ryze subjektivní), že křehká naivní poupata, které obvykle ztělesňuje, neobstojí vůči drzému půvabu služebně starší herečky. Ani jedno z toho by ovšem tolik nevadilo, kdyby měla Šaráda trochu zajímavější vedlejší postavy a originálnější děj. Takhle jsem si užíval opravdu jen vynikající slovní přestřelky. ()
Sarada s Audrey Hepburn a Cary Grantem je naprosto dokonaly film. Skvele vystavena krimikomedie s neuveritelne vtipnymi dialogy (nutno videt v puvodnim zneni!!!) a naprosto perfektnimi hereckymi vykony Audrey a Caryho. Doporucuju vsem. Zarucene pobavi a dve hodiny utecou jako voda, protoze ti dva predvadeji na platne herecky koncert s nepochopitelnou lehkosti a samozrejmosti, jakoby byli zamilovanym parem po cely zivot. Bravo, bravissimo! PS: A ano, videl jsem to poprve a ano, bylo to natoceno v roce 1963 a takto me to dokazalo okouzlit. ()
Film, jehož MacGuffinem je 250 000 ostře hledaných "babek", kolem nichž se strhne kolotoč hitchcockovsky černohumorné... ehm šarády. Stanley Donen ze sebe vymačkal opravdu to nejlepší a přinesl snímek, který je nejen efektivně natočený, plný zvratů, překvapení a falešných identit, scenáristicky vybroušený, božsky obsazený i nebývale hudebně zvládnutý, ale hlavně umně pendlující mezi konverzačně-situační komikou s nádechem romantiky a mrazivým thrillerem temných spodních proudů. Že je vám to povědomé? Ano, onen výše utroušený příměr ke géniu mistra Hitche opravdu není jen slepým konstruktem, i když Hitche samotného by námět asi zaujal pramálo. Poklona, pane Donen! ()
„Paní Lampertová, víte co to je CIA?“ - „Předpokládám, že to asi není letecká společnost, že?“ Romantický film, kriminálka a černohumorná komedie; tím vším je Šaráda, a nutno dodat, že nabízí více než funkční mix těchto 3 žánrů (humor vládne hlavně ze začátku, ovšem i v průběhu na nějakou tu povedenou hlášku místy dojde, přestože větší prostor dostává úsměvná romantika s přídavkem v podobě napínavého krimi, u kterého divák dlouho tápe podobně jako hlavní hrdinka). A co se týče právě postav, obsazení dua Hepburn-Grant bylo mistrovským tahem, působí maximálně sehraně, příjemně to mezi nimi jiskří a jejich dialogové výměny je radost poslouchat. Do očí bijící zadní projekce (alespoň po zvukové stránce nejsou odfláknuté) spolu s nějakým tím místem, kdy filmu lehce docházel dech, jsou jedinými kaňkami na této velmi zábavné podívané, u které po opakovaném zhlédnutí zvyšuju hodnocení na slabší plný počet. „Miluji tě, Adame.“ - „Ano, to už jsi mi řekla.“ - „Ne, posledně to bylo: Miluji tě, Alexi." ()
Výborné! Tak se Audrey s Carym konečně sešli, poté co v minulosti Cary odmítl roli kvůli věkovému rozdílu například v Prázdninách v Římě nebo v Sabrině, se povedlo dát tuto nadsympatickou hvězdnou dvojici dohromady a vznikla báječná podivána jménem Šaráda. Jak už říká upoutávka směsice napětí, komedie a romantiky, film který není od Hitchcocka, ale je natočen v podobném stylu. Šaráda je jedním z mých nejoblíbenějších filmů a má k tomu nespočet předpokladů - Audrey a Cary (už to by mi možná stačilo:), skvěle napsané humorné dialogy, které jsou samozřejmě v podání ústřední dvojice ještě lepší a skvělá hudba Henriho Manciniho. Pokud máte rádi brilantní hollywoodské komedie z dob minulých, budete v sedmém nebi:) Did you say marriage license? Oh, I love you Peter, Alex, Adam, Brian, whatever your name is. I hope we have a lot of boys and we can name them all after you. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
- Cary Grant (Peter Joshua) při natáčení oslavil 59. narozeniny, zatímco Audrey Hepburn (Regina Lampert) bylo 33. 26letý věkový rozdíl přiměl Caryho Granta k rozhodnutí, že je konec s romantickými rolemi. (Kulmon)
- Scobie (George Kennedy) miery na "Dylea" (Cary Grant) so zbraňou, ktorú drží umelou rukou, takže je nemožné, aby vystrelil. (TheRoller)
Reklama