Režie:
Robert DornhelmKamera:
Michael RieblHrají:
Max von Thun, Vittoria Puccini, Omar Sharif, Sandra Ceccarelli, Joachim Król, Klaus Maria Brandauer, Christian Clavier, Gabriel Barylli (více)Obsahy(1)
Tvrdá výchova citlivého chlapce se podepsala na budoucnosti nepochopeného muže. Snímek nás zavádí do Rakousko-Uherska, na trůně pevně sedí František Josef a jeho milovaná Sissi. Následník trůnu, korunní princ Rudolf studuje a připravuje se na svojí budoucí funkci "Císaře". Ale nejedná se o prudérního panovníka, který by byl po svém otci.. jeho vlastnosti se spíše podobají jeho moudré matce. Svět okolo něho nechápe jeho názory, sny a snad ani touhy. Ženy, otec ani manželka mu nemohou dopřát jednu jedinou věc, o které sní a to aby ho někdo pochopil a podporoval jeho myšlenky - plány na modernizaci a spolupráci. Politická situace se vyhrocuje, Rudolf tuší předem konflikty, které jsou dovršeny první světovou válkou. Ze světa utíká před světem, který nemohl ovlivnit a raději odešel, ale neopustil ho sám! (Veronika16)
(více)Recenze (14)
Hrozně rád bych filmů z naší historie z c..a k. období viděl víc. Bohužel podunajská monarchie se rozpadla a nikdo jiný asi její příběhy točit nebude. Aspoň by naše obyvatelstvo taky pochopilo, že Rakousko jsme vlastně byli jako "my", a že to nebylo jen národní obrození a divadlo, ale že jsme byli od roku 1526 součástí velkého celku, žili a fungovali v něm. No a že zásadní momenty 19. století jsme prožili pod taktovkou Johanna Strausse a Franty Pepy Jedničky. Film se nás vlastně bezprostředně týká, jelikož Rudolf pobývá v Praze. Jeho příběh je jeden z těch známějších (citován i ve Švejkovi). Natočen je poctivě a na televizní ptodukci i draze. Na můj vkus místy moc melodramatu. ale jinak moc dobré...80% ()
Třetí příběh korunního prince Rudolfa viděný během dvou dní. Zpracování se na rozdíl od ostatních dvou (viděných o den dříve) věrně drželo historických reálií. Snad až příliš, jen rozloučení s Erzi proběhlo malinko jinak než se zde nastínilo. Na začátku to korunnímu princi následníkovi moc slušelo (v souladu s ostatními zpracováními, tedy zvlášť s tím v Maraisově podání z roku 1948), měl takový ten pohled plaché laně, na konci se na něm zračila jeho nemoc i trpké zklamání ze života (to už tu laň pěkně uštvali). Jenže jsem občas měla pocit jako by někdo (aha, tak Brigitte Hamann) napsal historická fakta a pak požádali Rosamunde Pilcher, aby z toho vytvořila příběh pro scénář... Navíc Marie Vetserová v podání Vittorie Puccini mi připadala jako někdo, koho Rudolf vyhodil dveřmi a ona se mu vrátí oknem...Ale nebyla to zas žádná hrůza, jak by se z předchozích dvou vět mohlo zdát, obzvlášť pak první díl, a musím vzít v potaz i to, že šlo o tv film. Za film uděluji přesně polovinu z hvězdiček (2.5) a jednu za von Thunova Rudolfa, byl nejen velmi koukatelnej, ale podle mě i dobře zahranej. Asterix jako Taaffe byl taky dobrý počin... A Nero z Quo vadis 1985 jako stařičký mocnář (do něhož mu v té době ještě pár let chybělo) jakbysmet. ()
Herec který hrál Rudolfa nevypadal ani trochu jako Rudolf a pekařka Sára z Prahy spíše měla hrát Mizzi se svou tváří. Nechápu proč nevybrali více podobné herce realitě. Zároveň mi některé dialogy mezi císařovnou a Rudolfem připadají jako by si byli blízcí i když z jeji strany to tak nebylo. Zároveň konec Rudolfa nebyl jako ve filmu - oba byli zavření uvnitř a kočár se měl jen připravit, Mary nešla ven a pak zpátky. Zároveň byla nahá když ji nalezli mrtvou. A nepamatuji si že by hraběnka Larischova jela po Rudolfovi... ()
Krásna Vittoria Puccini alebo Elisa z Rivombrosy sekunduje korunnému princovi, ale podľa mňa je práve ona hereckou líderkou tohto filmu, hoci hrá len v jednej časti. Smutného skutočného príbehu o nemožnosti sa vymaniť z požiadaviek doby. Princ Rudolf ale skončil v podstate ako Hitler, zabil svoju frajerku a potom aj seba... Nepochopím, on 30 ročný s názormi, ktoré mohli meniť svet a ktoré mohli zabrániť aj svetovej vojne. A ona, no veľa sa povedať nedá, ale nemala ani 18 a už nadváhu, takže od Vittorie Puccini je na míle vzdialená. ()
Národnostní princip se opírá o nejprimitivnější zvířecí zásady, je to vítězství tělesné sympatie a instinktu nad duchovními a kulturními výhodami, které lidem přináší idea rovnosti všech národů, kosmopolitismus.Projevy národnostního a rasového nepřátelství považuji za velký úpadek a je dost typické, že všechny pokroku nepřátelské síly v Evropě se hlásí k těmto zásadám a zneužívají je pro své cíle. Slova korunního prince Rudolfa Habsburského PS: V Německu viděl nepřítele nejen Rakouska - Uherska, ale i Evropy. Rudolf se ocitl mezi mlýnskými kameny: na jedné straně nenávist antisemitů a nacionalistů, na druhé straně obdiv liberálů, buržoazní inteligence, Židů. Hezký film ()
Galerie (109)
Photo © Beta Film
Zajímavosti (1)
- Odborný dohled nad scénářem i při natáčení filmu byl svěřen uznávané rakouské historičce a spisovatelce Brigittě Hamannové, která v roce 1978 disertovala prací právě o korunním princi Rudolfovi. (Agatha)
Reklama