Režie:
Joss WhedonScénář:
Joss WhedonKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Alan SilvestriHrají:
Robert Downey Jr., Jeremy Renner, Scarlett Johansson, Chris Evans, Samuel L. Jackson, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Clark Gregg, Lou Ferrigno (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Marvel Studios uvádí super hrdinský tým všech dob Avengers, ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové – Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye a Black Widow. Když se objeví nečekaný nepřítel, který ohrožuje světovou bezpečnost, Nick Fury, ředitel mezinárodní mírové agentury, známé také jako S.H.I.E.L.D., zjistí, že potřebuje tým, aby odvrátil světovou katastrofu. Začíná provádět nábor po celém světě. (Falcon)
(více)Videa (53)
Recenze (2 915)
Nenáročné popcornové omalovánky s jasnými konturami, které se začnou vybarvovat až s nástupem pastelově zelené. Avengers jsou kvalitně odvedené řemeslo, které ovšem zle dojíždí především na rutinní akci (první "škorpící" polovina je výrazně lepší té druhé) a nulovou „citovou angažovanost“ diváka i postav. Celé to na svých bedrech odtáhne trio Stark - Thor - Banner a zbylé postavy jsou buďto nutné zlo (kpt. USA) či pouze do počtu. Navíc znatelně chybí pořádný záporák; Loki sice výtečný, ale je to takový zábavný poskok a nikoli arcilotr. Co se marvelovských týmovek týká, tak zfilmované verze X-menů (zatím?) hrají přeci jen vyšší ligu. ()
// Distribútor: Buena Vista // Počet premietajúcich kín v USA: 4,349 // Otvárací Víkend USA: $207,438,708 // Dámy a Páni, ak hľadáte jeden z najlepších sci-fi-akčno dobrodružných snímkov s nenormálne naloženými audo-vizuálnymi efektami a totálne vtipnými hláškami, tak hľadáte určite The AVENGERS. Videné v kine.... 100% ()
Šel jsem na projekci od půl desáté, po fyzicky velmi vyčerpávajícím dnu, a tak jsem se zařekl, že pokud mě ten film dokáže zabavit tak, že u něj neusnu, má pět hvězd jistých... takže tady jsou. Ale vážně: Avengers jsou dokonalý blockbuster s ohromným smyslem pro humor, nevídanou chemií mezi postavami a krásnou akcí. Když člověk nečeká batmanovskou depku, watchmenovskej přesah (či cokoli podobně "navíc") a chce se jen kvalitně filmově pobavit, není co řešit, v mezích oddechových letních blockbusterů to prostě skoro nemá konkurenci. A to říkám jako člověk, kterého předchozí marvelovky příliš nebavily. A do Whedonova seriálového fanklubu se taky neřadím. Na konec jen malá výtka: Black Widow a Hawkeye působí mezi těmi ostatními superhrdiny jako pěst na oko a děsní chcípáci. A teta Robin je v řídícím centru SHIELDu divná. Hulk/Banner rulez. ()
║Rozpočet $220miliónov║Tržby USA $623,357,910║Tržby Celosvetovo $1,519,479,547▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $120,069,890 //počet predaných kusov 5,294,175║ Tržby za predaj DVD v USA $117,141,875 //počet predaných kusov 5,307,153║ Na to že ide o tímovku môžem byť maximálne spokojný, doslova každá postava tu má svoj priestor a využíva ho, prekvapením je asi Čierna vdova(Scarlett Johansson), ktorá ma najviac upútala, dobrý záblesk tu má aj Hulk v podaní Marka Ruffalo, kde som čakal asi najväčšiu slabinu a nakoniec sa z neho vykľuje konečne ten pravý burácajúci Hulk. Príbeh sa z pomernej časti venuje aj výstavbe charakterov a ich postupného vykryštalizovania k tímovému zoskupeniu, kde príde aj na očakávaní pátos(hlavne Captain America ale z časti mu to sedí), nevyhne sa to aj menšiemu škrýpaniu ale v celku dané namiešanie a vedenie tohto objemného zoskupenia postáv režisérovi vychádza, neotravuje a dokáže upútať aj pri dlhších dialógoch, dokonca veľa krát navodil aj dosť hustú atmosféru, napätie. Pokiaľ ide o vizuál a niektoré skutočne hrdinsky nasiate scény je to fakt vyhrajkaná práca, bombastická akcia zadupe aj tvorbu Michaela Baya, toľko výbochov v nestálom slede sa len tak nevidí, nechýba tomu vtip a ľahkosť, úžasná doprovodná hudba, popcoňák ako sa patrí, splnení sen fanúšika komiksov. V rámci 3D efektu špičková práca. /videl v kine 3D verziu: 100%/ ()
Tohle je válka! Superhrdinové tady sice jsou sebestřední pošuci (jako Watchmen), ale když je svět potřebuje, vědí, co dělat a dlouho nad tím neváhají (jako Superman). Nordický bijec s kladivem a sklony k teatralitě, vědátor, který se čas od času vytočí až do zelena, oživená akční figurka – dokonalý produkt amerického válečné propagandy, jinak taky hrdinové marvelovského univerza. Všichni byli v souladu s cílovým publikem vsazeni do nerdovského světa Tonyho Starka (tzn. protagonisty dvou komerčně nejúspěšnějších titulů série). Nadsazená optika popkulturně poučeného diváka, kterou je na Thora nebo Kapitána pohlíženo, film chrání před přílišnou vážností, aniž by na druhou stranu vznikal dojem, že vlastně o nic nejde. Emocionální vtažení do děje představuje hlavní cíl Whedona, který potřebuje přesvědčit diváky, i Furyho, které musí dovést k pevnějšímu semknutí hrdiny. Jde přitom skutečně o čistě pragmatický cíl, pracovní úkol, chcete-li, takže se nekoná zbytečné sentimentální plkání a plakání. Teprve zneužitím smrti jedné z důležitějších postav končí sebe-destruktivní přeměřování eg a děj se může přesunout k vícekrát zmíněné válce „my“ versus „oni“ (Avengers jsou v důsledku jenom dalšími zbraněmi hromadného ničení, až na ty emoce…). Neznamená to, že by předcházejících sto (nebo kolik) minut nemělo mimo akční scény a Starkovy hlášky co nabídnout. Je radost sledovat, s jakou důsledností, a bez otravného opakování pro natvrdlé, tvůrci využívají každičkou poskytnutou informaci, díky čemu se nemusíme sami sebe ptát, jak ta a ta postava ví tohle a tamto. První třetinu vyplňuje postupné, chytře provázané představování jednotlivých superhrdinů (přesněji jejich uvádění na scénu, neboť většina z nich byla představena v samostatném filmu). Následuje konfrontační druhá třetina, kde je Whedon očividně na jemu blízkém bojišti – stejně jako ve Firefly zde diriguje partu individualistů na palubě jednoho dopravního prostředku. Pouze konflikty, které mezi nimi vznikají jsou díky jejich schopnostem i díky rozpočtu filmu výrazně těžkotonážnější. Nutnost potlačení individuálních úchylek ve prospěch týmu tvoří jádro vyprávění, jak názorně ukazuje poslední záběr s emblematickým Áčkem. Dát dohromady peníze (Stark), vědu (Banner), idealismus (Rogers) a mravní étos (Thor), dostat všechny hrdiny s odlišným stylem vystupování i mírně odlišným stylem režie „jejich“ scén (staromódně patriotický Kapitán, hororově neodhadnutelný Hulk, divadelně veletragický Thor, konverzačně komediální Iron Man) na stejnou loď (ve významu doslovném i přeneseném). Sladění různých stylů nutností semknutého boje, to je hlavní cíl Avengers. Přibližně dvě třetiny filmu jsem si říkal, že je to zábava velmi dobrá, nikoli mimořádná. Teprve finální akční bakchanálie a speciálně dvě nepopsatelné a na takhle masivní mainstream odvážně sebeironické scény s rozzuřeným Hulkem mne přiměly nehodnotit jenom spokojeně, ale rovnou nadšeně. Jsou to přízemní důvody, vím – ty důmyslnější si nechávám pro snímky, které nenabízejí atrakce typu jednookého Samuela L. Jacksona s bazukou. Pro příště bych akorát prosil méně techno-fetišismu a více Scarlett Johansson, hrající zřejmě historicky první superhrdinku, již lze brát vážně, neboť křehkost a emoční labilitu pouze předstírá z „pracovních" důvodů a svého partnera musí sama zkrotit, aby ho získala zpět. 90% Apendix: České titulky jsou podobně odfláknuté jako dabing (překlepy, nedokončená slova, "Halk" namísto "Hulka"...). Zajímavé komentáře: Marigold, StarsFan,genetique, mcb () (méně) (více)
Galerie (383)
Zajímavosti (308)
- Ve Velké Británii musel být film uveden pod názvem Avengers Assemble, a to z právních důvodů. Studio Warner Bros. totiž nesouhlasilo s použitím názvu The Avengers, neboť již dříve natočilio film The Avengers (1998), který vycházel ze stejnojmenného kultovního seriálu (The Avengers, od r. 1961). V Irsku byl film uveden také jako Avengers Assemble, a to v zájmu snížení nákladů na marketing a distribuci. (Kubaaa97)
- Na začátku „klekací“ scény ve Stuttgartu je v pozadí mezi ostatními auty vidět autobus MHD amerického typu a výroby, jenž nikdy nebyl používán ve Spolkové republice Německo. (machonza)
- Projekty NASA, které lze vidět na začátku filmu jsou skutečné. Mise JDEM (Joint Dark Energy Mission) byla společným projektem NASA a Ministerstva energetiky Spojených států pro výzkum temné energie. ADEPT (Advanced Dark Energy Physics Telescope), CIP/CEP (Cosmic Inflation Probe/Cosmic Expansion Probe), DESTINY (Dark Energy Space Telescope) a SNAP-L (SuperNova Acceleration Probe-Lensing) jsou projekty sond, které by za pomoci supernov typu Ia měly zkoumat expanzi vesmíru. (Kubaaa97)
Reklama