Reklama

Reklama

Avengers

  • USA The Avengers (více)
Trailer 1

Marvel Studios uvádí super hrdinský tým všech dob Avengers, ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové – Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye a Black Widow. Když se objeví nečekaný nepřítel, který ohrožuje světovou bezpečnost, Nick Fury, ředitel mezinárodní mírové agentury, známé také jako S.H.I.E.L.D., zjistí, že potřebuje tým, aby odvrátil světovou katastrofu. Začíná provádět nábor po celém světě. (Falcon)

(více)

Videa (53)

Trailer 1

Recenze (2 914)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Stmeliť úspešne nesúrodý tím superhrdinov, to nie je len tak. Predošlé marvelovské originy pritom nie sú zďaleka takou výhodou ako sa môže zdať. Avengers sa naštastie vydarili a ponúkajú presne to čo sľubovali od samého začiatku - nahláškovanú explozívnu zábavu s dokonale vyváženou zostavou, v ktorej má každý svoje pevné miesto a nik nie je do počtu. Risk pri obsadzovaní režisérskeho postu je nakoniec najväčším marvelovským triumfom a hlavnou ingredienciou úspechu, Joss Whedon, nepoznamenaný veľkými projektami svoj vlastný scenár ukočíroval až s nebývalým prehľadom skúseného harcovníka. Netuším, či to vôbec mohlo dopadnúť lepšie, ale takto nejak má ožívať najklasickejší superhrdinský komiks na veľkom plátne. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Nepamatuju, kdy naposled jsem v tak krátkém období změnil tolikrát názor na jeden film. Příčí se mi hodnotit filmy výhradně podle formalistických kritérií nebo toho, jestli jsou dobrou zábavou, přestože zábava kolikrát může být tím, o co se film primárně snaží. Jenže snad každý film je politický (v širším smyslu toho slova) a film s Kapitánem Amerikou tuplem. Ale Avengers jako kdyby se snažili jakékoli důsledné symptomatické/ideologické čtení filmu znemožnit a zároveň předstírat "hloubku", nebo alespoň minimálně sebeuvědomělou práci s jednotlivými motivy/žánrovými klišé. Ano, McGuffin se doslova nachází v kufříku, o staromódnosti kostýmu Kapitána se otevřeně mluví ve spojitosti s potřebou tradičních hodnot a Lokiho kopí je přímo přirovnáváno k falickému symbolu. To je ovšem všechno - film jako kdyby naznačoval uvědomělost a snad i snahu o nějakou dekonstrukci, ale nic z toho nedotahuje do konce, o ničem z toho se nedá mluvit jako o důsledně rozpracovaném tématu. Všechny pokusy film interpretovat ve vztahu k politice USA, válečným postojům obecně, nebo problematice genderu, totiž vždycky narazí na roztříštěnost a nejednotnost filmu, kdy řada potenciálně zajímavých věcí je podřizována okamžitému efektu v podobě jednoho z třeskutých vtípků a jakýkoli systematičtější výklad ve finále končí u "HULK SMASH!". Pokud tedy Avengers mají nějaké ústřední téma, pokud skutečně něco vyjadřují, pak glorifikaci konceptu "fanboyství". Protože o čem jiném je celý třetí akt, včetně závěrečné bitvy, než právě o znovuustavení fanouškovství jako funkčního společenského fenoménu? Agent Coulson je od začátku jednoznačně "audience insert character", neboli postavou, do níž sama sebe projektují cíloví diváci. On je tím, který je spojujícím prvkem pro všechny a sbírá kartičky superhrdinů. Po jeho sebeobětování je pak Nickem Furym právě tato jeho fanboyovská úloha manipulativně vytěžena ke sjednocení Avengers. Pro film tedy ve skutečnosti není důležitá občanská svoboda, nebo snad obrana nějakých vyšších hodnot, ale právě pomsta jednoho oddaného fanouška, který metaforicky stojí nad vším ostatním. Proto je tento film silně problematický, protože sám ve svém textu nekriticky oslavuje roli svého oddaného publika, a co víc - dělá z něj potenciální mesiáše, bez kterých by tyhle komerční frančízy nemohly existovat. Film je tak sice oslavou "svobody", ale svobody pouze ve spojení s možností zvolit si svého oblíbeného supehrdinu (jak ukazuje mediální montáž v závěru), svůj idol. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

3D verze ,,JSOU NEBEZPEČNÍ?“ ... ,,TO ROZHODNĚ JSOU! A CELÝ SVĚT TO TEĎ VÍ. VĚDÍ TO TEĎ VŠECHNY SVĚTY.“ ... ,,V TOM JE TEDY JEJICH SMYSL? BÝT HROZBOU?“ ... ,,NADĚJÍ....“ /// Parádní popcornová jízda, který chybí jen propracovanější 3D efekt (jestli vám je 3D u prdele, asi nebudete řešit rozmazanost v rychlých sekvencích, a že je zajímavý až v závěrečným megafinále). Stejně tak dabing votravoval jen občas - když zrovna nebylo na co čumět – a já ho měl čas řešit. Samuel L. Jackson neomládnul (jen nějak víc zčernal) a nástup Tonyho Starka (za doprovodu AC/DC) nadchne nejen příznivce australskejch elektrikářů. Loki je snesitelnej (místy i sympatickej) padouch, ale nejvíc obdivuju, jak si filmaři poradili s rozdělením a podělením akce a času gerojů (nepřekvapí, že si Stark urval pro sebe body navíc...). AVANGERS jsou (podle mě!) lepší (mnohem!) jednotlivejch ,,hrdinskejch“ filmů. Všeho je víc. Prostě všeho! Takhle nějak bych si představoval superhrdiny v New Yorku. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem infantilní jedinec, kterej má rád infantilní zábavu. 2.) Myslel jsem, že New York dokáže zničit jen Al-Káida. 3.) Miluju tě Tony Starku! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ***** NAPĚTÍ * ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, proč v Avengers nefungují akční scény a jaké to má příčiny. ____ Problém akce v Avengers spočívá podle mě v tom, jak moc je komiksová a jak málo je filmová. Ne každý si to asi uvědomuje, ale mezi akcí v komiksech a akcí ve filmech je obrovský rozdíl, protože obě ty média jsou zcela rozdílná. Zatímco komiks stojí na izolovaných okénkách, film stojí na rozpohybovaných okénkách. Akce v komiksech je tudíž založená na tom, že se v zastaveném okénku zachytí ten nejvýjimečnější moment, kdežto filmy staví na rozpohybovanosti a kontinuitě. Ačkoliv jsou tedy Avengers filmem, akci pojímají komiksově, a to jaksi ne vždy funguje – názorným příkladem toho je souboj Iron Mana s Thorem v lese, kde Thor nejprve třískne s Iron Manem, velká pauza, načež Iron Man práskne s Thorem, další pauza, Thor zase zasáhne Iron Mana atd. Problém je, že taková akce nevyužívá plně potenciál filmového média, které staví na kontinuitě a nikoliv na izolovaných momentech jak z komiksových políček. Nakonec už od samotného počátku kinematografie byla pro filmaře tou největší metou schopnost udržovat kontinuitu, přičemž cokoliv jako porušování plynulosti střihu (godardovské jump-cuty záměrně vypouštějící prostředek záběru) nebo návaznosti záběru (hraní si s pravidlem osy) odsouvalo filmy do oblasti experimentu. Není proto vůbec náhodou, že všechny tři pilíře filmové akce – honička, boj či přestřelka –, které filmaři po celá desetiletí pilovali, jsou z hlediska kontinuity zcela ideální. Jenže jak chcete natočit honičku, boj či přestřelku s komiksovými hrdiny? To nejde. Nefungovalo by to. Těžko může Iron Man s Thorem vézt pětiminutový souboj à la kung-fu, nebo se honit v autech jako normální dvě lidské bytosti (možná to je jeden z nejpodstatnějších důvodů, proč Nolan zrealističtil Batmana, aby mu fungovala akce). Stejně tak se můžeme zeptat, kolik existuje v komiksech kvalitně zpracovaných automobilových honiček či kung-fu bitek? Moc ne, ba téměř žádná. Samozřejmě i Avengers pojímají akci místy velmi filmově, třeba zápolení Iron Mana se soupeři během letu nějakou klasickou honičku dost připomíná, závěr je každopádně ten, že komiksové filmy vypustily džina z lahve, jehož je těžké zahnat zpátky, a bude tudíž nutné vymyslet zcela nový jazyk akčních scén, který by si nějak dokázal poradit s rozdílem mezi tím, jak je akce pojímána v komiksech (jednotlivá okénka vybízející k zachycení výjimečných okamžiků) a jak ve filmech (kontinuální, hladce rozpohybované záběry s minimem průtahů). ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Whedon to dokázal. Propojil všechny Marvelovky posledních let, dokázal dát postavám lidský rozměr, díky němuž mnohem lépe vynikají jejich schopnosti a vše zakončil absolutním akčním infernem, které ustojí srovnání s těmi největšími z největších. Na emoce se mohlo trochu přitlačit a především v první polovině trochu zlobí střih kontaktní akce, jinak ale naprosto precizní. Za zmínku pak stojí především způsob, jakým neuvěřitelně jemným způsobem Whedon pracuje s humorem a to i v jinak docela dost vážných scénách. ()

Galerie (383)

Zajímavosti (308)

  • Výzkumné oddělení špionážní a protiteroristické agentury S.H.I.E.L.D se natáčelo ve středisku NASA Plum Brook Station, kde se nachází zařízení pro simulaci vesmírného prostředí, používané pro testy raketových motorů a vesmírných stanic. (NifKor)
  • V súboji na lietajúcej lodi, steká agentke Marie Hill (Cobie Smulders) krv pod úroveň pier. Na nasledujúcom zábere je pramienok krvi kratší. (Patrik256)
  • Na palubě Helicarrieru si můžeme všimnout lehkého bojového letounu Dassault/Dornier Alpha Jet A, který byl původně určený pro německou Luftwaffe, dále bitevního letounu Boeing AV-8B Harrier II a víceúčelového bojového letounu Lockheed Martin F-35 Lightning II. (Kubaaa97)

Související novinky

Marvel je v problémech

Marvel je v problémech

02.11.2023

Marvel Studios pod hlavičkou Disney ještě před pár lety byly doslova Midasovou rukou a čeho se dotkly, to přineslo obří divácký úspěch a vyšší stovky milionů dolarů na tržbách z kin. To ovšem už… (více)

Taylor Swift míří do kin

Taylor Swift míří do kin

01.09.2023

…a bude to velký! Pakliže jste zatím nestihli letošní obří turné zpěvačky a globální superstar Taylor Swift, máme pro vás skvělou zprávu. Kromě faktu, že se Eras Tour stále nachází teprve v půlce a… (více)

Marvel řeší interní problémy

Marvel řeší interní problémy

21.03.2023

Nečekaný krok učinilo vedení studia Marvel, když de facto vyrazilo dlouholetou šéfku VFX oddělení Victorii Alonso. Ta ve studiu pracovala už od prvního Iron Mana a její zodpovědností v zásadě bylo… (více)

Reklama

Reklama