Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

JFL 

všechny recenze uživatele

Tezovitost, satira i jízlivost vždy představovaly charakteristické znaky Romerových zombie filmů, jenž tentokrát se režisér, zřejmě opojený zaslouženými extetickými reakcemi na adresu jeho předchozího snímku, zatoulal ve vlastním nesoudně překombinovaném díle. Dva roky poté, co se "Deníkem mrtvých" ukázal jako svěží inovátor nejen na poli zombie žánru, ale i moderních trendů filmového hororu, přišel s přeplácaným snímkem, který sice při rozložení na dílčí prvky stvrzuje šíři, ambicióznost i mnohovrstevnatost režsérovy vize, ale v celku působí jako nesoudržný eintopf. V předchozích pěti zombie snímcích Romero dokázal dramaturgicky skloubit kritiku společnosti, kauzálně promyšlenou vizi světa během zombie apokalypsy, žánrové atrakce i profilaci postav. Paradoxně pro tvůrce, který myšlenkově i řemeslně čněl nad patlaly a žánrovými rutinéry, kteří se krčili v jeho stínu, tentokrát se nelze ubránit stejným dojmům, jaké se dostavují při sledování filmových pokusů různých neumětelů. Namísto komplexního a logicky vystavěného světa diváci tentokráte dostávají zcela vytrženou galerku postav, které jsou zbavené jakékoli vlastní vůle a podléhají pouze logice schémat. Během sekvencí, které mají několik paralelních konfliktů či plánů se projevuje, že režisér neví, co se souběžně děje mimo záběr - lze si představit jak uprostřed dialogů i přestřelek jedněch postav jiné figury prostě apaticky postávají mimo záběr a čekají, až na ně dojde řada. Dokonce sekvence gore zombie ataků poprvé u Romera vyznívají jako dějově zcela nemotivované atrakce. Hlavní problém ale spočívá v Romerově pokusu o skloubení těžkotonážní tezovité kritiky patriarchátu s nadsázkou, která ale není satirická, nýbrž přímo parodická a slapsticková. Jasně, že vše lze ospravedlnit jako součást konceptu nastavit zrcadlo absurdnosti žánrovými filmy a jejich konvencemi glorifikovaného patriarchátu, ale nejen v porovnání s hermeticky sevřeným "Deníkem mrtvých" ale i dramaturgicky vyváženou "Zemí mrtvých" působí "Survival of the Dead" jako dramaturgicky nedotažené a rozpadlé dílo. Tedy ještě je tu eventualita, že celý film je vlastně jízlivým žertem na adresu diváků a jejich očekávání, nicméně nejen že Romero nemá statut umělce, jenž se stal obětí diváckých škatulek jako např. Takeši Kitano, aby se nad takovými věcmi vůbec zamýšlel, ale ani ve filmu nic takovému přístupu nenasvědčuje. ()

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Rozporuplné pocity. Ak by som to mal brať ako seriózny zombie film, či nebodaj horor tak to je ďalší Romerov Fail of the Dead. No, je evidentné, že George už nevie držať krok s modernými zombie horormi(a to bolo vidieť už v jeho predošlých dvoch fiomoch) a tak posúva tento subžáner ďalej iným spôsobom po svojom. Jeho tradičný trademark o inteligentných zombie naznačuje, že ak v ďalšom filme budú zombie šoférovať auto tak sa nebudem čudovať. Toto sa ani nedá brať vážne a ak mám pravdu povedať bavil som sa. Romero je proste stará škola a síce vtípky boli miestami až moc prepísknuté, práve toto robí zo Survival of the Dead pozerateľný film. Neveril som, že pôjdem na takéto vysoké hodnotenie, ale ako som už spomínal, starý George ma teraz dokázal pobaviť a i keď to nemôžem porovnávať i jeho staršími kúskami či inými serióznymi horormi... film má niečo do seba. No a tradičný poctivý gore fest v závere potešil. PS: Film sa mal volať Island of the Dead, tak ako sa zvažovalo. ()

Reklama

Campbell 

všechny recenze uživatele

Po Land of the dead si Romero střihlnul menší komornější zombie horurek. A není to naškodu. Film je sice značně pomalej ale dokáže udržet napětí, a poměrně slušnou atmosféru teda kromě scén kde se do scény připletou efekty, ty jsou slabší, ale i tak se na ně dá koukat. Moc se mi líbilo že Romero dokázal dát i pár docela fakt vydařených fórů, a přitom neztratit nic na vážnosti. Oběvily se herci kteří jsem už viděl a hrály dobře. Kromě toho mladýho kluka ten mi byl trochu nesympatickej. Ale Romero je prostě king. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

George A. Romero se snímkem „Survival of the Dead“ rozloučil se žánrem a je vidět, že je to rozloučení spíše průměrné, pro některé možná dokonce podprůměrné. I tak se mu ale musí nechat, že se mu do celkem obyčejného dějového rámce podařilo dostat některé myšlenky, které odkazují na jeho sociálně kritické schopnosti, které předvedl ve své první zombie trilogii. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Spin off k Diary of the Dead. ;-) Windom Earle z Twin Peaks vs nějaký plešoun, který hrál v 1.filmu jakéhosi Bonemachinea či co, z toho tv 4dílného Robocopa z r.2000 (kterého tu nikdo krom mě, nemá rád). Sice o třídu slabší jak předchozí Deník, ale Romero opět vytahuje trumf v podobě, existenční otázky... co vlastně s nemrtvými? Zlikvidovat? Využít na pomocné práce? A co takhle je naučiti na něco jiného, než lidi??? TO je něco, co by mě v životě nenapadlo a je to jen další důkaz, že pan Romero, nebyl žádný blbec a o svých námětech vždy, přemýšlel. Až na ten Day of the Dead, kde zřejmě nepřemýšlel vůbec. Což se o dnešních tzv. hororových (a nejen jich) tvůrcích, zrovna většinou říci...nedá. P.s. ale stejně by mě šíleně zajímal film, kde by nemrtví byly totálně všude a živých by bylo např. jen 100. Já vím, Land of the Dead je k tomu blízko, ale tam je ještě lidí, jak sraček. Ne fakt. na celé planetě, už jen 100.;-) George A. Romero...1940 - 2017. R.I.P. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)

Reklama

Reklama