Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Adam SwicaHudba:
Robert CarliHrají:
Alan Van Sprang, Devon Bostick, Kenneth Welsh, Julian Richings, Athena Karkanis, Kathleen Munroe, Shawn Roberts, Steven Barton, Wayne Robson, Joris Jarsky (více)Obsahy(1)
Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)
Videa (1)
Recenze (193)
Chvilkama horor, chvilkama komedie, chvilkama parodie na sebe sama a ke konci béčkovej western, dost nepovedenej. Po celou dobu nejslabší zombie romerovka s několika světlějšími momenty, kdy mi srdce zaplesalo v nostalgickém opojení, a s několika vyloženě trapnými momenty (a většiny se účastnili zombíci), kdy mě poléval pot trapnosti. Romerovi holt víc slušelo předchozí století, pak se milénium přehouplo, přišel sračkoidní Drtič a zjevně rozdrtil Romerovi jeho zombiácké kule na hmotu né nepodobnou mozkové kašičce. Ale furt lepší, než mrtvolně ufilozofovaný Exit Humanity. 40% ()
Průměrná zombie rubačka, nad kterou se rozum pozastaví. Logika jde stranou, protože pokud někdo sejme zombies do hlavy ze 20-ti metrů a pak se následně netrefí ze dvou, to už je fakt zvláštní. Survival of the Dead je bez nápadu, bez něčeho inovativního, místy je to pěkná nuda a komediální prvky moc nefungovaly. Ale úplná bída to nebyla... 45% ()
Romerovi zombie radovánky měly vždycky nějakou přidanou hodnotu, buď byly ve své době prudce originální a šokující (Noc oživlých mrtvol), nebo měly nějakej ten hlubší význam (Úsvit mrtvých, Den mrtvých), anebo aspoň uměly pořádně pobavit (Země mrtvých). V Survival of the Dead mi přišlo, jako kdyby si sám velký mistr dělal ze sebe a ze svého odkazu tak trochu prču, páč toto je v první řadě jedna velká nadsázka a až potom horor. Velkým plusem je určitě takovej trefnej retro feeling (hlavně masky zombáňů) a taky, jak už bývá v Romerových filmech zvykem, chutné gore. S přimhouřenýma očima hodnotím i tenhle kousek celkem kladně. ()
Vlastně ani nevím, jestli jsem víc příjemně překvapený nebo rozčarovaný, zda se mi to víc líbilo nebo ne. :) Romero na jednu stranu hned v prvních minutách zažehne oheň bleskové (sebe)ironické podívané, která cituje z westernových klasik, dává do kupy bandu zábavných amorálních postav s nízkým pudem sebezáchovy a násilí bere spolu se vším ostatním výhradně na lehkou váhu. Tenhle nadopovaný dostihový kůň však ztrácí dech ve chvíli, kdy má Romero v plánu zvážnět a postupně se dopracovat k obvyklé výpovědní hodnotě skrze satirický hledáček, přičemž se nedokáže zbavit nevhodných postupů, které mu doteď tak dobře sloužily v případě svérázného pastiše. Dost možná si všechny ty legrácky, záměrný amatérský přístup (viz. nahodilost scénáře, v němž vše nemusí zákonitě něco znamenat či se k něčemu vázat), zkratkovitost, podivnou profilaci postav a spoustu dalších nedořešeností či spíše řečeno podvratností ponechal záměrně a chtěl tak demonstrovat, že i s minimem prostředků a horkou jehlou šitým scénářem se dá natočit chytrý a hravý kousek z řad pokleslého žánru, máte-li talent a buřičského ducha. Tím však trpí to, čeho si (a nejen já) cením na Romerových zombie bijácích nejvíc, tj. poctivá hororová atmosféra (film má k ní a hororovému žánru opravdu daleko) a detailní rozbor apokalypsou poznamenaných lidských charakterů a především sociálních rozporů, s kterými se zde pojí hned několik závažných témat, hodných řádného prozkoumání (vnímání „deadheads“ na různých etických úrovních je zde podrobeno většímu důrazu a je více spjato s obecnou etikou člověka, než kdy předtím). Závěrečná mrazivě varovná tečka v Romerově dosti nejistém podání má tak snad vůbec poprvé pramalou váhu. Oproti výbornému Deníku mrtvých, který dokázal s mistrovskou přesností střídavě vyvolávat salvy smíchu, věnovat se formálním, žánrovým i narativním hrátkám, budit panickou hrůzu a důstojně se strefovat do médií, armády a mnohých dalších, mírný krok zpět v konceptuální uvědomělosti, žánrové nadřazenosti a pomyslném romerovském tažení vpřed. ()
V príjemnom klasickom zombie štýle si Romero vytvoril takú shakespearovskú tragédiu, ako inak na pozadí zombie nákazy. Príbeh nadviazujúci na Diary of the Dead (v ňom sa začína odznovu s nákazou), v ktorom viac do hĺbky rozoberá prvky s ktorými začal už v predchádzajúcich filmoch: adaptabilita (Day of the Dead) a narastajúca inteligencia (Land of the Dead) zombiekov. V tomto počine rieši hlavne problém tolerantnosti, úctu k mŕtvym a ľudský tvrdohlavý boj o svoju pravdu. To všetko je okorenené odpornými CGI efektami a niekoľkými skutočne vtipnými zombie killmi. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)
- Postavu Sarge "Nicotine" Crocketta si zahral Alan van Sprang už v predchádzajúcom filme Denník mŕtvych (2007). (MetalMesiah)
- Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
Reklama