Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Chvilkama horor, chvilkama komedie, chvilkama parodie na sebe sama a ke konci béčkovej western, dost nepovedenej. Po celou dobu nejslabší zombie romerovka s několika světlějšími momenty, kdy mi srdce zaplesalo v nostalgickém opojení, a s několika vyloženě trapnými momenty (a většiny se účastnili zombíci), kdy mě poléval pot trapnosti. Romerovi holt víc slušelo předchozí století, pak se milénium přehouplo, přišel sračkoidní Drtič a zjevně rozdrtil Romerovi jeho zombiácké kule na hmotu né nepodobnou mozkové kašičce. Ale furt lepší, než mrtvolně ufilozofovaný Exit Humanity. 40% ()

predators 

všechny recenze uživatele

Průměrná zombie rubačka, nad kterou se rozum pozastaví. Logika jde stranou, protože pokud někdo sejme zombies do hlavy ze 20-ti metrů a pak se následně netrefí ze dvou, to už je fakt zvláštní. Survival of the Dead je bez nápadu, bez něčeho inovativního, místy je to pěkná nuda a komediální prvky moc nefungovaly. Ale úplná bída to nebyla... 45% ()

Reklama

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Romerovi zombie radovánky měly vždycky nějakou přidanou hodnotu, buď byly ve své době prudce originální a šokující (Noc oživlých mrtvol), nebo měly nějakej ten hlubší význam (Úsvit mrtvých, Den mrtvých), anebo aspoň uměly pořádně pobavit (Země mrtvých). V Survival of the Dead mi přišlo, jako kdyby si sám velký mistr dělal ze sebe a ze svého odkazu tak trochu prču, páč toto je v první řadě jedna velká nadsázka a až potom horor. Velkým plusem je určitě takovej trefnej retro feeling (hlavně masky zombáňů) a taky, jak už bývá v Romerových filmech zvykem, chutné gore. S přimhouřenýma očima hodnotím i tenhle kousek celkem kladně. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, jestli jsem víc příjemně překvapený nebo rozčarovaný, zda se mi to víc líbilo nebo ne. :) Romero na jednu stranu hned v prvních minutách zažehne oheň bleskové (sebe)ironické podívané, která cituje z westernových klasik, dává do kupy bandu zábavných amorálních postav s nízkým pudem sebezáchovy a násilí bere spolu se vším ostatním výhradně na lehkou váhu. Tenhle nadopovaný dostihový kůň však ztrácí dech ve chvíli, kdy má Romero v plánu zvážnět a postupně se dopracovat k obvyklé výpovědní hodnotě skrze satirický hledáček, přičemž se nedokáže zbavit nevhodných postupů, které mu doteď tak dobře sloužily v případě svérázného pastiše. Dost možná si všechny ty legrácky, záměrný amatérský přístup (viz. nahodilost scénáře, v němž vše nemusí zákonitě něco znamenat či se k něčemu vázat), zkratkovitost, podivnou profilaci postav a spoustu dalších nedořešeností či spíše řečeno podvratností ponechal záměrně a chtěl tak demonstrovat, že i s minimem prostředků a horkou jehlou šitým scénářem se dá natočit chytrý a hravý kousek z řad pokleslého žánru, máte-li talent a buřičského ducha. Tím však trpí to, čeho si (a nejen já) cením na Romerových zombie bijácích nejvíc, tj. poctivá hororová atmosféra (film má k ní a hororovému žánru opravdu daleko) a detailní rozbor apokalypsou poznamenaných lidských charakterů a především sociálních rozporů, s kterými se zde pojí hned několik závažných témat, hodných řádného prozkoumání (vnímání „deadheads“ na různých etických úrovních je zde podrobeno většímu důrazu a je více spjato s obecnou etikou člověka, než kdy předtím). Závěrečná mrazivě varovná tečka v Romerově dosti nejistém podání má tak snad vůbec poprvé pramalou váhu. Oproti výbornému Deníku mrtvých, který dokázal s mistrovskou přesností střídavě vyvolávat salvy smíchu, věnovat se formálním, žánrovým i narativním hrátkám, budit panickou hrůzu a důstojně se strefovat do médií, armády a mnohých dalších, mírný krok zpět v konceptuální uvědomělosti, žánrové nadřazenosti a pomyslném romerovském tažení vpřed. ()

Dexter1 

všechny recenze uživatele

V príjemnom klasickom zombie štýle si Romero vytvoril takú shakespearovskú tragédiu, ako inak na pozadí zombie nákazy. Príbeh nadviazujúci na Diary of the Dead (v ňom sa začína odznovu s nákazou), v ktorom viac do hĺbky rozoberá prvky s ktorými začal už v predchádzajúcich filmoch: adaptabilita (Day of the Dead) a narastajúca inteligencia (Land of the Dead) zombiekov. V tomto počine rieši hlavne problém tolerantnosti, úctu k mŕtvym a ľudský tvrdohlavý boj o svoju pravdu. To všetko je okorenené odpornými CGI efektami a niekoľkými skutočne vtipnými zombie killmi. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)
  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)

Reklama

Reklama