Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Romero svůj opus magnum nakonec dotáhl až do konce, jen je ta jeho tečka za mrtvolným světem trochu jiná než skalní fanoušci asi očekávali. Zombie apokalypsa je totiž naprostá kravina a byť se dá na jejím základě pronést spoustu tezí, jak by takový konec světa mohl obecně vypadat, pořád zůstává především onou naprostou kravinou. A vzhledem k tomu, že ve své volné sérii už Romero valnou většinu možností zpracoval, zbývala ta jediná, tedy konečně prohlásit, vždyť je to kokotina, přátelé. Přesně v tomhle duchu se pak nese tahle na první pohled podivnost, v níž je vlastně možné vše, celé je to hloupé, nanicovaté, postrádá jakoukoliv sociální kritiku, dříve tak obvyklou, psychologickým pohnutkám postav nelze věřit, geniální v tomhle byla přímo doslovná vsuvka s lesbickou vojandou, a další a další až okaté nešvary (zombie na koni!). Vše pak eskaluje v parádní parodii na dřívější hutné autorovy konce. Vlastně dokonalý zombieabsurdistán, u nějž jsem možná i jeho genialitu blbosti pochopil, ale spíš se jen usmíval. Tři ukousnuté prsty se potápí... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkal, že zatím poslední přídavek do zombie série je sice stále velice dobrý žánrový film, ale v porovnání se svými předchůdci z nového milénia vychází jako nejslabší, a že Romero nějak "zklasičtěl", protože na místo formální progresivnosti a satirické nesmlouvavosti jsme se dočkali fordovsky poctivé, ale archaické podívané. Jenže poté přijde konec, ve kterém se vše složí do jednoho komplexního celku a výpovědi o tom, že se historie - hlavně násilná minulost - kvůli patriarchálnímu přežitku opakuje a že zombie jsou schopny se učit novým věcem, ale někteří lidé a jejich uvažování se nezmění. To vše na půdorysu klasického amerického žánru - westernu, vůči kterému se přistupuje značně podvratně, protože se film nebere vůbec vážně (velice nápadité a zábavné způsoby zabití), upozorňuje se na filmovost (přepísklé digitální triky) a odstup vytváří i komentář zeleného mozku, který má paradoxně liberální vyznění. I přes silný odsudek nepoučitelné společnosti a gore-festu jde ale o velice humánní dílo, jímž se Romero přiblížil k jiné horrorové ikoně - Davidu Cronenbergovi, s nímž sdílí kritický pohled na žánr, který odráží společensko-politickou atmosféru.__________________________________________ P.S. Docela by mě zajímalo, proč má někdo potřebu srovnávat dvě odlišná pojetí a přístupy k danému žánru, proč někdo nemůže přijmout (záměrnou?) okázalost efektů jako regulérní vyjadřovací prostředek, který neodmyslitelně patří k režisérově rukopisu? Jinak "neohrabaný" střih je v některých momentech evidentním výbojem proti normám a kamera rozhodně není televizní, když se tak promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti a několika plány najednou, mimoobrazovým polem. ()

Reklama

Kangax 

všechny recenze uživatele

Takže... Veľké sklamanie. Romero odo mňa zatiaľ utŕžil pri svojich "zombies" vždy nadpriemerné hodnotenia, dokonca aj jeho predposledný, dosť zaznávaný Diary of Dead sa mi fakt veľmi páčil.. ale toto... toto teda nie... Všetko nesympatický hrdinovia, nevkusný slepenec žánrov, od komédie až k westernu, atmosféra absolútne nulová. A amatérske herecké výkony to len korunujú. Možno v tom bol nejaký nadhľad tvorcu, ktorého "živý nemrtvý" sprevádzajú celú umeleckú kariéru, ale ja som videl len typický B-čkový hororík, ktorých sa ročne nakrútia desiatky. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

George A. Romero se snímkem „Survival of the Dead“ rozloučil se žánrem a je vidět, že je to rozloučení spíše průměrné, pro některé možná dokonce podprůměrné. I tak se mu ale musí nechat, že se mu do celkem obyčejného dějového rámce podařilo dostat některé myšlenky, které odkazují na jeho sociálně kritické schopnosti, které předvedl ve své první zombie trilogii. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Americký režisér George Andrew Romero je nespochybniteľným kráľom filmového zombie horroru. Bol priekopníkom a progresívnym inovátorom tohto horrorového subžánru. Začalo sa to v roku 1968, keď natočil kultový snímok "Noc živých mŕtvych". Nasledovali ďalšie tituly s tematikou oživlých mŕtvol: "Úsvit mŕtvych" (1978), "Deň mŕtvych" (1985), "Krajina mŕtvych" (2005), "Denník mŕtvych" (2007). V roku 2009 natočil svoj posledný film "Survival of the Dead", ktorým ukončil svoju dlhoročnú režisérsku kariéru. Bol to samozrejme zombie horror. Zombie dráma na jednom neveľkom americkom ostrove bola dôstojným rozlúčením s jeho vernými divákmi, medzi ktorých patrím i ja. Pán George Andrew Romero bude mať vždy moje sympatie, uznanie a rešpekt. Vždy budem na neho spomínať ako na kráľa filmového zombie horroru. **** ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)
  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)

Reklama

Reklama