Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
O uchopení ženských postav a práci s pamětí v rámci whedonovského universa bych si chtěl přečíst nějakou delší odbornou práci... nebo ji sám napsat. :) Kdyby bylo možné si nechat vymazat prvních pět dílů z hlavy, šel bych na plné hodnocení. P.S. Po opětovném zhlédutí všech 12 dílů - seru na to, jdu na plný, protože DOLLHOUSE navrací seriálům formální inovativnost, kterou si "uzurpovaly" poslední dobou narativní blockbustery inspirující se v "nové seriálové vlně". P.P.S. Z hyperbolizace žánrových klišé i schémat a intertextuální provázanosti by si ustříkli do kalhot i Abrams a Tarantino dohromady. ()
Joss Whedon má prapodivný vkus na ženy: líbí se mu anorektičky, které dokážou holýma rukama a nohama zmasakrovat četu ozbrojených vojáků. A v tomhle seriálu je takovýchto smrtelných krásek hned několik. ___Muži jsou zase buď úzce specializovaní mimoni, anebo hrdinové, kteří si ukousli až příliš velké sousto. ___Patos - to je další Whedonova zbraň, naštěstí ho ale dokáže maskovat humorem. ___Nešťastné a nenaplněné lásky - zase Whedonův trademark. Popravdě, když se Whedonovým hrdinům konečně někdy zadaří překonat překážky (často jen ve vlastní hlavě), vyznat si cit a strávit spolu noc, tak by se rovnou ráno měli střelit do hlavy - protože ve většině případů je to taky jejich noc poslední a navíc minimálně jednoho z nich čeká už druhý den smrt. ____Prudké zvraty, nenadálé několikanásobné zrady, stírání hranic mezi dobrem a zlem. A, samozřejmě, zlovolné korporace jejichž cíle jsou tak černé, že hluboká půlnoc je proti tomu oslnivé světlo. ___ To vše hrané pěknými, ale televizně sterilními herci, jejichž herecký um je nanejvýš průměrný. ____ Jo, Joss Whedon opět lovil ve stejných vodách své bujné fantazie a mělkých kalužích televizního rozpočtu. Seriál je napínavý, zajímavý, dojímavý, ale těch zvratů bylo tolik, že jsem je ke konci už nestíhala. Závěrečný díl do sebe evidentně napěchoval nápady, které chtěl původně Whedon použít na celou sérii (a možná i na několik). Je to prostě moc kách. /25. 4. 15./ ()
- Did I fall asleep? - For a little while. Měl jsem v jeden den možnost vidět piloty jak Dollhouse, tak Fringe. I když vím, že bych porovnával neporovnatelné, v přímém kontrastu je však vidět na co Dollhouse doplácí - naprosto katastrofální casting na všech úrovních. Takto nesympatickou hlavní hrdinku jsme již dlouho neviděl. Ještě by bylo potřeba zahodit tu masku nízkého rozpočtu, ve scénáři potenciál je. Otázka je ovšem, jestli máme dát Dollhouse šanci, třeba se rozjede nebo taky třeba ne. Tak uvidíme. - Shall I go now? - If you like. // po několika dílech mě to velmi chytlo, dokonce až tak, že mi už ani Eliza Dushku nevadí, takže jednoznačně palec nahoru pro FOXy. Snad to kvůli malé sledovanosti neutnou jako Firefly, byla by to docela škoda. // Zvyšuji na čtyři po posledních dvou dílech. Škoda toho slabšího začátku, rozhodně se jím nenechte odradit // Druhá řada je geniální a nabrala úplně jiný směr než řada první (*SPOILER* překombinovaná myšlenka obrovské konspirace a ovládnutí světa vždy zabírá), úžasná ukázka to, že scifi neznamená jen budoucnost, vesmír a mezihvězdné lodě. Whedon na hrad! ()
Nejsem zrovna žádný uctívač Whedona, popravdě ho považuji jen za průměrného seriálového tvůrce. Nicméně Dollhouse mě zaujal námětem a tak jsem mu dal šanci. Nápad je opravdu skvělý a dává seriálu úžasný potenciál, o tom není pochyb. Zpracování je však o dost horší. Na Firefly sem oceňoval neotřelou kombinaci žánrů a skvělý humor. V Dollhouse humor musel ustoupit superzápletce a z různých žánrů se zde setkávají snad jen jejich klišé. Supertajná organize, správňacký polda na stopě, hlavní hrdinka s temnou minulostí, kterou pomalu odkrýváme (tu minulost zajisté), pár akčních scén plných vykopávání pistolí a rozmlácení celé scény. Vše se moc točí okolo hlavní panenky Echo a jejího příběhu, naopak jiné zajímavé postavy (geniální programátor, doktorka, další panenky) nedostaly ani za mák prostoru, co by si zasloužily. Co třeba trochu zvolnit šílené konspirační tempo a dát prostor nějakému vedlejšímu agentovi v zábavné misi? Asi ne... No, neodvysílaný nultý díl (pilot) a závěrečný třináctý z první sezóny pro DVD jsou asi tím nejlepším. Takže do TV se zase dostalo to horší, škoda. V průběhu druhé sezóny byl ohlášen definitivní konec a v mých očích to nakonec byl krok pozitivní - Whedonovi zbývalo už jen nějakých 8 dílů seriálu a tak se soustředil na ty nejlepší věci, které chtěl odvyprávět. A je to pravdu nářez - dějem nabitá jízda bez zbytečné omáčky okolo. Tenhle závěr mi celkové hodnocení vylepšil o jednu hvězdičku. Jinak je to průměrný seriál, ale při mentální nenáročnosti se to příjemně sleduje... (1. sezóna - 65%, 2. sezóna - 80%) ()
Scifi seriál o špičkových lidských agentech, kteří jsou na každou akci naprogramovaní a po každé akci naopak "vymazáni". Anebo také Brutální Nikita třetího milénia v podání TV FOX. Eliza Dushku mi připomíná, ať se na mě nikdo nezlobí, Sarah Michelle Gellar v některých scénách True Intentions, když zrovna nosila brýle. Dodám, že se mi zmíněné scény a (protože vkus máme my muži přeci jen poměrně stálý) tedy Eliza vůbec nelíbí. Po pilotu:** ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- S rolí seriálové doktorky Claire Saundersové bylo spojováno i jméno kanadské herečky Kathleen Robertsonové. (Conspi)
- Dollhouse je součástí kampaně FOX TV nazvané "Remote-Free-TV", která zahrnuje například i serál Fringe. Cílem kampaně je snížit pauzy na reklamy a získat tak více vysílacího času. (TomikZlesa)
- Společnost stojící za „výrobou“ dollhouse se jmenuje Rossum. Jedná se o odkaz na Karla Čapka a jeho slavné R.U.R. (Rossum's Universal Robots). (TomikZlesa)
Reklama