Režie:
John CrowleyScénář:
Mark O'RoweKamera:
Rob HardyHrají:
Andrew Garfield, Alfie Owen, Peter Mullan, Taylor Doherty, Shaun Evans, Anthony Lewis, Siobhan Finneran, Skye Bennett, Victoria Brazier, Katie Lyons (více)Obsahy(2)
Eric Wilson vychází po mnoha letech z vězení pro mladistvé a pod jiným jménem se pokouší začít nový život v tichém městečku poblíž Manchesteru. Pomáhá mu v tom sociální pracovník Terry, jenž pro něj najde práci a je nablízku, kdykoli Jack potřebuje podporu. Naivní, citlivý a otevřený mladík, který strávil dlouhé roky v izolaci, se snaží zorientovat se v prostředí, jež je pro něj zcela cizí. Nachází si kamaráda Chrise i přítelkyni Michelle a vrhá se do nového života s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho nárokům. Zvládne nástrahy dospělého světa a dokáže se ubránit stínům vlastní minulosti? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (348)
Ten film je skvěle natočený, zahraný... ovšem jak velmi násilně tlačí diváka k sympatizování s hlavním hrdinou (a při vykreslování jeho charakteru ako by 14 let vězení nehrálo roli), je naprosto nevhodné a místy mě to vyloženě iritovalo. Vše je tu v pořádku - možná jen odhadnutelnost děje místy vadí -, ale nepřirozená manipulace s emocemi je tu vážně za hranou. ()
Vynikající drama o chlapci, který se snaží zapojit do normálního života. Skvěle napsané a zahrané postavy (Andrew Garfield v hlavní roli je neskutečný) vás udržují v permanentním napětí, co se stane a co se stalo. Velmi smutný film u něhož se mi ulevilo, když jsem zjistil, že je podle knihy a ne podle skutečné události, což klidně mohl být. ()
O tom, jak i ten nejhodnější z nejhodnějších si může v útlém věku definitivně podělat život . Trošku mi tam neseděl ten závěr, jak se najednou slehne zem po jeho "vyvolené" a ani to imaginární setkání na molu s ní nebylo zrovna nejšťastnější, pár věcí nedořešených, nebo nevysvětlených (např. vztah jeho kurátora k synovi). ()
Scénář: Mark O'Rowe .. Začátek dění, potažmo celou úvodní část, zvládl John Crowley velice poutavě. Směsice scén z různých období, spousta tajemných náznaků, návrat napraveného do normálního života s mnoha otazníky. Bohužel se později celkem utápí v nevyrovnanosti jednotlivých scén, které jsou postupně až neúnosně natahované a celé kouzlo tím tak trochu ztrácí. Nejvíce však snímek zrazují papírové náhody, které kontrastují (černá - bílá) s chlapcovou minulostí a doprovázení jeho přítomné řazení zpět do společnosti. V herci Andrew Garfield má film dostatečně silnou oporu, aby byl poutavý, námět je také zajímavý, ale zpracováním stojí pouze lehce za hranicí průměru. ()
Boy A je jednoznačně silný film, který pokračuje a volně rozvíjí tradici britských sociálních dramat a jeho tvůrci nepokrytě manipulují s divákem - vyprávějí curriculum vitae hlavního hrdiny tak, že se s ním nedá nesympatizovat. Vyprávějí však s citem a zvláště mistrně odkrývají tajemství ústřední postavy, k čemuž využívají kompoziční instrument flashbacků, které patří asi k tomu nejzajímavějšímu v tomhle komorním snímku. Důraz je kladen především na vizuální rozměr díla - často až Rembrandtovská kompozice záběru je barokně výtvarná - pokoj utopený ve tmě a matný pruh světla z okna dopadá na nehybnou postavu ve výseku světelného pole... K tomu minimalistické hudební motivy (jen v prostorách tanečních klubů je sound poplatný manchesterské klubové scéně), pomalá dynamika střihu a úsporné herecké výrazivo s občasnými expresivními momenty zvýrazněnými originálními střihovými přechody. Celý film je ale pomalý, zádumčivý, britsky rozjímavý a především vnitřně moralizující. Co je to vina a kde leží její sémantické pole? Kdo je v tomto příběhu vlastně obětí a kdo viníkem? Jestliže ale vychází v podání vypravěčů tohoto příběhu něco zvlášť negativně, tak je to role bulvárních médií, jejichž hon za senzacemi nerespektuje nic a nikoho. Boy A je skutečně silný film - strhující melancholický film o nespravedlnosti v mnohých životech a nespravedlivé karmě, které se nedá utéci. Jakoby chtěl mimochodem říci - Přemýšlejme, dříve než někoho odsoudíme v mediální zkratce... Podobné filmy: Lilja / Lilya 4ever, Moje léto lásky, Dospívání po americku / Život jednoho chlapce ()
Galerie (16)
Zajímavosti (5)
- Film je voľne inšpirovaný skutočnou udalosťou z roku 1993, kedy dvaja chlapci uniesli a zavraždili trojročného Jamesa Bulgera. (Avathar)
- V jednej z retrospektívnych scén sa mladí Eric a Philip hrajú na Spider-Mana, vystreľujú imaginárne pavučiny a predstierajú let pomedzi mrakodrapy. Herec stvárňujúci dospelého Erica, Andrew Garfield, si neskôr zahral Spider-Mana vo filme The Amazing Spider-Man (2012). (tomashrabek)
Reklama