Režie:
John CrowleyScénář:
Mark O'RoweKamera:
Rob HardyHrají:
Andrew Garfield, Alfie Owen, Peter Mullan, Taylor Doherty, Shaun Evans, Anthony Lewis, Siobhan Finneran, Skye Bennett, Victoria Brazier, Katie Lyons (více)Obsahy(2)
Eric Wilson vychází po mnoha letech z vězení pro mladistvé a pod jiným jménem se pokouší začít nový život v tichém městečku poblíž Manchesteru. Pomáhá mu v tom sociální pracovník Terry, jenž pro něj najde práci a je nablízku, kdykoli Jack potřebuje podporu. Naivní, citlivý a otevřený mladík, který strávil dlouhé roky v izolaci, se snaží zorientovat se v prostředí, jež je pro něj zcela cizí. Nachází si kamaráda Chrise i přítelkyni Michelle a vrhá se do nového života s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho nárokům. Zvládne nástrahy dospělého světa a dokáže se ubránit stínům vlastní minulosti? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (348)
*SPOILER* Chtěl by být A Boy, místo toho je však navěky Boy A. Pokud už totiž nevinné anonymity toho prvního víceméně dosáhne, tak maximálně v očích ostatních; sám sebe nikdy naplno přesvědčit nedokáže. Hrdina zde tudíž řeší podobný vnitřní konflikt jako protagonista Triage, aby taky snímek hned ve dvou rovinách varioval působivý epilog Tanovićova majstrštyku ... "Only the dead see the end of the war." --- Jmenovat bych přitom mohl i mnoho dalších důvodů, proč si Boy A cenit - jde totiž o nesmírně komplexní záležitost. Vizuál sice zaujme, ovšem nestrhává na sebe přehnanou pozornost; a stejně tak naléhavý klavír vstupuje na scénu teprve ve chvílích, kdy se opravdu uživí. Příkladem precizního řemesla je dál taky scénář jako celek, když vzorově nakládá s flashbacky a pečlivě dotahuje všechny načaté linky. Zkrátka ... smekám, pěkně hluboko. ()
Je to o bázlivém klučinovi. Je to o novém životě. O tom, že minulost vás dostihne i když si změníte jméno, bydliště, přátele. Je to o chlapci....o Boy A.__ Především zarazí absence nějakých filmových vychytávek, které by vás rozsekaly. Z traileru člověk usoudí, že to bude filmová balada. Byla, ale strašně průměrná (z pozice režiséra). Všechno pluje pozvolna, nepřekvapivě a lidi ,když říkám já, že to není moc překvapivý film, tak to je setsakra předvídatelný (čest závěru!!). Andrew Garfield je výborný a zvedá film neskutečně nahoru. Ale co je to platný, když režisér postrádá originální myšlení. A pokud můžu ještě něco říct, tak to, že ta holčička (díky níž jde Boy A do basy) zahrála svou malou roli perfektně. Byť se ukázala jen na 5 minut, nemohl jsem z ní spustit oči.... ()
Skvele zahraná a natočená dráma o chalanovi s veľkým bremenom z minulosti, ktorého sa pokúša zbaviť a začať nový život. Jedna z drám s veľkou filozofickou úvahou. Je vôbec možné začať od znova a svoju hroznú minulosť hodiť za hlavu? Väčšinou to žiaľ nejde a tento film krásne rozoberá všetky dôvody prečo je tomu tak. Hlavná postava celý čas žije s jednou veľkou dilemou, ktorá ho tlačí ako 100 kilové závažie. Priznať sa milovanej osobe, alebo to celý život pred ňou dusiť? Na jednej strane je túžba po priznaní a úľave, na strane druhej je strach z odhalenia. Pekne rozpracovaný vnútorný nepokoj úprimne polepšeného chalana a tiež aj výborne zahraný. Snímok ma preto veľmi navnadil a až do samotného konca som bol nadšený. Škoda len toho záveru, ja by som ešte aspoň 5 minút potiahol a pár vecí bližšie vysvetlil. Ono je celkom pekné, že autori nechali priestor na divákovu vlastnú úvahu, ale občas sa žiada poznať aj názor autora. 85/100 ()
Zajímavé a silné britské drama, jehož největší možný potenciál však zůstal nevyužit. Ta největší síla tohoto filmu je možná skryta v tom, že počas sledování čekáte na ten nějaký, jeden okamžik, v němž by vás dokonale zamrazilo a v němž byste se dozvěděli, co tak strašného se tenkrát vlastně stalo. Minulost je zde předkládána pomocí flashbacků, o nichž jsem se domnívala, že mě mají připravit na "ten" krutý zločin a na mrazivé momenty či záběry. Chlapec A mi neukázal celý svůj příběh. Postrádala jsem větší rozvedení, propracování a objasnění tehdejších skutků. Zvláště závěrečné záběry (soud, odtáhnutí dívky či pověšení chlapce) jsou jakoby jen kousky puzzle, které do sebe však s koncem filmu nezapadly. Nějak jsem čekala, že celá minulost by měla vystoupit na povrch, spojit se do jednoho celku a ukázat mi všechnu tu špínu, která je tu zpracována spíše jen v útržcích. Ale možná to byl záměr. Neukázat vše, jen diváka navnadit, aby sám přemýšlel, jak to bylo. Andrew Garfield svou roli zvládl skvěle. A ač mi do role nového Spideyho zatím vůbec nesedí (nikdo nedokáže být jako Tobey a jeho Peter Parker:), možná bych si na něj i zvykla. Chlapec je sympatický a má talent. ()
Flashbacky pozvolna odkrývající co a proč (jen hlas, láhev a dým z cigarety brilantně vykreslily absenci otce jako vzoru) se prolínají ze současností, která poukazuje na obtížnost začlenění a vzhledem k povaze společnosti i nulovou možnost rehabilitace dětského zločince. Crowley mě docela otrávil vedením kocoura Garfielda, který mluvou, obličejovou mimikou a řečí těla měl za každou cenu vzbudit soucit a lítost. Bez téhle tendenčnosti by mi A Boy přišel mnohem zajímavější.. ()
Galerie (16)
Photo © Senator
Zajímavosti (5)
- V jednej z retrospektívnych scén sa mladí Eric a Philip hrajú na Spider-Mana, vystreľujú imaginárne pavučiny a predstierajú let pomedzi mrakodrapy. Herec stvárňujúci dospelého Erica, Andrew Garfield, si neskôr zahral Spider-Mana vo filme The Amazing Spider-Man (2012). (tomashrabek)
- V 56. minutě, když se Terry (Peter Mullan) vrací domů a najde svého syna spát na gauči, je slyšet komentář z dostihu, který v dabované verzi jmenuje koně Lady Anne, Koran a Grifel. Jsou to jména ze slavné deskové hry „Dostihy a sázky“. (Dvojirakri)
Reklama