Kamera:
Harold RossonHudba:
Lennie HaytonHrají:
Gene Kelly, Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Jean Hagen, Cyd Charisse, Douglas Fowley, Millard Mitchell, Rita Moreno, Mae Clarke, Bobby Watson, Lance Fuller (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (466)
Výborný muzikál a klasika nejenom žánru, ale kinematografie vůbec. Co klasika, legenda, naprosto si to označení zasluhující. Neskutečně vypiplaná hudební a taneční čísla jsou prokládaná špičkovým špičkováním, díky kterému zapomenete, že jste snad někdy před úvodními titulky měli nějaké problémy... a pak přijde třeba lehká baletní vsuvka, a když skončí dějová linka, vše vyvrcholí závěrečnou MEGAscénou, které se skládají pocty ještě o víc jak šedesát let později (třeba v La La Landu). A nejlepší na tom je, že se to ještě zlepšuje s každou další reprízou. Takže to vem čert, po letech zvedám na 90%. ()
Film o filmu ve filmu, v kterém pronikáme různými úrovněmi média v dlouhých (až moc) choreografických sekvencích, že vynořit se poté z celého toho světa zpět do reality je jak probudit se z hodně dlouhého a hlubokého snu. Technicolorové barvy, nelidská vizáž protagonistů a jejich děsivě dokonalé choreografie k tomu jen dopomáhají. Naštěstí mě během sledování občas vyhodí z kolejí prudká bolest mezi žebry po kopanci od Alexe DeLarge. ()
Jeden z najlepsich muzikalov, aky som v poslednej dobe videl. Dokonca sa mi pacil viac, ako Oscarmi ovenceny MY FAIR LADY (1964) s Audrey Hepburn. Je tu skvely humorny scenar, perfektne tanecne choreografie - napriklad stepovanie alebo skoky na steny a otocky, pri ktorych by som sa ja najskor zabil :-) Myslim, ze to bol prave LEON (1994) v podani Jeana Rena, ktory si popri zabijani a piti mlieka rad obcas pozrel v kine prave tento muzikal. Sokuje ma skor to, ako moze mat tak skvely muzikal iba 2 nominacie na Oscara a to za najlepsiu herecku vo vedlajsej ulohe Jean Hagen, ktora si zahrala Linu Lamont a druhu nominaciu za hudbu. Ani jedna sa nepremenila na Oscara. Namiesto Jean Hagen si Oscara v roku 1953 prebrala Gloria Grahame za dramu MESTO ILUZI (1952)... 03.12.2009 _______ Gene Kelly - (Don Lockwood) +++ Donald O´Connor - (Cosmo Brown) +++ Debbie Reynolds - (Kathy Selden) +++ Jean Hagen - (Lina Lamont) +++ Millard Mitchell - (R.F. Simpson) +++ Cyd Charisse - (Tanečník) +++ Douglas Fowley - (Roscoe Dexter) +++ Rita Moreno - (Zelda Zanders) +++ ()
Trochu se stydím, ale nesledovat AFI, kde Al Pacino uvedl Zpívání v dešti jako jeden ze svých oblíbených filmů, dodnes bych tento muzikálový klenot americké kinematografie přehlížela. A musím říct, i když to zní jako nějaká pitomá fráze, že by to byla škoda. Když jsem přemýšlela nad nejpřesnějším adjektivem, kterým by se dalo Zpívání v dešti popsat, napadalo mě anglické slovíčko "witty". Witty, které Urban Dictionary překládá jako směs něčeho vtipného, chytrého, příjemného, sarkastického, rychle odsýpajícího, úžasného, inteligentního... Přesně takový totiž ten film je. Od jeho natočení uběhlo už půl století, ale ta podmanivá příjemná optimistická atmosféra vás stejně dostane. A že to není jenom o slavné písni "Singin' in the Rain", vám dokážou momenty, kdy se společně s diváky budete smát při promítání prvního hraného filmu hlavní hvězdy nebo v okamžiku, kdy vám Donald O'Connor suverénně naservíruje "Make 'em Laugh". Výborný výběr, pane Pacino. Teď si jdu sehnat ten druhý film - L'Albero degli zoccoli - který jste tam zmiňoval. ()
V historii kinematografie vzniklo nemálo uměleckých klenotů, které jsou schopné s grácií obstát zkoušku času a Zpívání v dešti, po právu označované jako jeden z nejlepších muzikálů vůbec, je to toho zářným příkladem. Ostudou budiž fakt, že jsem se zhlédnutím této klasiky svého žánru tak dlouho otálel - nicméně jsem rád, že jsem se k ní dostal a že jsem měl možnost vidět film na velkém plátně, kam rozhodně patří. Snímek zaujme a ohromí (i dnešního diváka) díky bezchybným tanečním číslům a chytlavým písním, které jsou protkány sympatickým a nenásilným humorem a úžasnými hereckými výkony. Vedle toho jsem ocenil vskutku zábavný a do jisté míry i poučný exkurz do doby, ve které se filmoví tvůrci museli vypořádávat s nástupem zvuku, bez kterého se v dnešní době neobejde téměř žádný film. Při projekci v kině jsem z filmu cítil neskutečně silný náboj - jakousi nesmírně pozitivní energii, která na mě z plátna sálala a nenechala mě z něj ani na chvíli odtrhnout oči. Velice kvalitní filmový zážitek, který i po tak dlouhé době od svého uvedení nepřišel k jediné vrásce či šedině. ()
Galerie (116)
Zajímavosti (61)
- V době realizace filmu musela devatenáctiletá Debbie Reynolds (Kathy Selden) vstávat ve čtyři hodiny ráno a dojíždět do studia třemi různými autobusovými linkami. (HellFire)
- Studio MGM se počátkem 40. let pouštělo do technicolorových dobrodružství jen velmi opatrně. Enormní úspěch filmu Setkáme se v St. Louis (1944) s Judy Garlandovu (režie Vincente Minnelli) však přesvědčil producenty o tržní hodnotě barvy. I díky Zpívání v dešti se MGM nakonec stalo studiem emblematických muzikálů ve vrcholném období tohoto žánru. (Letní filmová škola)
- Natáčení někdy trvalo až 19 hodin denně. (Kulmon)
Reklama