Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 358)

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.4/10] | me: Svojská komédia, ktorá však svoj potenciál nenaplnila podľa očakávaní. Obsadenie ako aj atmosféra predstavujú hlavné plusy, ale celkový náboj nie je vôbec taký silný. Chýbajú tomu grády, chýba tomu duša. Film zbehne, pár krát sa zasmejeme ... ale nič hlbšie nezanechá a človek si okrem Alice Cooper-a po čase nebude aj tak nič iné pamätať. Štýlovo a herecky je to Burtonovka ako vyšitá, ale ten spirit tam tentokrat proste chýba. [3 *] Every year I get half as pretty and twice as drunk. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Addamsova rodina meets True Blood. Skvělá, odlehčená, light verze Burtonova pojetí gotického hororu. Gotická mýdlová opera, přesně ve stopách někdejšího kultovního seriálu... Staromilská okázalost odkazující k úsvitu televizní zábavy. Zjevně nedoceněný film... ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Těch 105 mega z rozpočtu je patrných v každém záběru. Stylizace, dechberoucí atmosféra, kulisy, efekty, kostýmy... úchvatné. Je to, jako by se člověk koukal na animák - tolik barviček a piplátek se dá vidět snad opravdu jen v PIXARovských veledílech. A ve filmografii Tima Burtona. Pak už je jedno, že celý děj je v podstatě o ničem, protože celé ty dvě hodiny jsou nabité na první pohled patrnou elektrizující životností, která prýští z plátna každou vteřinu. Tak pozor, abyste náhodou nemrkli. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Mala som pred týmto filmom mierne obavy,avšak po jeho zhliadnutí som si povedala ,,prečo nie?"Burtonov morbídny zmysel pre humor ma už nešokuje,vlastne sa u mňa za tie roky celkom slušne aklimatizoval.Oveľa viac ma prekvapila tučná Helena Bohnam Carter(fakt nechápem,kedy stihla tak strašne pribrať)a výnimočne nepekná Eva Green,ktorú som identifikovala až po hodine a aj to len vdaka jej typickému predkusu.Michelle Pfeiffer je stále prekrásna,ale jej herecký prejav na mňa pôsobí rovnako dekadentne,ako postava Elizabeth Collinsovej.Naopak,Johnny Depp je opäť absolútne dokonalý a nečudujem sa Timovi Burtonovi,že sa ho už roky drží ako blcha psačej kože.Len vdaka Deppovi a jeho upírikovi na pomilovanie sa tento film dá pozerať bez toho,aby človeka unudil k smrti svojou klišoidnosťou a gýčovosťou,tak typickou pre väčšinu Burtonovych filmov.Aj napriek počiatočným obavám,vyplývajúcich z nelichotivých recenzií hodnotím tento film na slušných 65%. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Johnny Depp (Barnabas) koupil po smrti Bely Lugosiho, představitele Drákuly ve stejnojmenném filmu z roku 1931, jeho dům v Las Vegas, v němž si nechal vybudovat upíří místnost, kde nechybí ani upírské masky, kápě, tesáky, špičáky, plakáty slavných upírských filmů a také vzácná kopie románu „Drákula“. Dům jej stál okolo 2,3 milionů amerických dolarů a přezdívá se mu Hrad. (Timy68)
  • Johnny Depp (Barnabas) kvůli roli zhubl na 63,5 kg. Jeho dieta obsahovala zelený čaj a ovoce s nízkým obsahem cukru. (Mablis)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama