Reklama

Reklama

Polská emigrantka Lena je uklízečkou na letišti Heathrow. Po jedné směně jí ujede autobus, ale kamarádka Birdie jí naštěstí velice ochotně nabídne přespání v rodinném domě nedaleko letiště. To ještě Lena netuší, že se dostane do rukou psychopatické mamky a taťky, kteří si přímo pod ranvejemi vytvořili vlastní svět, kde vládnou jejich pravidla a zákony. Snímek, který začíná jako sociální drama Mika Leigha, se velmi rychle zvrtne v krvavou a zvrhlou hru o přežití, v níž zpočátku nejistá Lena dokáže uhrát jisté body a získat pozornost a snad i důvěru mamky. Snímek se nebrání velmi černému humoru a svérázně paroduje životní styl a každodenní rituály britské rodiny. Režisér k filmu dodává: „Vyrostl jsem ve stínu letiště Heathrow a zvuky, které slyšíte v tomto filmu, jsou zvuky mého dětství.“ Snímek Mamka a taťka byl uveden ve Velké Británii v televizi o Vánocích a vzbudil velice kontroverzní reakce. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (149)

Matty 

všechny recenze uživatele

Jestli v Anglii uplatňují takhle svérázné výchovné metody, nedivím se, že nebezpečnost tamější mládeže stoupá. Podobný typ filmu nemám moc v lásce. Přes dílčí žánrová zpestření (oběť nějakou dobu nemůže křičet, většinu páchaného násilí přímo nevidíme) stoupli v mých očích Máma s Tátou teprve díky posledním minutám, kdy je systematická destrukce tradičních rodinných hodnot dovršena perverzní oslavou Vánoc. I takto lze poukázat na výsledky sociologických výzkumů. Rodiče ztrácejí autoritu, děti opouštějí domov, rodina se rozpadá. 65% Zajímavé komentáře: Flipnic, JFL ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Letos vzniklo docela hodně exploitation filmů, většina z nich však bohužel měla velmi nevalnou kvalitu (Carver, Scarce). Tento nový britský zástupce zvrhlého subžánru není zas až tak drsný co se týče násilí a brutality jako třeba již zmíněný Carver, ale narozdíl od něj je poměrně zručně natočený a může se tedy pochlubit i jistou objektivní kvalitou. Střídmost v zobrazované brutalitě je samozřejmě relativní - stále tu divák najde mnohem víc mlácení, řezání a propichování různých částí těla než v čemkoli, co lze vidět v českých televizích. Teror je v Mamince a tatínkovi (btw geniální název pro tento druh filmu) spíše psychického rázu, což na mne vždy zapůsobí víc než nějaké přehnané krvavé orgie. Zvlášť proto hodnotím tenhle snímek jako nejúčinnější čisté exploitation roku - opravdu se mu povedlo mě místama zhnusit. Největšího překvapení se mi dostalo v posledních deseti minutách, kdy se ukázalo, že film bude vrcholit na Štědrý den. Takže Mum & Dad se nakonec ukázal jako ideální volba pro dnešní odpoledne (film zhlédnut 24.12.2008). Mimochodem, originálnější vánoční výzdobu, než měla tahle rodinka, jsem asi ještě neviděl. ()

Reklama

Caelos 

všechny recenze uživatele

Nenadarmo jsem měl tenhle film ve wishlistu. Samozřejmě to má spostu masařek, jako příšerný anglický přízvuk (to je fakt brrr) kupříkladu Birdie (či jak se ta nána jmenovala) jsem rozuměl úplné hovno. Zezačátku jsem si myslel, že mluví holandsky, fakt hrůza. Taky je to občas nechtěně trochu komické. A další věci, které jsem zapomněl. Na druhou stranu je to fakt zajímavě natočené, Mamka s Taťkou mají své kouzlo (byť teda taťka může za většinu komických momentů) a taky ty vánoce, no ty byly, ačkoliv bych uvítal více podrobných záběrů:-) Na což si ale film příliš nehraje.. Takhle, na explotation, je tam násilí takové nic moc, což je jednoznačně ku prospěchu věci. Pokud to srovnám s úplně jiným typem filmu, tak v takovém Låt den rätte komma in se nějaké to vraždění odehrává tak nějak "za rohem." Stejně je tomu i tady, můžeme si domýšlet jaké je taťka prase, ale v podstatě největší zvrhlost co provádí, je že onanuje s půlkilem krkovičky k obědu, což teda taky nejde vidět, ale příjde mi to na stupnici zvrhlosti tak jakože nejvíc. Samozřejmě je tady spousta řezání, a píchání, mlácení, ale i tak je to co do násilnosti taková lightka. Srovnám-li to s všeobecným jásotem přijímaným Eden Lake, tak Mamka s Taťkou vedou na celé čáře, co do zpracování, tak do.... prostě všeho. Navíc, uvidí li dítě Taťku s Mamkou, tak bude good boy or girl, uvidí li Eden Lake, tak si řekne, jé, dyť vono jim to všechno prošlo, tak to já jdu taky někoho zabít. No, asi přeháňka, ale Eden Lake jako film je kravina. Takhle si představuju zdařilý exploitation. (i když i do tohohle zařazení bych vlastně trochu váhal). Každopádně můžu doporučit, málokdy se mi filmy tohohle ražení líbí. ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Jak popsat tento film, který působí ze začátku zvláštně a později ještě zvláštněji? A ani pořádně člověk neví proč se děje to, co se děje, ale prostě se to děje? Jde to těžko, jelikož film, leč exploitation, je hodně psycholického rázu, kterému kraluje Taťka, který je sám případ pro Chocholouška. Taťka Perry Benson je jedna z nejsliztějších, nejdivnějších postav hororu, kterého trumfne snad jen Laurence R. Harvey v Human Centipede II. Člověk celý film soucítí s Lenou, která ani nemůže za to že jí ujel bus, natož za cokoliv dalšího. Do toho člověk neví co si má pořádně myslet o Mamce. Jednou je to milujicí matka, ale záhy se z ní stane tyranská bestie. Jejich Birdie je kapitola sama o sobě, svině již od pohledu. Nehledě na všechny krvavé scény, o které ani vlastně tak nejde a zas nějak "extra krvavé" nejsou, je film opravdu nepříjemný svým psychologickým nátlakem na člověka způsobený obrovskou nespravedlností vůči Leně, která se mi v roli opravdu líbila. Korunku filmu dávají Vánoce u Mamky a Taťky, které již morbidnější výzdobu mít skoro nemohly a závidět by jim jí mohl kterýkoli vraždící maniak. Aspoň že scéna těsně před titulky je krásná. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Milá to anglická rodinka. Taká obyčajná... To normálne dojdete prespať a zobudíte sa s prerezanými hlasivkami, nejaká starnúca ženská vám pchá to chrbta ihly, fotrík vedľa reže prebytočné mäso a ku raňajkám si navyše môžete kludne pustiť porno. Ak máte radi sado maso, naštve vás vlastne len fakt, že ste sa stali obeťou šikany zakomplexovanej upratovačky. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Během závěrečných titulků běží černobílé záběry, které monitorují členy rodiny. Tuto scénu natáčela Ainsley Howard, která ve filmu hraje postavu Birdie. (Matared)
  • Ve filmu nezazní skutečná jména mamky (Dido Miles) a taťky (Perry Benson). Ve scénáři jsou proto postavy uvedeny pod velkými písmeny. (ČSFD)
  • Premiéra filmu byla 22. srpna 2008 během London FrightFest Film Festivalu. (Worry77)

Reklama

Reklama