Reklama

Reklama

Polská emigrantka Lena je uklízečkou na letišti Heathrow. Po jedné směně jí ujede autobus, ale kamarádka Birdie jí naštěstí velice ochotně nabídne přespání v rodinném domě nedaleko letiště. To ještě Lena netuší, že se dostane do rukou psychopatické mamky a taťky, kteří si přímo pod ranvejemi vytvořili vlastní svět, kde vládnou jejich pravidla a zákony. Snímek, který začíná jako sociální drama Mika Leigha, se velmi rychle zvrtne v krvavou a zvrhlou hru o přežití, v níž zpočátku nejistá Lena dokáže uhrát jisté body a získat pozornost a snad i důvěru mamky. Snímek se nebrání velmi černému humoru a svérázně paroduje životní styl a každodenní rituály britské rodiny. Režisér k filmu dodává: „Vyrostl jsem ve stínu letiště Heathrow a zvuky, které slyšíte v tomto filmu, jsou zvuky mého dětství.“ Snímek Mamka a taťka byl uveden ve Velké Británii v televizi o Vánocích a vzbudil velice kontroverzní reakce. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (149)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tak aspoň už vím, kde končí kufry ztracené British Airways! Svérázná britská rodinka usídlená kousek od Heathrow se naučila tak nějak si všechno přivlastňovat - a je jedno, zda jde o krádeže zavazadel a drobné elektroniky, nebo rovnou unášení návštěvníků a pracovníků letiště. Mum & Dad sice nenabízí úplně moc nového, co bychom už ve filmech tohoto žánru neviděli dříve, ale má aspoň sympatickou hlavní hrdinku, které ten úspěšný úprk z pekelného baráku přejete. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tento filmeček jsem měl v hledáčku už hodně dlouho. Jakožto milovník všech podob zvrácené, morbidní, úchylné a bizarní podívané jsem si samozřejmě nesměl nechat tuto britskou podívanou, na kterou jsem většinou slyšel jen samou chválu. Podobně laděných filmů však v dnešní době existuje už celá řada a bohužel Mamka s Taťkou mezi nimi patří jen k tomu průměru. Nic extra výjimečného jsem tu nenašel, perverzní mi to taky moc nepřišlo, takže nám zbyla víceméně jen ta úchylnost a lehká zvrácenost. Což samozřejmě není málo, ale já přece jenom očekával opravdovou pecku, když už tento film v době své premiéry sklidil takovou kritiku a opovržení. No jo holt Britové asi očekávali na Vánoce jiný program v telce. Abych však jen nehanil, tak musím něco samozřejmě i pochválit. První polovina filmu byla vážně dobrá – správně špinavá. Zvrácení „rodiče“ a jejich dementní „děti“ – opravdu slušná kombinace a správní parťáci do nepohody. Zvláště pak pro mladou a celkem pohlednou dívku, která si mé sympatie dokázala získat. Olga Fedori si nevedla vůbec špatně, ale hlavní prim tu hráli úchylní dospělí. Já si oblíbil hlavně Mamku a její potřebu neustále něco vyřezávat do lidské kůže. To její brýlatý manžílek u mě bohužel moc nezabodoval. Sice tu měl představovat největšího tvrďáka, který rád píchá kus čerstvě uřezaného masa a nechává si lízat prsty na nohou, ale já mu tu jeho šílenost moc nežral. No a vše samozřejmě pohnojil hnusný závěr, kde se nejvíce projevil amatérismus, mrzký rozpočet a hlavně to přehrávání všech zúčastněných u finálního souboje – humus. Přitom šlo o docela zkušené herce. Mum & Dad tak rozhodně nenaplnili má očekávání, ale průměrnou kvalitu tomu upírat nebudu. Slabší kousky se u tohoto možná budou chvět odporem, ale pro nás ostřílené mazáky je tohle jen taková odreagovačka. Samozřejmě mělo to své světlejší chvilky, ale nenašel jsem tu nic, co by pozvedlo tento film do výšin nadprůměru. Tradičních rodinné hodnoty tu však opravdu dostaly slušně na frak a hlavně si nenechte ujít pasáž s Vánocemi a dekorací těchto pomatenců… ()

Reklama

zdenny 

všechny recenze uživatele

Já mám velice rád exploitation. Myslím, že to ví takřka každý. Nemám ale rád, když je film uvalený. I tento (pro někoho pokleslý) žánr by měl mít nějaké odsud potud. Jestli mě děj zavede mezi fakt idiotskou rodinku, musím si připomenout film "Oběť zla", ke kterému jsem byl ve svém hodnocení také nemilosrdný. Možná je chyba ve mně a prostě nemám rád filmy, kde jsou představeni fakt takřka nereální tupouni. Nemám totiž rád, když je někdo takový idiot, že pro uskutečnění svého myšlenkového konceptu omezí svobodu člověka pro mne vrcholně neskutečným, drastickým způsobem. Přitom ani trochu necítím reálný základ. A znovu opakuji, i takovýto film by reálný psychologický základ mít měl a mohl. U takovéhoto typu filmu spíš přemýšlím nad tím, jaký trest by byl dostatečný k tomu, aby to ti zmrdi cítili až na morku kosti. Jenom pobodání to určitě nebude. Film to rozhodně není špatný. Na jedno podívání určitě doporučuji, ale mně tato psychologie neuchvacuje. Jinak jsme si mohli ve filmu všimnout různých nářečí anglického jazyka. Zvláštní angličtinu měla např. Ainsley Howard. Její herecký výkon se mi v tomto filmu líbil nejvíc. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Príjemné prekvapenie. Príbeh úchylnej rodiny a o jej svojských pravidlách a záľubách. Dej bol síce pomerne jednoduchý, ale pocit bezmocnosti, ktorý prostredníctvom hlavnej postavy vo mne vyvolal to bohato vyvážil. A postava taťky, no.... asi tak nejako si predstavujem totálneho psychopata, svoju rolu zahral veľmi presvedčivo. 70/100 ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tak takovou maminku s tatínkem, jací jsou k vidění v tomto filmu, byste asi za rodiče nechtěli. Horor je o čtyřech pomatených zvrhlících, kteří dohromady tvoří jakousi rodinu s převrácenými rodinnými hodnotami. Kdo jim sedne na lep, tak to má spočítané. Rodinné řady nedobrovolně rozšířila i mladá dívka Lena, která si o členství v pošahané "famílii" nevědomky řekla na letišti, kde se v práci skamarádila se sympatickou vábničkou, od které přijala přespání na noc poté, co jí ujel poslední autobus. Pozvání do domu, z kterého není úniku, dívka záhy velmi lituje, ale když bude zvrhlíkům dobře sloužit, třeba si za svou poctivou službu vyslouží kuřátko a možná i telátko, ale jako připoutaná panenka k posteli bude těžce v komoře plakat a vytrpí si své. Považuji se celkem za otrlého diváka, ale tohle chtělo být tak moc zvrhlé a humusácké, až to vlastně bylo takové sterilní a bez pořádné napínavé atmosféry. Tím však nechci tvrdit, že by se to obešlo bez nechutností, ale úplně ne všechny dobře fungovaly a režisérova chorá mysl v domnění, že tohle diváka dostane na lopatky, si vůbec neuvědomila, že dneska už pár rozřezaných obětí už zase tolik nešokuje. Pravda, šokující scény se zde také hojně hlásí o slovo, ale je jich jen pár. Divák, který se přes ty šokantní scény dostane, pak vlastně hlavně vyhlíží, jak to s dívkou nakonec dopadne, a jestli přemůže ty nechutné bastardy a z domu hrůzy se jí podaří utéct, Konec byl velmi slabý a působil dojmem bezradnosti, jak příběh zakončit. A v podstatě ani nevím, jestli se mně film líbil, nebo ne. Z britských ostrovů opět zavál zvrhlý exploitation vítr, ale přes své poměrně realistické vyobrazení, moc se mnou nezamával. Příště ubrat absurdních scén a přidat více napětí. Perry Benson byl odporný tatínek. 60% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Film byl ve Velké Británii uveden v televizi na Vánoce. S ohledem na název řada diváků očekávala rodinný film. Zhlédnutí se nevyhnulo ani několik dětí. (ČSFD)
  • Tvůrci měli na natáčení pouhé 3 týdny. (Matared)
  • Ve filmu nezazní skutečná jména mamky (Dido Miles) a taťky (Perry Benson). Ve scénáři jsou proto postavy uvedeny pod velkými písmeny. (ČSFD)

Reklama

Reklama