Reklama

Reklama

Příběh o lásce, která se nemůže dočkat naplnění. On je v noci vlkem, ona ve dne jestřábem. Oba jsou osudově předurčeni k tomu, aby se nikdy v lidské podobě nesešli, pokud neprolomí zlou kletbu, jež na ně byla uvržena. Strhující, akcí nabitý napínavý zážitek. (Magic Box)

Videa (1)

Trailer

Recenze (339)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Dobrý pocit z Jestřábí ženy mi vždycky dokonale zkazí dokonale nepadnoucí hudba Adrewa Powella! Popík osmdesátých let ve fantasy odehrávající se někde ve středověku? To by možná pasovalo Monty Pythonům. Něco podobného málem potkalo také Barbara Conana, jenomže John Millius si prosadil svou a Basila Poledourise. Nejvíc mě zaráží, že ostřílený bard, jímž Richard Donner bezesporu je, tohleto dovolil nebo dokonce sám vymyslel. Film je jinak velmi pěkný, ale tahle hudba zanechala na jeho tváři tak hrůzostrašnou jizvu, že mnohdy musím odvrátit zrak. Naštěstí v něterých scénách je hudba opravdu vynikající. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na vrchol žánru sice Jestřábí žena nedosáhne, ale přesto jde zejména díky silnému obsazení o slušný nadprůměr. Temná středověká atmosféra a záměrně provokativní barevná stylizace, kdy se dobro halí do černé, zatímco zlo do bílé barvy, dělá z tohoto snímku zajímavý kousek. Každopádně příběh funguje a film nepůsobí nijak lacině, což ve fantazy není zdaleka pravidlem...Celkový dojem 75 %. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Působivý pohádkový příběh s místy tak nevlídnou atmosférou středověku, že to vypadá jako vystřižené ze Sapkowského. Zbytek je poctivě odvedeným řemeslem, které si diváka udrží po celou dobu, jak je to ostatně u Richarda Donnera obvyklé. Hudba od neznámého Andrewa Powella je občas lehce laciná a nevhodná, ale po většinu času děj velmi dobře podkresluje a v záběrech naplno využívajících nádherné exteriéry plní svoji úlohu způsobem zcela rovnocenným s daleko slavnějšími skladatelskými jmény. No a Michelle Pfeiffer je prostě nádherná;) 80% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Ta moje paměť nespolehlivá zase věděla nejlíp. Z dětských let si Jestřábí ženu pamatovala jako šeptavou, osudově temnou a atypicky brutální podívanou. Temnou a šeptavou nejspíše kvůli mizerné kvalitě naší VHS kopie a zbytek dojmů byl patrně ovlivněn tím, že po celém filmu zbyly v hlavě hlavně svérázné scény přeměn a hlavně osudově gotický závěr. V tom najednou utichnou příšerné syntetizátory i nesnesitelný Broderick a do chrámové ozvěny zní jen třískání těžkých mečů a dopady kopyt na kostelní dlažbu. Přičemž tenhle téměř nemluvný závěr trvá snad dvacet minut. Stejně tak zde i po letech funguje tragická postava záporného biskupa, který zaprodal svoji duši Ďáblu z důvodu chorobné sžírající lásky, nikoli kvůli světovládným ambicím či něčemu takovému. Obecně ta obrovskost lásky v tomto filmu je úctyhodně funkční nato, že z podstaty zápletky obsahuje minimum společných konvenční scén projevů citů. Škoda přeškoda, že to musíme sledovat z pozice užvatlaného kapsáře skrze kýčovité a scénické výjevy a hraje do toho to, co do toho hraje. ()

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

Ten příběh je hezký, casting příjemný (krom toho shrbeného Čenského záporáka), ale bohužel, celé to dost sráží forma, která silně pokulhává. Návaznost scén je někdy hodně krkolomná, třeba hned první výměna z noci (Pfeiffer) na den (Hauer) působí, jako by tvůrcům úplně vypadl celý kus filmu, to jsem chvíli přemýšlel, jestli mi něco neuteklo, ale vážně je to tak brutálně utnuté. Celé to korunuje naprosto nehodící se synťákový bigbít jakožto soundtrack. Je to škoda, opravdu mohlo jít o fajn fantasy. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (33)

  • Když se Rutger Hauer dozvěděl, že získal roli Navarra, řekl R. Donnerovi: „Ujistěte se, že máte místo na parkování pro můj 55 stop dlouhý obytňák.“ Donner předpokládal, že si Hauer dělá legraci. R. Hauer s ním projel celou Evropu od svého domova v Nizozemsku, až po místo natáčení v Itálii. Nikdo nebyl připraven na to, že se toto obrovské vozidlo objeví na place. Svůj osmnáctikolák zaparkoval před branami sídla studia v Římě. Když R. Donner vyšel ven, nebyl, slušně řečeno, příliš nadšený. (Rattus Rattus)
  • Biskupovy stráže jsou často vidět, jak natahují tětivy kuší ručně s použitím minimální síly. Kuše této doby byly tak silné, že tětivu nebylo možné natáhnout rukou, pokud nebyla řádně podepřena pomocí třmenu na noze, nebo pomocí rumpálu či páky známé jako „kozí noha“. Tětivu by zkrátka nemohli natáhnout zobrazeným způsobem. (Rattus Rattus)
  • Ke konci bitky v putyce na začátku filmu hodí Navarre (Rutger Hauer) kapitána Marqueta (Ken Hutchison) do ohniště. Ještě než mu začne hořet plášť, je možné si všimnout, že Marquet přepadne na bok a meč u pasu se mu nepřirozeně prohne. Je zřejmé, že jeho meč byl z ohebné látky (plast), nikoli oceli/železa. Herec se v této scéně snaží ohnutí meče zamaskovat. (salahadin)

Související novinky

Zemřel Richard Donner

Zemřel Richard Donner

05.07.2021

Legendární režisér Supermana, Smrtonosné zbraně nebo Spiknutí Richard Donner zemřel ve věku 91 let. Smutnou zprávu přinesla jeho manželka, producentka Lauren Shuler Donner. Slavný tvůrce pocházel z… (více)

Jablko nepadá daleko od šípu

Jablko nepadá daleko od šípu

23.11.2008

Ridley Scott plánuje v Nottinghamu vzkřísit legendu o Robinu Hoodovi a produkční společnost Spyglass Entertainment si myslí, že když diváky zajímá anglický lučištník, možná budou zvědaví i na… (více)

Reklama

Reklama