Reklama

Reklama

Robocop

Trailer 2

Obsahy(1)

V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (990)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by mohl posloužit jako názorná ukázka toho, jak současný Hollywood občas vsadí na brain drain progresivních osobností z ostatních kinematografií a pak se je snaží zkrotit ve stroji. Padilhův rukopis "akčního sociálního dramatu" je znát na začátku, vidět střihové postupy a záběrování z "jiného světa" je samozřejmě osvěžující, ale usedlý rating, trochu enigmatické kouzlení s hudební dramaturgií v důsledku a překvapivě vyhaslá kinetika Carvalhovy kamery z akce dělají jen vycpávku. Navíc ji tvůrci občas provokativně spojují s náročnými konverzacemi o podstatě hlavní postavy. Nový Robocop je vlastně trochu radikální a trochu usedlé konverzační drama o chlapovi, ze kterého zbyl kus tváře a několik orgánů. Většina násilí originálu se z ulic přesouvá k tělu protagonisty, který více než polovinu filmu řeší svou identitu, rodinu a sžívá se s oblekem. Díky solidně napsaným dialogům a výborným hercům to funguje. Ideologicky film evokuje ironii originálu prostřednictvím pravičácké talk show a parodování marketingového zneužívání Murphyho / RoboCopa jako produktu pro masy. Znatelný posun je i přijetí globalizované perspektivy a proměny korporátní sféry z rejdiště "žraloků v oblecích" do ležérního hřiště filantropů v cool outfitech. Zatím Verhoeven kdysi natočil film, který se dá konzumovat jako dokonalý produkt americké kultury i jako její drsná parodie, "liberální fašoun" Padilha a jeho tým jsou o poznání doslovnější. Některým lidem to sice stejně činí problém rozklíčovat, ale ta kritická linie poukazující na mechanizaci válek i spravedlnosti je dost čitelná. Ve spojení s úvahami nad přeměnou člověka ve stroj se z toho stává docela produktivní záležitost k zamyšlení. Nový RoboCop nikdy nenabídne totální "krev, hovna a bláto" rozkoš originálu, na který se snaží příliš okatě neodkazovat (a když, tak spíš ironicky - použití Poledourisova motivu jako znělky pravičácké agitkové show). Hledá vlastní cestu k tématu. Proto má navzdory padání řetězu a poněkud pochybné gradaci druhé poloviny smysl. Special thx to vždy báječný Oldman, ležérní armyJobs Keaton a velmi přesně zranitelný Kinnaman. Držím tomu palce, ale nejspíš to prohučí jako (o něco problematičtější) Elysium. Jen doufám, že se dočkáme chvíle, kdy se poměr zrealizovaných a nezrealizovaných nápadů v soubojů producent x invenční tvůrce otočí. [75%] ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Proč to neříct rovnou, nový Robocop se povedl. Možná mi pomohlo, že nijak nelpím na krvavém originálu, José Padilha ale odteď patří mezi tvůrce, kteří dokáží jakž takž vyhrát nad těsným producentským dohledem. Jeho novinka sice nabízí překvapivě obyčejnou akci, které je ve filmu méně, než byste čekali. Vůbec to ale nevadí, jelikož se před vámi rozprostře výživné drama o americké morálce, přeměně muže ve stroj nebo dopadu robotického těla na manželství. Padilha na to jde vítaně zeširoka a zúročuje všechny linie, aniž by ale zapomínal na výborné hlášky nebo lehce satirický podtext. První hodina filmu je tudíž brilantní a chvílemi dokonce šokující, problémy však přicházejí později, když se musí Robocop vejít do parametrů blockbusterového třetího aktu, jenž nadšení trochu sráží. Ve výsledku je to ale pořád herecký koncert (Oldman! Keaton! Kinnaman!) s dostatkem inteligence a integrity na to, aby šlo o jeden z nejlepších remakeů poslední doby. Kéž by Padilhovi příště prošlo víc než jeden odvážný nápad z deseti! (7/10) ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Živelnost originálu je pryč, ale tato verze má také svoje plusy. Je to celé takové sterilní, ale Joela Kinnamana budete mít asi radši, než Petera Wellera. Přál jsem mu, ať mu to s tou rodinou vyjde. Bohužel akce není moc dobrá. Robocop prostě jen jde, střílí a je mu všechno jedno. Každopádně mě bavil efektivní způsob řešení zločinů :) Vložky se Samuelem L. Jacksonem mi ale vadily. 70% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Bacha! Komentář se hemží SPOILERY! Nechce se mi psát před každou druhou větu SPOILER, ale jinak to prostě zhodnotit nedokážu. Takže měl jsem lístek grátis tak jsem neodolal a vyrazil na to abych zjistil jestli to bude přesně taková blbost jak jsem čekal a kupodivu byla... Už začínám být alergický na tyhle remaky co si zgruntu předělají starou klasiku, tak že to s ní nemá lautr nic společnýho a ještě si drze přisvojí její název. Jako obhajobu tu nejčastěji čtu argument, že film si jde svojí cestou a není to kopírka originálu. NASRAT! Radši kopírku originálu než tenhle paskvil. Padilha to slušně posral a to jsem ho měl za solidního režiséra. Bohužel diktát doby je neúnosný a tak tu máme super hi-tech Robocopa co vypadá jak nějakej ninja v černým precizně vyleštěným brnění. Asi ho umyli v jaru nebo co, že se tak leskne. Hned na začátku zdrhne a suveréně přeskakuje pětimetrový ploty. Ještě ho mohli oblíknout do kostýmu supermana a už to nemohlo bejt víc WTF. Z původním filmem to kromě zrecyklovaný hudby názvu a pár hlášek fakt nemá co dělat. Co se akce týče nejde o to, že je jí málo, to by mi nevadilo, ale jste fakt všichni kurva slepí?! To nikdo nevidí jak je ta akce doprdele hrozně natočená??? Vůbec není vidět kdo střílí po kom střihač jede jak o život a kameraman měl buďto po celej film epileptickej záchvat, nebo to natáčeli během zemetřesení devátého stupně Richterovy škály jinak nedokážu pochopit proč se ta kamera furt třese asi proto, že je to cool jinak nevím. Mimo to, že je akce otřesně nasnímaná, je i totálně odfláknutá a nezajímavá rating PG-13 to pak zabíjí úplně. Je až komický jak kamera furt uhejbá při každý smrti někoho jenom aby tam nedej bože nebyla vidět žádná krev. To Verhoeven byl jinej formát a minimálně při úvodní akci kdy stroje rozstřílí fakana někde v Teheránu by bylo vidět jak se rozprskne na kusy tady není vidět ani hovno. Místo krvavě zmasakrovaného hlavního hrdiny tu z něj Robocopa udělá trapnej výbuch auta. Ok předělají ho a plesk on od začátku ví kdo je, že má rodinu dokonce se zeptá co jste mi to provedli?! No to už si fakt děláte kozy. Kouzlem původního snímku bylo, že nevěděl kdo je co se s ním stalo nevěděl nic a přišel na to až postupně. Dále při scéně kdy má ještě jeho oblek stejný design jako v originálu borec při pohledu na něj pronese cituji : To se mi nelíbí přebarvěte ho na černo jsem fakt myslel, že odejdu z kina, ale to je ještě hovno. Já vím dozvím se tu o sobě, že jsem remakofob, nedokážu být objektivní a bla bla bla... ano nedokážu to přiznávám nevím proč prostě někdo musí za každou cenu zrýmejkovat téměř precizní oldschol sci-fi akčňák do týhle absurdní polohy. Ano porovnával jsem od začátku do konce prostě to jinak nešlo a ten konec to taky řádně zazdil když už jsem si říkal, že to začínám poznávat a objevil se nápad s tím, že Robocop nemůže zastřelit lidi co ho vyvinuli, tak na rozdíl od původního snímku kde to bylo geniálně vymyšleno (Dicku máte výpověď! děkuji! a blam blam blam) tady naběhne kámoš a padoucha včas odstřelí no prostě ultratrapárna. Jinak zazní tu i hláška živý nebo mrtvý půjdeš se mnou, ale zase podotýkám ve starým Robovi měla svoje opodstatnění Murphy jí použil ještě jako člověk a pak jí jen zopakoval. Sem je doslova násilně nacpaná bez jakéhokoliv smyslu jenom prostě proto aby tu zazněla. Navíc ta akce kdy střílí padouchy a naskakuje mu skóre jak ve videohře 27 hrozeb eliminováno, 28 hrozeb eliminováno atd to mi přišlo fakt pekelně uhozený. Jinak Robocop je taky precizní psychopatolog a dokáže na základě vyhodnocení emočního stavu osob vyvodit patřičné důsledky... Ne to fakt ne tohle je prostě urážka. Ani herci toho moc nezachrání Keaton je tu vlastně hlavní parchant, jak se ke konci dozvíme, ale je děsně nevýraznej. Oldman jakbysmet no a k představiteli hlavního hrdiny té nule co má charizma uzený makrely se snad radši ani nebudu vyjadřovat. Obsah a vyznění filmu to posílá do pekel rovněž. Všechny ty kecy o super nabušený Americe která je nejlepší země na světě chrání mír a vůbec by jim měli všichni líbat řiť to taky solidně zmrdali. Jsou dvě možnosti jak to brát buďto jako satiru nebo jako vážně míněnou propagandu. No možná to satira být měla podobně jako v původním filmu (jo já vím už se opakuji) ale bohužel je to tak nepřesvědčivě a křečovitě podáno, že to spíš působí jako to druhé. Prostě to nefunguje. Takže takhle odpad to nebude i když z principu bych ho dát mohl, ale nakonec udílím půl hvězdy za Jacksona který si v roli excentrického moderátora odehrál svoje byl nejpřesvědčivější ze všech a jeho výkon byl jediný který měl aspoň nějakou úroveň no a druhá půlhvězda za hlášku tohle bych nekoupil ani za dolar což byla jedna z mála připomínek starýho Roba. Jinak děs a běs a pověstný CSFD hodnocení opět úřaduje. Prostě to nechápu, ale líbí se to skoro všem, tak ten problém bude evidentně ve mně. Na druhou stranu chápu, že těm co neviděli původní film nebo mají rádi typicky moderní akčňáky jako tento se to prostě líbí. Je to ideální film pro nadržený puboše aby po sobě mohli v kině nadšeně metat popcornem. No prostě mladým se to líbí a já jim to neberu. Nebudu tu nikomu kdo to hodnotil pozitivně, ale uznává cizí názor do toho kecat. Tento komentář spíš věnuji tý bandě co se tu sešla na diskuzi k tomuto filmu vede je jakej si pošahanej pomatenec z modrým poníkem v avataru, kterej mi musí všude psát jakej, že to mám děsnej vkus, jakej jsem ubožák apod ( a já ho údajně stalkuji, aspoň to tvrdí) a mají celkově opravdu toleranci k cizímu názoru jen co je pravda. No možná mají pravdu a já jsem opravdu out, pak v tom případě díky bohu za to. Radši budu out, než aby se mi líbili takovýhle mrdky. Každopádně mám pro vás jednoduchý vzkaz : táhněte do pekla mě je stejně úplně u prdele jestli se ten komentář bude nebo nebude někomu líbit. Asi takhle.10% () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (34)

  • Falošným pracovným názvom filmu bolo označenie OmniCorp. (MikaelSVK)
  • Křestní jméno postavy Dr. Nortona (Gary Oldman) je Dennett, což je pravděpodobně odkaz na Daniela Dennetta, amerického filozofa a kognitivního vědce, který se věnoval problematice vědomí a svobodné vůle na fyzikální a chemické úrovni, která je klíčovým tématem filmu. (Mr. Filuta)

Související novinky

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (více)

RoboCop našel režiséra

RoboCop našel režiséra

21.11.2019

Vycházející australský filmař Abe Forsythe (Little Monsters) byl čerstvě najat k režii chystaného filmu RoboCop Returns pro MGM a Atlas Entertainment. Forsythe tak nahrazuje Neilla Blomkampa, který… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Reklama

Reklama