Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na studijní stáž do Kanady odlétá mladý gymnasista. Strašně se těší, a ani nevnímá podvědomý strach rodičů, a nejvíce pak své matky. Když se pak daleko „za velkou louží" stane tragédie, obrátí to život všech aktérů tohoto příběhu naruby. Zamíchá jejich osudy, životy, pocity, náladami, i budoucností... Ale nepředbíhejme... Scénář televizního filmu napsala zkušená scénáristka Hana Cielová. Základní zápletka filmu vznikla podle skutečné události, o které se doslechl dramaturg Bedřich Ludvík a vyzval autorku Hanu Cielovou, zda by podle ní nenapsala televizní film. Hana Cielová reálnou situace domyslela a uzavřela do dramatického příběhu, který zasáhne všechny diváky bez rozdílu věku... Po delší odmlce se před kameru České televize vrací Dagmar Havlová. Roli jejího manžela zahraje Viktor Preiss. Jejich syna zahrají hned dva herci - Filip Cíl a Jakub Grafnetr. Jeho přítelkyni hraje Tereza Voříšková. Režisérem je Zdeněk Zelenka. (Česká televize)

(více)

Recenze (102)

Warsheek 

všechny recenze uživatele

Nedá se říct, že by tady výprava pokulhávala, v tomhle případě byla beznohá. Herecké výkony až na pány Preisse a Šťastného nestály za nic. Navíc pro mě osobně malinko zklamání. První třetinu filmu jsem měl pocit, že má přijít něco mystického, nadpřirozeného, což se nestalo. Další silný příběh, kterému podráží nohy velmi slabé zpracování. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

...a budeme fňukat a fňukat a fňukat. Není se čemu divit při takovém tématu. Jenže v tom filmu nebylo prostě nic, co by nějak stálo za pozornost. Stala se tragédie a lidé se s ní musí vyrovnávat. Nechci působit nějak cynicky, ale tohle už tu bylo mockrát a nějaké indiánské legendy v pozadí z tohoto filmu žádné novum nedělají. Navíc syn manželů Vránových byl tak nesympatický, že jsem byl rád, že zmizel. Dagmar Havlová hrála zoufalství tak, že nasadila zfetovaný výraz, což bylo k nevydržení. Viktor Preiss zahrál svůj vysoký standard a je škoda, že mu scénář předepisoval tak rychlé zvraty v myšlení. No a Tereza Voříšková sice moc prostoru nedostala, ale moc pěkně se na ni koukalo. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Nebudu polemizovat se zdejšími kritickými komentáři, není důvod. Kanadská noc je opravdu přeslazená a násilně přeemotizovaná podívaná, jenže na druhou stranu nemá tento koncept v české tvorbě obdoby. Kanadská noc je totiž v první řadě funkčním snímkem, který na televizní film disponuje vcelku povedenou vizuální stránkou. Snaha o křečovité vyvolání emocí sice může působit směšně, na druhou stranu nikdo nemůže popřít že tu byla. Vyčítat herců, že se ve svých rolích plácají nepovažuji za přesné. Naopak, Kanadská noc překvapuje nenásilnými hereckými výkony. Herci jsou přirození a příliš neujíždějí. ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Typicky "zelenkovská" Kanadská noc, se slušnými hereckými výkony, hudbou, velmi stroze propracovanými postavami, ale co velmi oceňuji je netradiční pohled na tématiku ztráty syna. To je vždycky tak trochu tenký led, zavánějící nechutným kýčem, nebo naopak drsným dramatem, které se těžko přijímá. My máme možnost dívat se, jak se s touto situací vyrovnává otec dítěte a tenhle genderově jiný pohled rozhodně stojí za shlédnutí a právě toto pojetí posouvá Kanadskou noc lehce nad průměr. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

O komunismu lze říci mnohé, ale jedna věc z té doby je určitě nesporná: kvalita předlistopadových scénářů byla řádově, určitě výrazně, vyšší než dnes. Ke smůle České televize je přitom potřeba dodat, že bez ohledu na tuto poměrně bezohlednou konstataci je Cielové výtvor jednoznačně v polistopadové televizní scénáristice to lepší tím spíš, že narazil na vynikající Zelenkovu režii i poměrně závažné a v každém případě zajímavé téma. Jako často ani tady herci neměli co hrát a vlastně ani zkazit. Veškrnová jen potvrdila, že patří k našim špičkovým dramatickým umělkyním a zaujala i tím, jak alespoň navenek snadno se dokázala přehrát do rolí žen pokročilejšího středního věku. Jedno je jisté: do zlatého fondu naší národní dramatické tvorby se toto dílo nezařadí. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Návrat Veroniky Kánské na filmové plátno po 17letech. (M.B)
  • Tvůrci oslovili Dagmar Havlovou a měli štěstí jelikož to bylo v době, kdy uvažovala o návratu k herectví. Námět se jí líbil, takže různé verze scénáře už režisér Zdeněk Zelenka s Hankou Cielovou psal přímo pro ní. (cariada)

Reklama

Reklama