Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (210)
Julienova manželka je neprávem obviněna a usvědčena z vraždy a poté je odsouzena na 20 let. Julien, jist si nevinou scé ženy se rozhodne jí z vězení dostat. Vše si pečlivě promyslí a naplánuje a když uzraje pravý čas, vyrazí do akce. Francouzi opět potvrdili, že kriminálky umí. Neobtěžují se žádnou rozředěnou omáčkou, ale jdou zkrátka na věc. Nebyl tu snad jediný záběr, který by přímo nesouvisel se záměrem hlavního hrdiny, kterého výborně ztvárnil pro mě neznámý Vincent Lindon. Diane Kruger mu pak zdatně sekundovala, ačkoliv její role zde byla spíše vedlejší. Hodnotně strávená hodinka a půl. 85% ()
Viem, ze toto Pour Elle bol original, a ze Tri dbny ke svobode je len rymejk. Sympaticky bola stlacena na minimum snaha zmykat ludske emocie, namiesto toho nastupila sychrava atmosfera, kratke, usecne dialogy, suprova akcia a nechybalôo ani napatie. Diane kruger bola perfektna, a ze sa tocilo v Spanielsku je pre mna tiez velke plus . 74 % ()
„Víte, utéct je jedna věc. Ale těžší je pak zůstat na svobodě.“ Julien vyčkával dlouho. Možná až příliš. Jeho žena je zavřená za údajnou vraždu, syn k ní ztrácí pouto, on se snaží obnovit vyšetřování, ovšem neúspěšně. A tak se rozhodne obejít systém…Americký remake neznám (a po zhlédnutí originálu ani nemám potřebu ho vidět), nicméně Cavayé mě už stačil nepříliš ohromit snímkem Mea Culpa, a naopak velmi nadchnout Limitem. Nevinná je tak někde napůl cesty mezi zmíněnými filmy. Lindon je sice na vše sám (Kruger odklizená bokem, rodinní příslušníci nevýrazní, syn vyloženě nesympatický), ale má charisma na rozdávání, takže to bez větších problémů utáhne. A ačkoliv je to dlouho spíš pomalejší podívaná, díky záchraně se slušně rozjede, přibude solidní akce a dostaví se i nějaké to napětí. Policie je sice až přespříliš důvtipná, ale o to víc uprchlíkům fandíte. A bez pořádné dávky štěstí se to neobejde (s tím jsem problém neměl). S koncem jsem byl také docela spokojený, takže režisérův celovečerní debut hodnotím slušnými 4*. ()
Pro poradek - videl jsem prvni americkou verzi (the next three days) a az pak original (nevinna), takze clovek uz vi presne co a jak bude, tak to trochu ubere na atmosfere. Americka verze tam vklada vice detailu (nekdy je to naskodu, protoze jsou to nesmysly) a ke konci je vic akcnejsi. Francouzska verze je oproti tomu dejove jednodussi (coz jsem nedokazal posoudit jestli je vlastne dobre nebo spatne), syrovejsi a realnejsi. ()
Poměrně strohý příběh - úspornější, rezervovanější ... a odtažitější nežli "Tři dny ke svobodě" (2010), jejichž děj je barvitější, košatější ... a OSOBNĚJŠÍ ve svém striktně vymezeném časoprostoru. Přesto i "Nevinná" po svém způsobu vystihuje jak povahu příběhu, tak i charaktery ústředních postav. Nicméně ... remake je mi pro tentokrát jednoznačně bližší. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Diane Kruger trvala na stretnutí s Fredom Cavayém pred prijatím úlohy, pretože mala pocit, že postava Lisy nie je dostatočne prepracovaná. Kruger a Cavayé ako taký strávili niekoľko mesiacov vývojom postavy, ktorá mala v pôvodnom návrhu podstatne menšiu úlohu. (Arsenal83)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
Reklama