Reklama

Reklama

VOD (1)

Lovecká sezóna právě začíná... V létě 1974 vyráží čtyři přátelé na víkendový výlet tábořit v lese. Během cesty jsou ale přepadeni a omráčeni. Když se proberou z bezvědomí, slyší zvuk lovecké trubky. O tom, že se kořistí stali právě oni, není pochyb. A lov? ... Začíná. (oficiální text distributora)

Recenze (250)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Docela povedená vyvražďovačka - lov teenagerů ve stylu Pachu Krve, jenže tentokrát to nejsou žádný zmutovaný burani, ale jen parta normálních (normálně vypadajících, jakž takž) vesnických týpků, co se asi nudí a serou je měšťáci, nebo co. Je vám 25, vyrazíte s vrstevníky na exkurzi do norských lesů, jenže narazíte na tyhle mrdky. Tolik jednoduše k jednoduchému ději. Teď jak jsou tady vlastně zvládnutý čtyři základní pilíře podobnýho filmu. VRAZI: Moc normální, chtělo to buď masku, nějak zohyzdit, nebo je aspoň malinko zúchylnit. OBĚTI: Parta průměrně sympatických teenagerů (+ nějakej další chudák turista). Mohlo jich být víc, protože by to znamenalo víc masakrování. Inteligence taky průměrná. VRAŽDY: Přišlo mi, že to násilí docela odpovídalo Zombieho stylu, co se týká syrovosti a reálnosti. Ale bohužel k jeho působivosti to mělo daleko. Pořád ale ucházející, po technický stránce v pohodě. BRADAVKY: Žádný. / Takže ujde to, nenudí to (díky za krátkou stopáž), nepřekvapí to. (screeny) ()

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

Výborná projížd'ka po severských lesích, plná vnitřností, vražedných zbraní, krve, špíny a hnusu. Evropské horory byly před ostatními vždycky trochu napřed, tvůrci věděli, co na diváka platí. Ve většině, např. amerických hororů, takovou porci brutality ani z daleka nedostanete. Nutno říct, že tento totálně nervy drásající snímek není pro slabší povahy, ale řekl bych, že ani pro ty silnější. Musíte být už hodně otrlým divákem, abyste od některých scén neodvrátil oči. S lidskými bytostmi se tu zachází stokrát hůř než se zvířaty. Pro ty chlápky tam v horách neměl lidský život žádnou hodnotu, byly to krvelačné bestie, ale nic netrvá věčně a nynější aktéři jim to řádně zkomplikovali. Na závěr bych chtěl ještě říct, že Henriette Bruusgaard (Camilla) je mimořádně talentovaná a krásná herečka a zasloužila by si nějakou další roli. ()

Reklama

Campbell 

všechny recenze uživatele

Tak tedy pěkné zklamání. Od Norů jsem nečekal žádné zázraky ale dostal jsem stejně dost málo, syrovost a celkové vyznění filmů je fajn ale co zbytek? Vždyť se tam děsně dlouho nic neděje a pak začne hon, který je ale děsně zdlouhavý. Smrti nejsou vůbec nápadité a jsou celkem nudné. Klišé střídá klišé, a divák jen kouká na hodinky. Co ale musím pochválit je výborná hudba která byla asi jedinou věcí co mě opravdu dostala a krásné prostředí lesů. A to je asi tak vše zbytek je nuda plná zbytečných klišé. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zavítá-li ve filmech měšťák do přírody, je z toho horor (Eden Lake, Deliverance), zavítá-li naopak venkovan do města, je z toho komedie (Krokodýl Dundee, Nástrahy velkoměsta). Ale proč tomu tak je, proč tomu není například obráceně? A když už musí být zachován výchozí model, proč není úvodní dvacetiminutovka věnována představení zálesáků, do jejichž rajónu vrazí nevycválaná partička z města? Evidentně proto, že v éře masového turismu a velkopanského vztahu k přírodě, kterou mnozí z nás považují za zásobárnu potravin, energie a zábavy, je poslední zvíře-venkovan, které zatím nepodlehlo, nepříjemnou anomálií. Soustředění filmových studií, dnes bychom řekli spíše clearingových bank, a obrovitých továren vyrábějících filmy do měst dosti jasně napovídá, kdo a z jakých pozic filmové příběhy vlastně vypráví. Scénáristé, producenti, režiséři ad., ti všichni se rekrutují z velkých měst. Zjednodušující a zpátečnický pohled kinematografie je pak daný i tím, jaké postavy v příběhu sleduje a favorizuje kamera. To si jako jeden z mála uvědomil Rob Zombie, který ve svém diptychu Dům tisíce mrtvol a Vyvrženci pekla schéma hixploitationu dodržel, ale oba své filmy odvyprávěl očima padouchů – pro něž je příznačné ono werfelovské „ne vrah, zavražděný je vinen“. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Filmů s podobnou tématikou, kdy bandička mladých chlapců a dívek jede někam do hor či lesů, existuje již několik desítek, přesto Rovdyr své kvality určitě má a v mnohém se i dost liší. Tentokrát zde nemáme žádné zmutované horníky nebo deformované bratříčky, ale obyčejné buranské vidláky, kteří si prostě rádi zaloví. Akorát místo nudného nahánění divoké zvěře si raději pohrají s lidmi, kteří se přece jenom můžou bránit. Nečekejte ovšem, že by na přilepšenou dostali nějakou tu zbraň. Tu si musí vybojovat, jinak by to pře byla nuda. Brutální scény sice nejsou moc originální, ale Norové rozhodně překvapili svou syrovou náturou a natočili nadprůměrné laskominy, které musejí nejednoho diváka zahřát u srdce. Brokovnicí rozstřelené břicho, vykuchané vnitřnosti, bodání nožem, prostřelená achilovka či důmyslná past ala kanibalské překvapení v džungli jsou jen zlomkem krvavé podívané, která se zde vyskytuje. DVD edice se po dlouhé době opět trefila přesně do mého gusta a tento snímeček jí musím rozhodně pochválit. Kdyby se soustředila pouze na skandinávské filmy, tak bych o ní už nikdy neřekl jediného křivého slova. Survivor film se vším všudy co má tento žánr mít, určitě dokáže diváka zaujmout po více stránkách než jen svou brutalitou a rozhodně bych vám ho doporučil. Pokud máte podobný styl rádi, tak vám Rovdyr nesmí ve vaší sbírce chybět. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „Wait For The Rain“ od Davida Hesse. Ve 20. minutě hraje „En Spennende Dag For Josefine“ od Inger Lise Rypdal. Ta samá písnička pak hraje na konci filmu. (Duoscop)

Reklama

Reklama